پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
ابراهیم الجعفری فاش کرد؛

عضویت در داعش از ۱۰۰ کشور جهان

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 458491
وزیر خارجه عراق می‌گوید باید همه کشورها برای مبارزه با تروریست‌های داعش که اتباع ۱۰۰ کشور جهان در آن عضویت دارند، با هم همکاری کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزیر خارجه عراق که به پاریس رفته، در مصاحبه‌ای بر لزوم مقابله همه کشورها با داعش و پدیده تروریسم تاکید کرد.
 
ابراهیم الجعفری که برای شرکت در نشست آب و هوا به میزبانی سازمان ملل به فرانسه رفته، در یک مصاحبه با رسانه‌ آمریکا به موضوع داعش و تروریسم پرداخت.
 
وزیر خارجه عراق به آسوشیتدپرس گفت: «جهان برای واکنش نشان دادن در قبال داعش و القاعده زمان طولانی صرف کرد. ۱۱ سال قبل در سال ۲۰۰۴ من گفتم که تروریسم مذهب، کشور و عقیده‌ای ندارد و در سال ۲۰۱۲ هم گفتم که ما در جنگ سوم جهانی قرار داریم. اکنون شما می‌بینید که هیچ کشوری نمی‌تواند در خفا و به ارامی در صلح زندگی کند».
 
او با مخاطب قرار دادن آمریکا و غرب افزود: «ما در عراق تنها در حال دفاع از خودمان نیستیم. ما در حال دفاع از کشورهای شما هستیم چون آنهایی که اکنون در عراق هستند می‌توانند به خانه برگردند و در کشورهای خودشان اقدامات تروریستی مرتکب شوند».
 
الجعفری ادامه داد: «تروریست‌های عضو داعش از ۱۰۰ کشور هستند و در بین آنها برخی از بزرگترین دموکراسی‌ها هم به چشم می‌خورد. آنچه تروریست‌ها را با هم متحد می‌کند، نفرتی است که آنها در آن اشتراک نظر دارند. آنها آماده مرگ و کشتن خودشان با تعداد زیاد قربانیان هستند. آنها از همه جهان بیزار هستند و البته باید گفته شود که اغلب قربانیان آنها مسلمانان هستند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *