جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

شاهدی از جنس "ریش" برای دولت +عکس

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 345090
واکنش محمدجواد ظریف به خبری در مورد جا گذاشتن ریش‌تراشش در سفر به وین، عمق اختلافات دولت با صدوسیما را نمایان کرد.
به گزارش جهان به نقل از صراط، روز گذشته انتشار خبری درباره تغییر وضع ظاهری ظریف در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای، واکنش شتاب زده وزیر امور خارجه را به همراه داشت به گونه ای که او ترجیح داد در بحبوحه مذاکرات وین، مخاطبان لب تشنه(!) صفحه فیسبوک خود را که انتظار اخباری در مورد این مذاکرات را می کشیدند، میهمان توضیحاتی درباره ریش پروفسوری ثابت و ریش تراش خود کند!

نکته ای که در این میان جلب توجه می‌کند، این است که پاسخ ظریف خطاب به رسانه متعلق به صداوسیما (باشگاه خبرنگاران) نگاشته شده و این در حالی است که وبسایت مذکور مانند ده ها رسانه دیگر، صرفا اقدام به بازنشر خبر اصلی به نقل از صراط کرده بود.

استفاده یک وزیر دولت از فرصت ایجادشده برای حمله کنایه آمیز به رسانه متعلق به صداوسیما بار دیگر عمق اختلافات جدی دولت تدبیر و امید با مسئولان صداوسیما را نمایان کرد.

اختلافات مذکور بعد از حاشیه‌های ایجادشده برای آخرین مصاحبه زنده تلویزیونی روحانی بر سر تعیین مجری ها شدت گرفت تا جایی که عزت الله ضرغامی ترحیح داد تا با ارسال نامه ای به شورای نظارت بر صداوسیما (که همان زمان نیز آن را رسانه ای کرد) پای آنها را نیز برای قضاوت، به این موضوع باز کند.

اندکی بعد حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی -اگر به زودی حکم مشاوره او نیز تکذیب نشود!- در نامه ای به ضرغامی از اینکه یکی از تئورسین های دولت تدبیر و امید یعنی محمود سریع القلم را مشاور رییس جمهور معرفی کرده، به شدت انتقاد کرد. این در حالی است که تا پیش از آن، همه رسانه های دولتی نیز سریع القلم را که با کراوات در اجلاس داووس حاضر شده بود با همین عنوان (مشاور رییس جمهور) خطاب کرده بودند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000345/nf00345090-1.jpg
اطلاق عنوان "مشاور رییس جمهور" به سریع القلم در ایرنا

حال بعد از این بهانه جویی مشاور روحانی برای انتقاد از صداوسیما، نوبت به ظریف رسید تا مطلبی در مورد ریش و ریش تراش را بهانه حمله به صداوسیما قرار دهد؛ جالب اینجاست که در همان زمانی که ظریف در وین مشغول ارسال این پست در فیسبوک خود بود، خبرگزاری دولتی ایرنا نیز همین خبر را بازتاب داده بود هرچند اندکی بعد آن را حذف کرد و وبسایت "باشگاه خبرنگاران" نیز تحت تاثیر همین حاشیه ها و فشار ایجادشده همین کار را تکرار و خبر را از خروجی خود حذف کرد!

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000345/nf00345090-2.jpg
خبر ایرنا در مورد ریش پروفسوری ظریف


https://www.jahannews.com/images/docs/files/000345/nf00345090-3.jpg
خبر حذف شده ایرنا در کش گوگل

ظاهر خود دولتمردان نیز رسانه رسمی دولت را به رسمیت نمی‌شناسند چراکه در مورد هر دو موضوع حاشیه ای ذکرشده یعنی اطلاق عنوان مشاور رییس جمهور برای سریع القلم و نیز خبر مربوط به ریش و ریش تراش ظریف، ایرنا هم بازتاب دهنده اخبار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *