پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱

ترکیه صدای کاخ سفید را هم درآورد

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 427495
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، ترکیه باید نقش فعالتری را در جلوگیری از عبور تروریست‌ها از مرزهای این کشور به مقصد سوریه ایفا کند و به مبارزه با گسترش فعالیت‌های تروریستی در منطقه کمک کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ترکیه باید در چارچوب همکاری‌های خود با ائتلاف ضدداعش نقش بیشتری را در جلوگیری از انتقال تروریست‌ها به سوریه ایفا کند.

پیش از این برت مک‌گورک، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفته بود که برخی از اعضای داعش از کشورهای همسایه سوریه نظیر ترکیه وارد این کشور می‌شوند.

در همین حال وزارت امور خارجه سوریه نیز بارها ترکیه را به محیا نمودن حمایت‌های لجستیکی و نظامی از گروه‌های تروریستی متهم کرده است.

جاش ارنست در این باره گفت: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا معتقد است که ترکیه باید همکاری بیشتری را با ائتلاف بین‌المللی برای جلوگیری از انتقال اعضای داعش به سوریه داشته باشد.

این سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: ترکیه گام‌های سازنده‌ای را از زمان آغاز به کار ائتلاف ضد داعش برداشته اما به زعم آمریکا هنوز اقدامات بیشتری از سوی دولت آنکارا در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


asghar
بنام خدا و سلام . زمزمه تغییر قدرت در ترکیه شنیده شد و تاریخ مصرف اردوغان ظاهرا تمام می شود . عجب حیله گرانی .!! مگر همین ها نبودند که تروریست هارا در خاک ترکیه آموزش می دادند ؟شریک دزد و رفیق قافله ! ما چه ساده ایم و فکر میکنیم اینها از انسانیت بوئی برده اند .