جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۷

روایت شاعر یک رباعی‌ که رهبر انقلاب را منقلب کرد +فیلم

سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 417199
«از آخر مجلس» جدیدترین مجموعه از میلاد عرفان‌پور است که از سوی انتشارات شهرستان ادب در ایام برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
روایت شاعر یک رباعی‌ که رهبر انقلاب را منقلب کرد +فیلم
به گزارش جهان، میلاد عرفان‌پور، شاعر، در گفت‌وگو با تسنیم، از انتشار اثر جدیدش در ایام برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: «از مجلس آخر» عنوان جدیدترین اثر من است که به تازگی در هیئت ره‌پویان وصال در شیراز همزمان با سالروز شهادت جمعی از هم‌وطنان و دوستداران خاندان امامت رونمایی شد.

وی با اشاره به محتوای کتاب ادامه داد: این اثر دربردارنده مجموعه‌ای از رباعی‌ها، غزلیات و نیمایی‌های جدید من است که موضوعات مختلفی دارند و بخش قابل توجهی از آن به موضوع انقلاب و شهدا اختصاص دارد.

عرفان‌پور افزود: این اثر از سوی انتشارات شهرستان ادب روانه بازار کتاب شده و توزیع رسمی آن مقارن با ایام برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

بنا به رسم قدیمی دیدار رهبر انقلاب حضرت آیت‎الله العظمی خامنه‎ای با خانواده‎های شهدا، اخیراً نیز ایشان با جمعی از خانواده‎های شهدا دیدار داشتند. در دیدار با یکی از این خانواده‎ها، رهبری از حاضران عکس شهید را طلب می‎کنند. با آوردن عکس نزد ایشان، چشمانشان به رباعی زیر عکس می‎افتد و در همان خوانش نخست شعر را برای جمع قرائت می‎کنند. رهبر معظم انقلاب با خواندن سطر آخر رباعی ناگهان منقلب می‎شوند و از ته دل به گریه می‎افتند:

ما سینه زدیم، بی‌صدا باریدند
از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند​

ما مدعیانِ صفِ اول بودیم
از آخر مجلس شهدا را چیدند


پس از این واقعه، آیت‎الله العظمی خامنه‎ای نام شاعر را از حاضران می‎پرسند اما کسی از این نام اطلاعی نداشته است. سرانجام رهبری از خانواده شهید می‎خواهند تا این قاب به‎یادگار نزدشان بماند.

عرفان‌پور چندی پیش در وبلاگ خود با اشاره به این واقعه نوشته است:

این رباعی و چند رباعی دیگر را ۲۵ فروردین ۸۷ برای برادران و خواهران شهیدم در واقعه بمبگذاری حسینیه رهپویان وصال شیراز گفتم. در این حادثه با انفجار بمب در انتهای حسینیه ۱۴ نفر به شهادت رسیدند.

شنیدم حضرت آقا-روحی فداه- این رباعی را زیر عکس شهیدی در دیدار با خانواده شهدا خوانده‌اند ومتأثر شده‌اند. بی‌شک این تأثیر از طینت پاک شهدا ناشی شده است و نه ذوق و لیاقت بنده کمترین.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


SAABER
ااااااالله ااااااالله ااااااالله اکبر فداااااااااااااای نورحضرت مولای معظم و عزیزتر از جااااااان ولائیان زمین در زمانها . .......
عین سین
Iran, Islamic Republic of
اولیاء خدا بین بندگان او مخفی هستند
بنده قبلا همین رباعی را در مجموعه کارهای یا وبلاگ ایشان خوانده بودم
نکته جالب رباعی برای کسانی که واقعه بمب گزاری حسینه شیراز را می دانند این است که
در انتهای مجلس بمبی منفجر شد و کسانی که عقب تر ایستاده بودند شهید شدند و کسانی که جلو سینه می زدند کمتر آسیب دیدند
از آخر مجلس شهدا را چیدند.
Iran, Islamic Republic of
طينت پاك رهبر بزرگمان
محمد
Iran, Islamic Republic of
این شعر وصف جاماندگان از شهداست که منتظر و آماده شهادت بودند لیکن ....
Iran, Islamic Republic of
احسنت
عاشق حسام خوش نویس
Iran, Islamic Republic of
این شعر من رو یاد شهید بزرگوار شهید صیاد شیرازی و امیر سر افراز و جانباز احمد دادبین می اندازد نمی دانم چرا