سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

آمار نگران‌کننده جوانان مجرد زیر ۳۵ سال

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 449149
امام جمعه شهرستان اهر با تاکید بر ضرورت ترویج ازدواج آسان گفت: وجود ۱۱ میلیون مجرد زیر ۳۵ سال در کشور بسیار نگران کننده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله جواد حاجی زاده در خطبه های امروز نماز جمعه اهر اظهار داشت: با توجه به اینکه هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و اهمیت این موضوع بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مسلمانان امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: عنصر اصلی قیام و نهضت خونین امام حسین(ع) امر به معروف بوده و این مهم ترین دلیل برای ادامه راه این امام بزرگ خواهد بود.

امام جمعه اهر ادامه داد: عمل کردن به معروفات و دوری از منکرات در دنیای کنونی زیاد مورد توجه قرار نگرفته و متاسفانه در کشور ما در رابطه با این امر کوتاهی هایی نیز می شود.

حاجی زاده با بیان اینکه تحقق حکومت دینی در گرو عمل به واجبات است، تصریح کرد: ایران در موضوع حمایت از مردم مظلوم سوریه، فلسطین، یمن و عراق در جهت مقابله با ستم های دشمنان هیچگونه کوتاهی نمی کند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ بنیان خانواده در مقابل تهاجمات فرهنگ غربی دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: وجود ۱۱ میلیون مجرد زیر ۳۵ سال در کشور بسیار نگران کننده بوده و این جوانان به دلیل نبود شرایط لازم از ازدواج محروم هستند.

امام جمعه اهر در پایان خاطر نشان کرد: ماهانه در همین شهر اهر بیش از ۳۰ مورد طلاق انجام می شود و این موضوع هشداری برای مسئولان است.

* برجام بايد به نفع مردم تمام شود

حجت الاسلام علي نعمت زاده امام جمعه شهرستان مرند نیز در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه مرند گفت: در قضيه برجام عزت و منافع مردم بايد لحاظ شود.

وی اظهار داشت: برجام توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با دعوت از تمامي كارشناسان بررسي گرديد كه اميدواريم در برجام عزت و منافع مردم حفظ شود.

امام جمعه مرند با اشاره به قضيه حادثه منا نيز گفت: مسئولان نبايد حادثه اتفاق افتاده در منا را فراموش كنند بايد اين جنايت آل سعود پيگيري شود و اين جنايت آل سعود شبيه حرمت شكني يزيد در ويراني كعبه بود.

نعمت زاده در رابطه با لزوم مبارزه با تكفيري ها نيز افزود: ائتلاف جديد عليه تروريستها واقعي بوده و ايران نيز از اين ائتلاف حمايت مي كند و به فضل الهي اميدواريم بزودي اين گروهک تكفيري داعش ريشه كن شود.

خطيب نمازجمعه مرند در بخش ديگری از سخنان خود اشاره به فرارسيدن ماه محرم و ماه عزاداري امام حسين (ع) گفت: واقعه كربلا بايد زنده نگه داشته شود چرا كه ما هرچه داريم براساس فرموده امام خميني (ره) از محرم وصفر مي باشد.

وي افزود: از عزاداران امام حسين (ع) مي خواهم حق مردم رعايت و بدون هيچ گونه مزاحمتي در اين عزاداريها شركت و آن را اجرا كنند.

نعمت زاده در بخشي از سخنراني خود به اتفاقات اخير درشهر مرند نيز پرداخت و تصريح كرد: مسئولان نقدكنندگان را دشمن خود ندانند و اين عزيزان سعي كنند از مشاورين امين وعاقل استفاده كنند.

امام جمعه مرند گفت: اگر كسي خدا را پشتيبان خود بداند و از خدا اطاعت كند هيچ وقت به زمين نمي خورد و دچار خطا واشتباه نمي شود.

وی افزود: در اين قضيه مردم صبر كنند تا مسئولان رسيدگي كنند و بعداز آن اطلاع رساني دقيق وشفافي صورت بگيرد تا نشر اكاذيب و تشويش اذهان صورت نگيرد.

* دین اسلام بدون اصل ولایت خاصیتی ندارد

امام جمعه بناب نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: یکی از نعمت ها و مواهب الهی برای جامعه شیعی وجود ولایت و برگزاری مجالس عزای امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) اظهارکرد: مراسمات عزاداری محرم و مجالس عزا باید باشکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

وی افزود: اسلام منهای اصل ولایت رمق و دین منهای ولایت خاصیتی ندارد و شأن و شرف ما به دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) گره خورده است.

باقری بنابی با بیان اینکه همه ارزش ها و گنجینه های گرانقیمت پشت سر سینه زنی ها و سیاه پوشی هاست، گفت: شیعه می خواهد این ارزشها را پاس بدارد.

خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: حرکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عملاً نشان داد که ملاحظه کاری و محافظه کاری و لذت جویی نباید مانع راه انسان مؤمن در انجام وظیفه خود باشد.

حجت الاسلام باقری بنابی سپس با اشاره به اینکه این انقلاب و این نظام خصوصاً در عرض ۸ سال دفاع مقدس در مقیاس قیام امام حسین(ع) نسخه برداری شده بود؛ گفت: درسی که مردم از قیام آن حضرت گرفته بودند، در عرض هشت سال دفاع مقدس با تقدیم عزیزان خود و دفاع جانانه از وطن نشان دادند و امام حسین(ع) این درس را به ما داد که در کنار اقتدار، مؤمن باید عزت و شرف خود را نیز حفظ کند.

وی اذعان کرد: در صحنه عاشورا چهره امام حسین(ع) در عین مظلومیت چهره حماسه و اقتدار بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی سال به سال اوج می گیرد، تأکید کرد: جمهوری اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس نشان داد که در اوج مظلومیت ولی دراوج اقتدار در مقابل دشمنان ایسستاد و آنها را سر جای خود نشاند.

باقری بنابی همچنین در ادامه خطبه های نمازجمعه شهرستان بناب به فرمایش امام راحل(ره) که«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» اشاره و اظهارکرد: نظام جمهوری اسلامی دراوج غربت، تحریم و محاصره مقتدرانه در برابر ابرقدرتها ایستاد و به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی در هر مقطعی که لازم شده است، مقام معظم رهبری آن عبد صالح تمام توطئه های دشمنان راخنثی کرده و سرجایشان نشانده است و همه اینها درسهایی هستند که از مکتب عاشورا اخذ شده اند.

امام جمعه بناب خاطرنشان کرد: حقیقت دیگری که در قیام امام حسین(ع) تجلی می کرد، عاطفه بود و مستمراً باید این عنصر تقویت شود. این نشان داد که حادثه عاشورا صرفاً در منطق و حماسه خلاصه نشده است بلکه عنصر عاطفه نیز در تجلی قیام آن حضرت کارساز بوده است.

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر اینکه مرثیه خوانی و روشنگری در شناخت حقایق تأثیرگذاری مثبتی دارد؛ گفت: برگزاری یادواره ها و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بای سرلوحه کارهای ما قرار گیرد و مجاهدت و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود.

وی افزود: نمی توانیم زائرانی را که مظلومانه در منا جان باختند را به این زودی از یاد ببریم.

خطیب جمعه بناب با اشاره به ضرورت اجرای فریضه الهی«امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه تصریح کرد جامعه ای که از اجرای این مهم غافل باشد، برکات از آن جامعه رخت بر می بندد. لذا براساس فرمایشات پیامبر اکرم(ص) جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر جاری نباشد، برکات از آن جامعه برچیده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *