پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲

پاكسازي كبد از فلزات سنگين

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۴
کد مطلب: 425596
جاي فلزات سنگين، در بدن نيست؛ به خاطر اينكه اين‌ها سموم و عناصر مضري هستند كه سلول‌هاي بدن ما را آلوده كرده و به آنها آسيب مي‌رسانند. اين فلزات سنگين در كبد جمع شده و در طولاني‌مدت باعث بروز مشكلات جدي در سلامتي مي‌شوند. بنابراين لازم است كه به فكر سم‌زدايي از كبدتان باشيد.
به گزارش جهان، اين سموم دو دسته هستند: ارگانيك و غيرارگانيك. سموم ارگانيك به‌ويژه از داروهاي مصرفي فرد، جذب بدن مي‌شوند. البته در اين گروه عناصر مضر ديگري هم هستند كه از طريق مصرف الكل و دخانيات وارد بدن مي‌شوند. در برخي موارد ما مجبور به مصرف داروها هستيم و كاري نمي‌شود كرد. اما سعي كنيد حتماً مصرف الكل و دخانيات را ترك كنيد.

سموم غيرارگانيك از طريق مصرف مواد غذايي و همچنين آلودگي هوا جذب مي‌شوند. در برخي موارد كار كردن در كارخانه‌هاي شيميايي كه فلزات سنگين در آنجا بيشتر است باعث تجمع هر چه بيشتر اين سموم در بدن مي‌شود.

متاسفانه اين سموم در سيستم لمفاتيك و به‌ويژه در كبد ما تجمع مي‌كنند و سلامتي را به خطر مي‌اندازند. حتي اگر تلاش كنيد سبك زندگي سالمي داشته باشيد باز هم بعضي از سموم وارد بدن مي‌شوند.

آلودگي هواي شهري، آب شير و تركيبات شيميايي موجود در مواد غذايي، منابع شناخته‌شده آلودگي به اين سموم هستند. در اينجا فهرستي از فلزات سنگين را ارائه مي‌دهيم كه بيشترين تجمع را در بدن دارند


آرسنيك

زيان‌آورترين تركيبي كه وارد بدن مي‌شود آرسنيك است كه بيشتر مواقع از طريق مصرف آب شير وارد بدن مي‌شود.


كادميوم

كادميوم در اكثر كودهاي شيميايي موجود است. در نتيجه بدون اينكه متوجه باشيم با مصرف ميوه‌ها و سبزيجات وارد بدنمان مي‌شوند كه براي سلامتي بسيار خطرناك هستند. اگرچه ميزان جذب اين تركيب اندك است اما جذب طولاني‌مدت آن به سلامتي آسيب مي‌زند.


سرب


اين تركيب نيز بيشتر از طريق لوله‌كشي‌هاي قديمي و فرسوده منازل وارد بدن مي‌شود. اما آفت‌كش‌ها و سمومي كه براي محصولات كشاورزي استفاده مي‌شود نيز حاوي سرب است و بيشتر مواد غذايي مصرفي روزانه ما به اين تركيب آلوده است.


جيوه

اين فلز سنگين نيز در غذاهاي دريايي و ماهي‌ها وجود دارد.


با يك حبه سير شروع كنيد


يك حبه سير را پوست گرفته و به سه قسمت تقسيم كنيد و با يك ليوان آن را به‌صورت ناشتا ميل كنيد. اگر نگران بوي بد آن هستيد كمي آب ليموترش ميل كنيد. جويدن آدامس نيز براي رفع بو و طعم سير از دهان موثر است. مصرف سير به‌صورت ناشتا يك روش فوق‌العاده براي زدودن سموم و فلزات سنگين از كبد هستند.


گياه قاصدك را دريابيد


دم‌كرده گياه قاصدك بعد از صبحانه نيز يكي از بهترين و ساده‌ترين روش‌هاي پاك‌سازي بدن از شر فلزات سنگين است.


آب آرتيشو

مصرف دو بار در هفته از آب آرتيشو باعث سم‌زدايي از بدن مي‌شود. دو عدد آرتيشو را داخل يك ليتر آب بجوشانيد. زماني كه آرتيشوها نرم شدند آب آن را صاف كرده و در طول روز ميل كنيد. مي‌توانيد آب يك عدد ليموترش را گرفته و به آن اضافه كنيد.


كلروفيل مفيد است


كلروفيل را از داروخانه‌ها يا عطاري‌ها تهيه كنيد. اين ماده طبيعي براي مراقبت از كبد و سم‌زدايي و تقويت سيستم ايمني بدن مفيد است.


گشنيز؛ سم‌زداي قوي


از همين امروز گشنيز را به سالادها و سوپ‌هاي‌تان اضافه كنيد. اين سبزي معطر پرخاصيت براي سيستم ايمني بدن مفيد بوده و جيوه، آلومينيوم و سرب را از بدن دفع مي‌كند.


آب گريپ‌فروت و پرتقال

اين تركيب ويتامين C پاك‌كننده عمقي بدن است. شما مي‌توانيد هر روز صبحتان را با آب اين دو ميوه آغاز كنيد.


جو دوسر را دريابيد

جو دو سر يك انتخاب فوق‌العاده براي صبحانه است. جو دو سر سرشار از زينك و سلنيوم است. اين دو ماده معدني بهترين مراقب سيستم ايمني بدن است كه به دفع فلزات سنگين از بدن كمك مي‌كند.


برنج كامل

برنج قهوه‌اي سرشار از زينك است كه براي سلامتي مفيد است. اين برنج، خوش‌طعم است و به پاك‌سازي بدن كمك مي‌كند.


هلو؛ يك ميوه مفيد

اين ميوه آبدار و شيرين منبع فوق‌العاده ويتامين‌ها و مواد معدني است كه براي دفع فلزات سنگين بسيار مفيد است.


بروكلي؛ شاهكار خلقت


بروكلي يكي از سبزيجات مفيد براي مراقبت از كبد است. حواس‌تان باشد كه بروكلي‌هايي را انتخاب كنيد كه حاوي كمترين ميزان آلودگي به آفت‌كش‌ها باشد.


اسفناج خام


اسفناج سرشار كلروفيل است. مصرف خام اين سبزي باعث مي‌شود از خواص آن بيشتر بهره ببريد.


گردوي برزيلي


گردوي برزيلي بسيار خوشمزه و حاوي زينك و سلنيوم است. اين دو تركيب ايده آل باعث حذف فلزات سنگين مي‌شود.


پياز؛ مفيد و موثر

آيا امروز پياز خورده‌ايد؟ حتماً در كنار غذا پياز ميل كنيد. اين ماده غذايي سرشار از گوگرد است كه براي خنثي كردن فلزات سنگيني مانند آلومينيوم فوق‌العاده است.

منبع: آرمان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *