پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

سه خطر انقلاب را تهدید می کند

يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 397390
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، تحریف،تهدید و تحمیل را سه خطر پیش روی انقلاب اسلامی نام برد و گفت:ما در درون باید وحدت خود را حفظ کنیم؛ چراکه وحدت اقتدار ایجاد می کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در هفتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: ایام آخر ماه صفر، ایام ویژه ای در تاریخ تشیع است و حزب موتلفه اسلامی سالهاست این جلسات را در این ایام سال برگزار می کند و با تشکیل روضه و عزاداری به شهدای کربلا و حضرت رسول(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) ادای احترام می کند و وظیفه خود را نسبت به پاسداشت مراسم مذهبی انجام می دهد.

تقوی با بیان اینکه احزاب اسلامی و آنانی که دل در گرو اسلام و اندیشه اسلامی دارند باید سیره و سنتشان اسلامی باشد تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی یک حزب عاشورایی است چرا که از همان اول و قبل از پیروزی انقلاب مسیر خود را دقیقا مشخص کرد و مجاهدت در راه خدا و اسلام راه این حزب بوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی هم پشتوانه جهادی دارد و هم سرمایه ارزشمند شهادت و این سرمایه عظیمی است که با مجاهدت و اخلاص و ایمان به دست آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انقلاب پیامبر اکرم(ص) و انقلابهای دیگر گفت: انقلاب پیامبر اکرم(ص) انقلابی عمیق و الهی و جهانی بود . انقلاب پیامبر(ص) مربوط به همه انسانیت بود و امکانات و توانمندی مناسب داشت. دشمن به شدت ازاین انقلاب احساس خطر می کرد و با همه امکانات برای در هم شکستن این موج برخواسته به میدان آمد.

تقوی با اشاره به خطراتی که انقلاب ها را تهدید می کند اظهار داشت: خطر تحریف انقلاب اولین خطری است که انقلاب را تهدید می کند و در این زمینه دشمن سعی می کند با نفوذ ، ماهیت انقلاب را عوض کند و رهبران انقلاب ها همواره نسبت به این موضوع حساس بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در زمان حاضر، امام خمینی(ره) در وصیت نامه اش می نویسد بعد از من هر سخنی را از قول من قبول نکنید تنها سخنانی که در خط من بوده و یا فیلم از آن وجود دارد را بپذیرید. کسانی هستند که سخنان امام(ره) را تحریف کنند و راه امام(ره) را به گونه ای دیگر معرفی کنند.

وی افزود: اگر فرصت به نفوذی ها داده شود راه انقلاب ها را عوض می کنند.

تقوی دومین خطر برای انقلاب ها را تهدید از سوی دشمنان انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: گاهی دشمن در میدان تحریف موفق به دستیابی به اهداف اش نمی شود و برای تغییر ماهیت انقلاب دست به تهدید می زند . ما پس از انقلاب تهدید های مختلفی از سوی دشمنان داشتیم اما در مقابل هر تهدیدی ایستاده ایم و بر حفظ اصول و دست آوردهای انقلاب پایبند هستیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سومین خطر را تحمیل دانست و گفت: دشمن می خواهد موضوع و فکر مورد نظر خود را بر انقلاب ها تحمیل کند، نمونه آن مذاکرات هسته ای است که دلیل تمدید مذاکرات این است طرف غربی می خواهد نظرات اش را به ما تحمیل کند و ما نباید زیر بار تحمیل برویم.

وی در ادامه با اشاره به وظایف رهبران انقلاب ها اظهار داشت: اولین مسئولیت رهبری هر انقلابی این است نگذارد خطرات، انقلاب را با مشکل مواجه کند.

تقوی تصریح کرد: رهبری مسئولیت سنگینی دارد که باید در مقابل تهدید ها محکم بایستد و مردم رو هوشیار کند تا جایی برای دشمن باقی نماند. هر انقلابی میراثی دارد و میراث انقلاب برای ملت انقلابی است و خصوصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است.

عضو جامعه روحانیت مبارزتاکید کرد: هر انقلابی سرمایه های خود را باید در مسیر زایش و تولید قرار دهد و در غیر این صورت با مشکل مواجه می شود. سرمایه های انقلاب ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، بسیج و سپاه و ارتش و شهدا هستند که مردم باید با نشاط از این سرمایه ها مراقبت کنند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر بخواهیم دنیا بر روی ما حساب باز کند باید تاثیر گذار باشیم و این کار نیاز به مقدمات و ابزاری دارد. ابزار تاثیر گذاری در دنیا این است وحدت داشته باشیم.

تقوی با تاکید بر اینکه وحدت ، اقتدار ایجاد می کند اظهار داشت: ما در درون باید وحدت خود را حفظ کنیم و هر کسی ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی کند به اقتدار ملت ضربه زده است و به دشمن کمک می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از دیدگاه حضرت امام (ره) هیچ تهدید خارجی نمی تواند انقلاب را به طور واقعی در معرض خطر قرار دهد. از نظر ایشان سه عامل داخلی می تواند باعث ایجاد نگرانی شود
1) اختلاف بین مسوولین
2) دچار شدن مسوولین به ذخارف دنیوی
3) فاصله افتادن بین مسوولین و مردم.