چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۶

فرجی‌دانا روند رشد علمی را خدشه‌دار کرد

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 375592
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد: با سپرده شدن سکان هدایت وزارت علوم به دست فرجی دانا روند رشد علمی دچار خدشه شد و مجلس با استیضاح وزیر علوم به وظیفه تاریخی خود عمل کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با استیضاح وزیر علوم، اعلام کرد: با سپرده شدن سکان هدایت وزارت علوم به دست فرجی دانا روند رشد علمی دچار خدشه شد و مجلس با استیضاح وزیر علوم به وظیفه تاریخی خود عمل کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

نمایندگان محترم ملت ایران

سلام علیکم

چندی است موضوع استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. سال‌ها بود که با پیگیری مسئولین نظام، ارتقا و رشد علمی کشور در دستور کار اصلی وزارت علوم قرار گرفته و به یکی از اولویت‌های کشور بدل شده‌بود.

این رشد و ارتقای علمی به‌حدی بود که دشمنان این مرز و بوم یکی از برنامه‌های اصلی خود را ترور دانشمندان کشور و دور کردن دانشگاه‌ها از فضای علمی قرار دادند.

اما با هوشیاری مسئولان، توطئه دشمنان ناکام مانده و ایران به رتبه اول در سرعت تولید علم در دنیا دست پیدا کرد. بدیهی است حفظ روند توسعه علمی کشور می‌تواند به زودی ایران را در تراز کشور‌های برتر دنیا قرار دهد.

متاسفانه با سپرده شدن سکان هدایت وزارت علوم به دست فرجی دانا این روند دچار خدشه شد، بر اساس آخرین آمارهای معتبر بین‌المللی در یک‌سال اخیر نه تنها رشد علمی کشور شتاب بیشتری پیدا نکرده بلکه در تولید علم دو پله نیز سقوط کرده است. واضح است که ادامه این شرایط اسف‌بار در راستای خواست و اراده دشمنان این ملت است و هرچه سریعتر باید در این باره چاره اندیشی کرد.

نگاه سیاسی به وزارت علوم و یکسره سپردن آن به جریانی سیاسی، که دانشگاه را جولان‌گاهی برای بازی‌های سیاسی خویش می‌بیند از نکات منفی پرونده عملکرد فرجی دانا در این یکسال است. انتصابات سیاسی افراد مسئله‌دار، کم توجهی به مسائل علمی دانشگاه، بازگرداندن افراد کم سواد و مسئله‌دار به دانشگاه‌ها و حمایت وزیر و تیم وی در وزارت علوم از این مسائل موجب شده تا امیدی به اصلاح امور از جانب وی وجود نداشته باشد.

لذا بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت به عنوان دیده‌بان جریان دانشجویی در یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور از ریاست و نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارد تا در این برهه حساس به وظیفه تاریخی خود عمل کنند و با اصلاح امور نوید آینده‌ای روشن را به جامعه دانشگاهی بدهند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرجی‌... بای بای!
Iran, Islamic Republic of
من موافق نیستم. کاملا دروغه
رشد علمی!!!!یا کپی برداری‍‍
Iran, Islamic Republic of
آقایان دیدبان جریان دانشجویی آنهایی که آنوقت رتبه اول را کسب میکردند از جنس شماها نبودند هم اکنون هم درای رتبه اول هستند چون با سهمیه
United States
بسیج دانشگاه احمدی نژادیون
Iran, Islamic Republic of
یا سلام
دلیل استیضاح ایشان فقط برملا نمودن روند بورس به اقا زاده های دولت قبل میباشد
لطفا جهت اعلام صحت اخبار گفته شده در این سایت در این زمینه نیز مطلب رو به طور کامل و صحیح بازگو کنید