چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

‌ملک عبدالله در کنار وزير همجنس‌باز + عکس

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 89129
‌ملک عبدالله در کنار وزير همجنس‌باز + عکس
وزير امور خارجه همجنس باز آلمان در سفير اخيرش به عربستان سعودي از سوي مقامات بلندپايه اين کشور از جمله "عبدالله بن عبدالعزيز" پادشاه سعودي مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري "العالم"، پادشاه عربستان شخصا از "گئيدو وستروله" وزير امور خارجه آلمان در کاخ مجلل خود در خارج از رياض پايتخت عربستان در منطقه اي که معمولا خارجي ها وارد آن نمي شوند؛ استقبال کرد.

مقامات عربستان درهاي کشور اسلامي خود را به روي تنها وزير امور خارجه در جهان که گرايش ها و تمايلات همجنس گرايانه وي فاش شده است؛ نبستند.

از آنجا که مجازات همجنس بازان در عربستان اعدام است؛ نمي توان گفت که استقبال از وزير همجنس باز آلماني مساله بديهي است هر چند که عربستان از سال ها پيش اين مجازات را در برابر همجنس بازان اجرا نکرده است.

درهمين ارتباط سازمان عفو بين الملل اخيرا اعلام کرد که مقامات عربستان دو نفر از همجنس بازان را به هفت هزار ضربه شلاق محکوم کردند.

گئيدو وستروله وزير امور خارجه آلمان مي دانست که حضورش در عربستان ممکن است مساله پيچيده اي براي وي ايجاد کند اما اگرچه انتظار نداشت با استقبال گسترده مقامات اين کشور مواجه شد.

وستروله رهبر حزب دموکراتيک آزاد زماني که در جناح مخالفان بود تاکيد کرده بود که اگر حزبش در انتخابات پيروز شود براي مقابله با تحقير و پيگرد همجنس بازان در خارج از مرزهاي آلمان تلاش خواهد کرد.

وزير امور خارجه آلمان زماني که از جناح مخالفان بود در مصاحبه با مجله آلماني "اشتيرن" گفته بود با اهداي کمک هاي مالي آلمان به برخي از کشورها در حالي که با زنان به عنوان اشخاص درجه دو برخورد و با آنها بدرفتاي مي کنند يا عليه مردان و زنان تنها به خاطر همجنس باز بودن مجازات اعدام اعمال مي کنند؛ مخالف است.

وزير امور خارجه آلمان در سفر به عربستان در زمينه دفاع از به اصطلاح حقوق همجنس بازي در اين کشور اسلامي با ذکاوت ديپلماتيک برخورد کرد به طوري که گفت وگوي صريح درباره مسامحه بيشتر با همجنس بازان مي توانست مشکل بزرگي به وجود بياورد و در عين حال نيز سکوت اختيار نکرد.

وي در کنفرانس خبري مشترک با همتاي عربستاني خود "سعود الفيصل" هنگام سخن گفتن از حقوق بشر به طور کلي اين موضوع را مطرح کرد.

وزير امور خارجه آلمان گفت: بين ما برخي اختلاف نظر وجود دارد و به طور تفصيلي در باره حقوق بشر گفت وگو کرديم و معتقديم که بايد مجازات اعدام از هر مکاني لغو شود.

اين در حالي است که هر شخصي که اين مساله را دنبال مي کند مي تواند به معناي اين عبارات پي ببرد.

سعود الفيصل که از 35 سال پيش وزير امور خارجه عربستان است فقط به وجود سازمان هاي مختلف جهاني اشاره کرد.

علاوه بر "عبدالله بن عبدالعزيز" و "سعود الفيصل" پادشاه و وزير امور خارجه عربستان ، شخصيت هاي ديگري از خاندان سلطنتي از وزير امور خارجه همجنس باز آلمان استقبال کردند.

حتي شاهزاده "سلمان بن عبدالعزيز" امير رياض نيز با وزير امور خارجه آلمان دوستانه برخورد کرد.

منابع وزارت امور خارجه عربستان براي تبرئه خود در زمينه استقبال از وزير همجنس باز آلماني اعلام کرده اند که در اين ديدارها به هيچ وجه به طور علني يا حتي پشت درهاي بسته درباره مساله همجنس بازي گفت وگو نشده است.

سعودي ها بجز شخصيت هاي مسوول که شمار آنها به حدود 28 ميليون نفر مي رسد چيزي از وزير امور خارجه آلمان که با يک مرد زندگي مي کند و اين مساله را پنهان نمي کند؛ نمي دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *