پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

استقبال ایران از سرمایه‌گذاری قطر

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 377798
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران کشوری امن، بزرگ و محل مناسبی برای سرمایه گذاری است گفت: جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری شرکت‌ها و بخش خصوصی قطر استقبال می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر دیروز (شنبه) در دیدار حصاء الجابر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قطر، با اشاره به مشترکات دو کشور اظهارداشت: ایران و قطر تاثیرگذاری فراوانی در جهان اسلام دارند و می‌توانند در پیشبرد اهداف مشترک، همکاری سازنده‌ای داشته باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات پیش روی جهان اسلام و گروه‌هایی که به نام اسلام دست به خشونت زده و چهره نادرستی از اسلام به نمایش می‌گذارند، تاکید کرد: کشورهای اسلامی می‌توانند با گسترش همکاری‌های فیمابین، این مشکلات را از پیش روی مسلمانان جهان بردارند.

وی همچنین با بیان اینکه ایران و قطر در یکسال گذشته روابط رو به رشدی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: تهران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات و گسترش همکاری‌ها با قطر ندارد.

جهانگیری فناوری اطلاعات را یکی از زمینه‌های مهم همکاری میان دو کشور خواند و افزود: دولت ایران از توافقات صورت گرفته میان وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور به طور کامل حمایت می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف تصریح‌کرد: ایران برای تداوم این پیشرفت‌ها آماده تبادل دانش و تجربیات با دوستان قطری خود است.

وی میزبانی جام جهانی را فرصت مناسبی برای معرفی پیشرفت‌های قطر به جهانیان دانست و افزود: ایران آمادگی دارد در تمامی بخش‌ها از جمله توسعه زیرساخت‌ها و صدور خدمات فنی مهندسی به قطر کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قطر نیز در این ملاقات روابط دو کشور را مستحکم خواند و با اشاره به پیوندهای دینی میان دو کشور گفت: ایران و قطر از زمینه های فراوانی برای توسعه همکاریهای مشترک برخوردار هستند.

حصاء الجابر با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف افزود: افتخار می‌کنم که یک کشور مسلمان به این حد از رشد و توسعه دست یافته و لازم است پیشرفت‌های ایران از انعکاس بیشتری در رسانه‌های جهان برخوردار باشد.

وی اسلام را دینی با گذشت و رحمانی توصیف کرد و افزود: اسلام دینی صلح آمیز است و باید به درستی به جهانیان معرفی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قطر با سرمايه گذاري در ايران ، ترويج وهابيت را دامن مي‌زند و . . .