جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حضور همه زائران ایرانی در مکه مکرمه

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 383241
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تمام ۶۴ هزار زائر ایرانی بیت الله الحرام برای انجام مناسک حج وارد مکه مکرمه شدند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، سعید اوحدی در نشست خبری افزود : زائران برای انجام اعمال حج پس از محرم شدن ، عصر روز پنجشنبه عازم عرفات می شوند.
 
وی با اشاره به نصب 2300 دستگاه کولر در چادرها گفت : 395 دستگاه اتوبوس زائران را روز 8 ذی الحجه در 3 نوبت از ساعت 14 به صحرای عرفات منتقل می کنند و در روز 9 ذی الحجه هم 275 دستگاه اتوبوس در 6 نوبت زائران را بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از عرفات به مشعرالحرام انتقال خواهند داد.
 
اوحدی همچنین از استقرار گروههای پزشکی در عرفات و منا خبر داد و افزود : داروها و تجهیزات پزشکی در عرفات و منا مستقر شده و درمانگاههای تخصصی همچنین اورژانس دندانپزشکی فعالیت شبانه روزی خواهند داشت.
 
وی گفت: برای آسایش جانبازان چادرهای ویژه دایر و سرویس های بهداشتی مخصوص انها در عرفات و منا ایجاد و خدمات لازم در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.
 
اوحدی با بیان اینکه 52 درصد زائران را بانوان تشکیل می دهند افزود : برای نخستین بار 60 پزشک متخصص و فوق تخصص زنان ، بانوان زائر را در مراحل مختلف حج همراهی می کنند.
 
وی گفت : روز دهم ذی الحجه مصادف با شنبه 12 مهر قربانی زائران انجام و عملیات بازگشت انها از منا ساعت 14 بعد از نماز ظهر و عصر بسمت هتل ها اغاز خواهد شد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت افزود : زائران 22 تا 24 روز معادل 3 برابر حضور در مدینه در مکه اقامت خواهند داشت و بر همین اساس تلاش ما این است که شرایط اسکان انها مناسب باشد.
 
وی با بیان اینکه با 30 هتل تسویه حساب کردیم گفت : 25 هتل جدید با ظرفیت بالاتر جایگزین هتل های قبلی شدند و اکنون 58 هتل در اختیار زائران ایرانی قرار دارد.
 
اوحدی افزود : براساس تفاهمات بعمل امده با طرف عربستانی 50 درصد ظرفیت حمل و نقل هوایی در اختیار شرکت های سعودی و 50 درصد در اختیار دو شرکت هواپیمایی هما و ماهان قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه حجاج ایرانی با 186 پرواز و با میانگین 19 دقیقه و 30 ثانیه تاخیر به مدینه منوره و جده منتقل شدند گفت: میزان تاخیر شرکت هواپیمایی ماهان با در اختیار داشتن 27 درصد پروازها 2 دقیقه و 30 ثانیه ، شرکت های سعودی با 50 درصد پروازها حدود 28 دقیقه و 30 ثانیه و شرکت هما با 23 درصد پروازها حدود 43 دقیقه بوده است.
 
اوحدی با درخواست از مدیران عامل شرکت های هواپیمایی ایرانی و سعودی برای تامین حقوق زائران به موضوع تحویل بار حجاج اشاره کرد و افزود : باتوجه به مشکلات احتمال تحویل بار حجاج ازجانب پست ، درخواست ما ایجاد سالن خاص برای تحویل بار به زائران در بدو ورود است.
 
وی در باره پروازهای بازگشت زائران هم گفت : پروازهای بازگشت زائران از 15 ذی الحجه مصادف با 17 مهر اغاز و تا 6 ابان ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *