سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ساخت زیرگذر عابر پیاده در میدان آزادی

جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 218695
مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: بزرگ‌ترین پروژه زیرگذر عابر پیاده پایتخت تابستان امسال در بزرگراه محمد علی جناح در اجرا می‌شود.
حسن آقایی افزود: این پروژه به دلیل ضرورت سامان‌بخشی به تردد عابران پیاده در میدان آزادی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به وجود مراکز متعدد تبادل سفر از جمله پایانه‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی و BRT و نیز ترمینال غرب در میدان آزادی، اظهار کرد: با توجه به وجود این مراکز، به احداث زیر گذر در این میدان نیاز جدی وجود دارد.

آقایی با بیان این که با توجه به حجم انبوه مسافران در این محدوده نیازمند اجرای طرح‌هایی به منظور کاهش تصادفات رانندگی و افزایش ایمنی شهروندان هستیم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه با کاهش تاخیر حرکت سواره به خاطر حذف جریان تردد هم‌سطح عابر پیاده رو به رو خواهیم شد.

وی در مورد ویژگی‌های فنی و مشخصات اجرایی این پروژه گفت: با شروع عملیات حفاری در آبان ماه سال گذشته، احداث فاز اول زیرگذر محمد علی جناح حد فاصل پایانه اتوبوسرانی تا پایانه تاکسیرانی به طول۱۱۰ متر و عرض ۸ متر همراه با دو رمپ شمالی و جنوبی هر کدام به طول ۵۰ متر آغاز شده و تابستان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: زیرگذر عابر پیاده در حال احداث، در آینده از طریق طرح گودال باغچه میدان آزادی، به ترمینال غرب و ایستگاه مترو متصل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *