جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

دولت پاسخ روشنی درباره توافق ژنو نمی‌دهد‌

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب: 355594
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت پاسخ روشنی درباره توافقنامه ژنو نمی‌دهد،‌ گفت: متن توافقنامه ژنو مورد نقد اعضای کمیسیون ملی مجلس قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس از رشت، محمداسماعیل کوثری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به برنامه‌های خود در این استان اشاره کرد و از حضورش در یادواره شهدا که امشب برگزار می‌شود خبر داد.

وی درباره مذاکرات ژنو اظهار کرد: این مذاکرات از دولت دهم مطرح بود و دولت دهم از طریق صالحی وزیر وقت امور خارجه جلسه داشت و جلیلی مذاکره داشت تا اینکه دولت یازدهم روی کار آمد شکل مذاکرات علنی شد.

عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: توافقی با ۱+۵ شد که از گوشه و کنار خبرهایش رسیده اما به صورت رسمی در اختیار نمایندگان و مردم گذاشته نشد و چون ۶ ماه فرصت دارد محرمانه تلقی کردند.

وی با بیان اینکه دانشمندان ایران توانمندی خود را نشان دادند ادامه داد: از تاریخ اول اسفند سال گذشته متن مذاکرات مورد نقد کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت و توافق‌کنندگان پاسخ روشنی برای ما نداشتند.

کوثری خاطرنشان کرد: پاسخ روشنی به دست نمایندگان نرسیده است و روحانی اعلام می‌کند آنهایی که نقد می‌کنند کم‌سواد هستند، گفتیم خب ما کم‌سواد هستیم بیایید مناظره کنیم که در پاسخ شنیدیم مصلحت نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند، اظهار کرد: در گذشته نیز توافق‌هایی صورت گرفت، اما به تعهداتش عمل نکرد.

وی افزود: چند سال پیش نامه رسمی زدیم و در آن زمان البرادعی بود و آژانس برای داشتن سوخت هسته‌ای ایران، به آمریکا و روسیه ابلاغ کرد که آنها به ما ندادند و دانشمندان ایران به دنبال تولید دانش هسته‌ای رفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: قبل از انقلاب آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که باید ما سوخت هسته‌ای داشته باشیم اما اکنون می‌گویند نباید داشته باشیم، رفتار دوگانه آمریکا فراتر از قانون است، ضمن اینکه از ابتدا ما در رابطه با بحث ۲۰ درصد دنبالش نبودیم اما از آنجا که به ما ندادند، تولید کردیم.

کوثری با بیان اینکه توافق ژنو یک‌طرفه عملیاتی شد، تصریح کرد: در نهایت پرونده هسته‌ای پس از توافق اولیه به دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی رفت و از اینجا تصمیم گرفته و ابلاغ می‌شود.

کوثری سازمان ملل را در اختیار آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: سازمان ملل در اختیار کشورهای کره خاکی نیست.

وی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را نیز اقدامی دانست که می‌توانست بهتر از این انجام شود، ضمن اینکه در نام‌نویسی افراد نیز باید بهتر عمل می‌شد.

کوثری در پایان چگونگی ربوده شدن مرزبانان کشور و نجات آنها را تشریح کرد و از پیگیری وضعیت مرزبان خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


استیضاح را برای همین گذاشته اند شرعا در روز قیامت پاسخ خون همرزمانت راباید بدهی مردم خبر ندارند شما که اطلاع دارید اقدام کنید ما چشم امیدمان به شماهاست