پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

امام خامنه‌ای یک بسیجی واقعی است

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب: 254640
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش آفرینی رهبر معظم انقلاب در همان روهای آغازین جنگ گفت: مقام معظم رهبری چهره واقعی یک بسیجی است.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار سرلشگر بسیجی دکتر ‌سید‌حسن فیروزآبادی در مراسم بهره‌برداری از 2 هزار و 807 پروژه فرهنگی‌، ورزشی و عمرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که به‌ طور همزمان در پنج استان کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه شکست حصر سوسنگرد و آزادی این منطقه و همچنین ماه محرم قرار داریم اظهار داشت: خدا را شاکرم یک بار دیگر توانستم در سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران حضور پیدا کنم.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش امام خامنه‌ای در روزهای آغازین جنگ تحمیلی گفت: مقام معظم رهبری در همان روهای نخستین جنگ تحمیلی نقش مهمی از خودشان بروز دادند و در حقیقت بیان چهره واقعی یک بسیجی است و امروز این مهم را در وجود ایشان که نایب امام زمان (عج) هستند مشاهده می‌کنیم.
 
وی در ادامه عنوان کرد: نقش‌آفرینی رهبر معظم انقلاب در این عرصه سبب شناحت رهبر شد و باعث درک درست از امداد غیبی خداوند متعال و به ملت ایران در این واقعه بزرگ شد.
 
فیروزآبادی افزود: وقتی دشمنان انقلاب اسلامی ایران فهمیدند که چه اتفاقی در عالم افتاده و حقیقتا انقلاب اسلامی به عنوان انفجار نور در افکار و اذهان، مسلمانانن و آزادگان افتاده به‌دنبال این بودند سد راه ورودی این تفکر به جهان اسلام شوند.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دشمنان نظام بعد از توطئه‌های داخلی جنگ را بر ما تحمیل کردند، خاطرنشان کرد: در آن دوران در جهاد خدمت می‌کردم و یک روز صبح عضو شورای مرکزی تماس گرفت و عنوان کرد «دیر بجنبید یک اسرائیل جدید در کنار انقلاب اسلامی ایجاد می‌شود»، پرسیدم چگونه؟ پاسخ داد «عراقی‌ها با تمام توان حمله کردند و الان در هفت کیلومتری اهواز هستند».
 
وی ایستادگی ملت ایران را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: همان زمان سپاهی که تجهیز شده بود به کمک مردم شهرهای این منطقه برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران راه عراقی‌ها را سد کردند.
 
نخستین سازماندهی بسیج در جنگ توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت
 
فیروزآبادی یادآور شد: در حالی که برادر بنده که در خرمشهر حضور داشت عنوان می‌کرد «تجهیزات زیادی در خرمشهر زیر توپ عراقی‌ها است و اگر کسی نیاید این تجهیزات از بین می‌رود»، امام خامنه‌ای که آن روز امام جمعه تهران و نماینده امام در ارتش و شورای عالی دفاع بودند با همان روحیه‌ای که در زلزله فردوس و ... به سرعت در محل حادثه حضور یافتند، به سوی جبهه‌ها شتافتند و در اهواز حاضر شدند و شروع به سازماندهی نیروهای حزب‌اللهی کردند.
 
 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه نخستین سازماندهی بسیج در جنگ توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بنیانگذار سپاه جنگ‌های نامنظم بودند و شهید چمران ریاست این سپاه را برعهده داشت و این مجموعه نخستین تشکل بسیجی بود که در برابر دشمن ایستادگی کند.
 
وی در ادامه بیان داشت: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در شوش و دشت عباس حضور داشتند و با حضور نیروهای غیور ایران اسلامی در جنوب سوسنگرد راه ارتش بعثی در خرمشهر سد شد و یک حادثه افتخار آمیز اتفاق افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *