پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

7اظهارنظر جنجالی رئیس فدراسیون فوتبال

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 389047
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در چهار دور ریاست خود در این سازمان مواردی را عنوان کرده که برایش دردسرساز شده است.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، سپ بلاتر، رئیس فیفا چندی پیش دوباره یکی از آن اظهارنظرهای جنجالی خود را انجام داد وقتی درباره عدم شایستگی لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی آرژانتین برای کسب توپ طلای جام جهانی ۲۰۱۴ صحبت کرد. او ادعا کرد که اهدای توپ طلای جام جهانی ۲۰۱۴ به مسی به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت اشتباه بوده و این جایزه باید به مانوئل نویر، دروازه‌بان تیم ملی آلمان داده می‌شد.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید که تصور می‌کرد منظور بلاتر توپ طلای فیفا بوده است، از این بابت که بلاتر نامی از کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید به عنوان بازیکنی شایسته دریافت توپ طلا نبرد عصبانی شد و گفت که رئیس فیفا هرگز دهانش را نمی‌بندد. او البته در کنفرانس خبری پس از بازی تیمش و کورنیا در جام حذفی اسپانیا فهمید چه گافی داده و بابت اشتباهش عذرخواهی کرد.

اگرچه این بار گفته بلاتر غیرمستقیم مسبب یک گاف مضحک شد اما کم نبوده دفعاتی که خودش در صحبت‌هایش گاف داده است. تعدادی از اظهارنظرهای جنجالی معروف بلاتر را در ادامه می‌خوانید:

مدل متمایز

بلاتر سال ۲۰۰۴ در گفت‌وگو با نشریه سونتاگزبلیک سوئیس گفت که فوتبال البته نسخه زنانه آن باید متفاوت‌تر از چیزی باشد که اکنون هست و فوتبالیست‌های زن باید از لباس‌های زنانه‌تری استفاده کنند. او گفت:«بازیکنان زن تفاوت‌‌هایی با مردان دارد. مرا ببخشید که این را می‌گویم اما فوتبال آنها هم باید تفاوت‌های بیشتری داشته باشد. چرا وقتی آنها از توپ‌هایی سبک‌تر استفاده می‌کنند لباس‌هایشان هم زنانه‌تر نباشد؟»

حذف تساوی

در سال ۲۰۰۴ بلاتر همچنین پیشنهاد داد که نتیجه تساوی از فوتبال حذف شود. او گفت: «هر بازی باید یک برنده داشته باشد. سایر بازی‌ها یک برنده دارند و یک بازنده. ما هم باید این شهامت را داشته باشیم که یک تصمیم نهایی برای تعیین برنده هر بازی فوتبال بگیریم».

خشم ایتالیایی

بلاتر، ایتالیای قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ را با عذرخواهی جنجالی‌اش از استرالیایی‌ها به خاطر پنالتی که در بازی آنها و آتزوری در مرحله یک چهارم نهایی جام هجدهم علیه‌شان گرفته شد خشمگین کرد. بازیکنان ایتالیا به همین دلیل در برلین پس از شکست فرانسه در بازی فینال، از رفتن به سکوها برای گرفتن جام قهرمانی‌شان از دستان بلاتر خودداری کردند. بلاتر بعد از آن اتفاق گفت:«تاریخ خواهد گفت که آن پنالتی اشتباه بوده است.»

شیرجه مشکلی ندارد!

بلاتر گفت:«من خودم را می‌شناسم. من همیشه یک مهاجم بوده‌ام. اگرچه ۵۰ سال پیش بازی می‌کردم اما هنوز هم تا حدودی خودم را یک مهاجم می‌دانم. ما سعی می‌کردیم دریبل بزنیم اما زمانی که نمی‌توانید پیشروی کنید و کسی پایش را جلوی پای شما می‌گذارد چه کار باید بکنید؟ کمی پیاز داغش را زیاد می‌کنید. می‌‌پرسید این کار وحشتناکی است؟ من که اینطور فکر نمی‌کنم.»

رونالدوی برده

بلاتر با انتقاد از ماهیت نقل و انتقالات فوتبال اروپا پس از امتناع منچستریونایتد برای فروش کریستیانو رونالدو به رئال مادرید گفت: «به نظر من نوعی برده‌داری مدرن در نقل و انتقال یا خرید بازیکنان در حال رخ دادن است و آنها را به جایی می‌برند که نمی‌خواهند باشند.»

نزاع نژادپرستانه

در سال ۲۰۱۱ در بحبوحه نزاع میان لوئیز سوارز و پاتریس اورا، پس از توهین نژادپرستانه مهاجم پیشین لیورپول به مدافع پیشین منچستریونایتد، بلاتر ادعا کرد که در فوتبال نژادپرستی وجود ندارد و از بازیکنان خواست که تمام اختلافات‌شان را با دست دادن با یکدیگر در زمین بازی از یاد ببرند. او گفت:«ما در ورزشی هستیم که در پایان آن بازیکنان با یکدیگر دست می‌دهند و از این اتفاقات هم ممکن است رخ دهد. ما تلاش‌های فراوانی برای مبارزه با نژاد پرستی انجام داده‌ایم.»

فرمانده رونالدو

در جریان یک سخنرانی در دانشگاه آکسفورد انگلیس در سال ۲۰۱۳، بلاتر در پاسخ به این سوال که ترجیح می‌دهد رونالدو توپ طلا را ببرد یا مسی، گفت:«یکی از آنها (رونالدو) بیشتر از دیگری برای آرایش موهایش خرج می‌کند و در زمین بازی یک فرمانده است. مسی هنوز هم گزینه محبوب من است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *