جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ماجرا چیست؟

تحریم، «خانه دختر» و حوزه هنری

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 418396
زمزمه‌های راه‌اندازی یک جنجال دیگر در سینما ایران، این روزها به طرز واضحی به گوش می‌رسد. فیلمی هنوز تقاضای اکران نداده است، اما در باره تحریم آن از سوی سینماهای حوزه هنری بحث می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بازی تکراری جنجال بر سر اکران شدن یا نشدن فیلم‌ها در سینمای ایران با «خانه دختر» بار دیگر شروع شده است. جنجالی که معمولا سهم زیادی در پرفروش‌شدن فیلم‌ها در وضعیت فعلی سینمای ایران دارد.

از هفته پیش، اخبار تایید‌نشده‌ای مبنی بر تحریم فیلم «خانه دختر»، فیلمی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در سینماهای حوزه هنری در رسانه‌ها منتشر شد.خبری که خیلی زود مورد استقبال رسانه‌های سینمایی کم‌خبر این روزها قرار گرفت و خیلی زود واکنش‌ها به تصمیمی که هنوز معلوم نشده است که کی و در کجا و از طرف کدام مقام مسئول حوزه هنری گرفته است بالا گرفت.

اما نکته جالب ماجرا اینجاست که هنوز تقاضایی برای اکران«خانه دختر» به شورای صنفی ارسال نشده است.

غلامرضا فرجی عصر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به ابهاماتی که در مورد اکران این فیلم وجود دارد گفت: من در جایگاه سخنگوی شورای صنفی نمایش می توانم بگویم که هنوز قراردادی برای این فیلم به شورا ارائه نشده است. هیچ تقاضایی برای این فیلم به شورای صنفی نمایش نیامده است.

فرجی مدیر پخش و بازاریابی سازمان توسعه سینمایی سوره وابسته به حوزه هنری است. وی در مورد جوسازی برخی رسانه های حامی اکران فیلم «خانه دختر» مبنی بر عدم اکران فیلم توسط سینماهای حوزه هنری گفت: حوزه هنری هنوز در مورد این فیلم هیچ تصمیمی نگرفته است و زمانی که وضعیت اکران این فیلم مشخص شود، در مورد آن تصمیم گیری می کنیم.

ماجرای اکران فیلم‌ها در سینمای ایران، تبدیل به ماجرای ساده‌ای شده است. کیفیت فیلم‌ها دیگر تضمین‌کننده برگشت سرمایه اولیه هم نیست و راه‌های مختلفی برای چرخاندن چرخ سینما در حال امتحان شدن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *