جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ولایتی: ایران سرآمد پزشکی دنیاست

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 448898
رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از دیرباز و براساس متون پزشکی، ایران در علم پزشکی سرآمد بوده است و هیچ ملتی در این زمینه به‌اندازه ایران پیشرفت نداشته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی‌اکبر ولایتی دقایقی پیش از ظهر امروز در همایش طب مکمل و سنتی در هتل پارس مشهد اظهار داشت: از دیرباز و براساس متون پزشکی، ایران در علم پزشکی سرآمد بوده است و هیچ ملتی در این زمینه به‌اندازه ایران پیشرفت نداشته است.

رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طب و علم پزشکی در ایران از قرن‌ها پیش آغاز شده و همچنان در حال تکامل و پیشرفت است، افزود: تعامل طب سنتی ایران با طب نوین از تعریف سلامتی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه همه علوم از جایی شروع شده و پیشرفت تدریجی داشته‌اند،خاطرنشان‌کرد: قدمت طب در ایران به بیش از ۳ هزار سال می‌رسد بنابراین باید به جای اصطلاح طب سنتی باید از طب اسلامی و ایرانی استفاده شود.

ولایتی اصطلاح غلط و رایج طب سنتی و مدرن را سوغات غرب دانست و گفت:طب سنتی و مدرن یکدیگر را کامل می‌کنند چرا که طب گذشته طبی جامع‌نگر است که به روح و جسم توجه می‌کند و سلامتی به معنای برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح‌کرد: قرآن کریم کتابی پزشکی نیست اما در این کتاب الهی مباحث پزشکی مطرح شده است همچنین در احادیث و روایات توصیه‌های پزشکی در رابطه با خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها، اقلیم، زمان خواب و بیداری بسیار اشاره شده است.

ولایتی به شاخصه‌های طب ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: تقدم بهداشت بر درمان، پیشگیری از بیماری است و در طب اسلامی ایرانی وظیفه پزشک در این طب حفظ سلامتی جان انسان است.

رئیس گروه علمی طب سنتی و طب اسلامی فرهنگستان علوم پزشکی با تاکید براینکه هیچ ملتی به اندازه ایران در تمدن اسلامی و تکامل علوم پزشکی سهم ندارد، افزود: طب سنتی به دو گروه نظری و عملی تقسیم می‌شود.
https://jahannews.com/vdci3va5vt1a5v2.cbct.html
jahannews.com/vdci3va5vt1a5v2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *