جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

دوران شکست پی در پی راهبردهای آمریکا

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۴۲
کد مطلب: 403644
سردار احمدی وحیدی در آئین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار احمد سیاح زاده گفت: دورانی که در آن قرار داریم دوران شکست های پی در پی راهبردهای آمریکا است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، وزیر سابق دفاع در آئین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار احمد سیاح زاده معاون مطرح عملیات قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس و اولین یادواره اندیشمندان حوزه دفاعی سپاه (دافوس) گفت: شهید سیاح زاده اخلاقی بزرگ، قلبی سلیم و خلقی نیکو در کنار قاطعیت، فکر و ابتکار، پشتکار، نظم، شب و روز نشناختن و ... داشت. وجودی که اگر تنها به مسئولیت او نگاهی بیاندازیم می بینیم چه کار ارزشمند و سترگی انجام داده است.

وی اضافه کرد: شما دفاع مقدس را تصور کنید با آن حجم و عظمت و عملیاتی که سپاه بر عهده داشت. عملیات هایی را که در قالب دو، سه قرارگاه انجام می داد و شهید سیاح زاده از عناصر تامین کننده این قرارگاهها بود آن هم در حالی که سن مبارکش کمی بیش از ۲۰ سال بود.

سردار وحیدی افزود: این نشان از بالندگی او است آن هم با اخلاق حسن ولی قاطع.

وزیر سابق دفاع با تاکید بر اینکه شهید سیاح زاده حقیقتا مجاهد بود گفت: ما هم قبل از انقلاب و هم در ابتدای جنگ توانمندی های او را بارها و بارها دیده ایم و مسئولیت او در قرارگاه کربلا و نجف، برگ جدیدی بر توانمندی هایش بود.

وی تاکید کرد: این شهدا جزو مجاهدان بزرگ بودند. شب و روز نداشتند و تنها برای خدا کار می کردند.

سردار وحیدی افزود: اینها ستارگانی بودند در آسمان پرستاره کشور اما آنقدر پرفروغند که فراوانی آنها موجب شده نتوانیم روی همه ابعاد وجودی آنها کار کنیم و الا تک تک دقایق آنها درس است.

وی با ذکر خاطره ای از شهید سیاح زاده گفت: نقش شهید سیاح زاده را در عملیات خیبر هرگز از یاد نمی بریم. فانوس هایی که وی روشن کرد تا رزمندگان مسیر خود را در کانال های آب پیدا کنند اینها بخش های کوچکی از شهامت ها و تیزهوشی های این شهیدان است.

وزیر سابق دفاع با بیان اینکه شهدا در ۸ سال دفاع مقدس با انبوه مسائل روبرو بودند گفت: یکی از این مسائل، بمب های شیمیایی بود که در ۱۰۰ سال اخیر سابقه نداشته است. اینها در ۸ سال دفاع مقدس و با وجود این همه مسائل و در حالی که در اوج غربت اسلام و کشور بودیم، چنین پیروزی های بزرگی بدست آوردند.

وی با اشاره به آیات متعدد قرآن در وصف شهدا گفت: طبیعی است چنین ارج ها و حسنه هایی مربوط به این بزرگان است و نقش اینها در تاریخ، بی بدیل است.

سردار وحیدی تاکید کرد: این شهدا جوهر وجودی خود را آشکار کردند. این ویژگی انسان بودن آنهاست که این ظرفیت ها را به فعلیت درآورند و هدف خلقت نیز همین است و این عزیزان چنین کردند.

وی گفت: این همان مسیر حرکت دائمی شهدا است که ظرفیت وجودی خود را نمایان سازند. اینها دنبال حسن نبودند در پی احسن بودند لذا حرکت آنها دائمی شد و ایستایی در کارشان نبود.

سردار وحیدی افزود: به خاطر عدم ایستایی بود که وقتی دفاع مقدس به اتمام رسید پا به نهضت های علمی دیگر گذاشتند و تحولی عظیم در پرورش مدیران جهادی تراز جمهوری اسلامی ایجاد کردند. آنها با تاسیس پژوهشگاه معارف جنگ و تحول در دافوس، در تحول دانشگاهها بسیار موثر بودند.

وزیر سابق دفاع با اشاره به فرمایشی از مقام معظم ر هبری اضافه کرد: حضرت آقا فرمودند ما در پیچ تاریخی قرار داریم.

وی ادامه داد: در جنگ جهانی اول اتفاقی افتاد که حاصل آن این بود که جهان اسلام تحت سیطره نظام سلطه قرار گرفت و از معادله های جهانی خارج شد. عده ای تحت حاکمیت انگلیس و عده ای تحت حاکمیت فرانسه درآمدند و رژیم صهیونیستی در دل جهان اسلام تشکیل شد.

سردار وحیدی با اشاره به جنگ جهانی دوم گفت: در جنگ جهانی دوم همین نظام تثبیت شد و این مسیر جلو رفت.

وی با بیان اینکه اکنون مسیر تاریخ عوض شده است ادامه داد: اما این مسیر عوض شده است در واقع به برکت همین شهدا، مجاهدت ها، دهه فجری که در آستانه آن هستیم و امام شهدا مسیر تاریخ عوض شده است.

سردار وحیدی تاکید کرد: اکنون وارد دورانی شده ایم که عصر اندیشه های الهی است. در این دوران به نقطه ای رسیده ایم که از آن با دو ویژگی مهم یاد می کنند. سردار وحیدی با اشاره به این دو ویژگی مهم گفت: امروز دوره افول قدرت آمریکا و ارتقاء موقعیت راهبردی ایران است.

وی افزود: حرف آمریکا زمانی در همه جای دنیا ساری و جاری بود امروز چه؟ امروز در چه وضعیتی قرار دارد که دائما استراتژی می گذارد اما به نتیجه نمی رسد. به میدان می رود و راهبردها را تغییر می دهد.

سردار وحیدی با تاکید بر اینکه این دوران، دوران شکست پی در پی راهبردهای آمریکا است خاطرنشان کرد: امروز همه اندیشمندان آمریکایی از افول قدرت این کشور سخن می گویند.

وی با طرح این سئوال که چه کسی جلوی این قدرت را گرفت و چه پیامی در این میان مطرح شد گفت: ایران با قدرت انقلابی و گفتمان سازی جلوی این قدرت را گرفت. قدرت ایران برخاسته از مجاهدت شهدا بود و باعث شده آمریکا که زمانی قدرت اول جهان بود هنوز استراتژی اش را عملیاتی نکرده با شکست روبرو شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *