جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴۸
هاشمی از "اخلاق و اعتدال" می‌گوید؛

آیا معنای 'اعتدال' همان مواضع شما در فتنه 88 است؟

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 220692
آیا منظور هاشمی از "اخلاق و اعتدلال" همان مواضعی است که وی در فتنه 88 داشته و دارد؟! و یا منظور هاشمی از اعتدلال اظهاراتش در نماز جمعه 26 تیر 88 است که به صراحت گفته بود "بخش بزرگی از مردم در نتیجه انتخابات تردید دارند و ما باید این تردیدها را از بین ببریم"
سرویس سیاسی جهان نيوز - جابر سعادتی صدر: آقای هاشمی رفسنجانی روز گذشته در ديدار با جمعي از اعضاي جبهه مردمي اصلاحات مدعی شده: "راه برون‌رفت از معضلات و مشكلات كنوني، بازگشت به اخلاق و اعتدال است و در دوراني نه چندان دور با پيشه ساختن اخلاق، اعتدال و استقامت در هدف، كارهاي بزرگي چون انقلاب، دفاع مقدس، استقلال و سازندگي كشور را به مراحل خوبي رسانديم."

این اظهارت آقای هاشمی در کنار سایر مواضع و اظهارات گذشته وی بویژه در جریان فتنه 88 بسیار قابل تامل و بررسی است.

باوجود اینکه وی بارها عنوان "اعتدال" را در سخنانش بکار برده اما هنوز روشن نیست، منظورش از "اخلاق و اعتدال" که وی راه برون‌رفت از مشکلات کنونی را در آن دانسته، چیست؟

آیا منظور هاشمی از اخلاق و اعتدلال همان مواضعی است که وی در فتنه 88 داشته و هنور هم بر آن پایبند است؟! و آیا منظور هاشمی از اعتدلال همان اظهاراتش در نماز جمعه 26 تیر 88 است که به صراحت گفته بود "بخش بزرگی از مردم در نتیجه انتخابات تردید دارند و ما باید این تردیدها را از بین ببریم" و بر این اساس خواستار آزاد شدن فتنه‌گرانی شد که در جریان اغتشاشات به جان، مال و ناموس مردم حمله‌ور شده بودند.

آیا در دیدگاه وی، حمایت از کسانی که چندیدن ماه خیابان تهران را به آتش کشیده بودند و بی هیچ پرده‌پوشی وارد فاز محاربه با نظام شده بودن، حرکت در مسیر اخلاق و اعتدلال است!

شاید هم منظور هاشمی از اخلاق و اعتدلال، خط‌مشی وی در قبال فرزندانش در طول سالیان اخیر است که از عملکرد، مواضع و اظهارات آقازاده‌های گرانقدر خود دفاع کرده و حتی پس از افشای نقش کلیدی مهدی هاشمی در مدیریت فتنه 88 و اعترافات صریحی که در جریان دادگاه برخی از فتنه‌گران داشتند، موجبات خروج ـ بخوانید فرار ـ مهدی هاشمی از کشور به مقصد انگلیس البته برای سرکشی از واحد‌های دانشگاه آزاد(!) را فراهم کرد و پس از مدتی به صراحت اعلام کرد: "مهدي خيالش راحت است؛ دائما مي‌خواهد بيايد ولي من به او مي‌گويم نيايد و كارهايش را انجام دهد."

و باید از هاشمی پرسید آیا اخلاق و اعتدال همان مواضع حضرتعالی درباره عملکرد فائزه هاشمی در کوران فتنه 88 است که هرجا در تهران فتنه‌گران در حال به آتش‌کشیدن امنیت و آرامش کشور بودند، او نیز به عنوان معرکه‌گردان حضور داشت.

جناب آقای هاشمی، شما خودتان "اخلاق و اعتدلال" را معنا کنید تا ذهن ما ناخودآگاه به سراغ نامه بدون سلام و والسلام به رهبر معظم انقلاب اسلامی نرود؛ نامه‌ای که در آن شما در نهایت رعایت "اخلاق" و "اعتدال" گفته بودید: "آتش‌فشان‌هایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدان‌ها، خیابان‌ها و دانشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم." و البته درست هم پیش‌بینی کرده بودید و همه شاهد کلید خوردن "آتش‌فشان‌های سینه‌های سوزان" توسط آقازاده‌های سرشناس در کف خیابان‌های تهران در جریان فتنه 88 بودند. 

شاید هم اخلاق و اعتدال را باید در سخنان عجیب آقای هاشمی در دفاع از رابطه با آمریکا جست‌وجو کرد که اخیرا هم در مصاحبه‌ای بر این نکته تاکید روشنی داشته‌ و فرموده‌اند:"بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست. آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟" 

آقای هاشمی در این مجال از سایر اظهارات شما در دیدار اخیرتان که گفته‌اید: "كسي كه مردم‌فريبي، دروغ و رياكاري را براي پيشبرد اهداف خود پيشه مي‌سازد، خود و جامعه را از درون پوسانده و متلاشي مي‌كند و ..." می‌گذریم که البته ناگفته‌های بسیاری در خصوص این اظهارات نیز وجود دارد و بی شک افکار عمومی از شما انتظار دارد "اخلاق و اعتدال" را به صورت شفاف و صریح معنا و اعلام کنید تا احتمالا اذهان عمومی به جاهای دیگر منحرف نشود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نه اخلاق و اعتدلال همان صفا کردن شما با آقای احمدی نژآد در مجلس است! اخلاق و اعتدال گرانی بیش از اندازه در زمان نفت 120 دلاری است!
دمت گرم جهان نیوز . این اقا فکر میکنه مردم هالو‌هفشنبه هستن
Iran, Islamic Republic of
خدایا همه ما را عاقبت به خیر کن.
Iran, Islamic Republic of
اعتدلال یعنی چه؟
Iran, Islamic Republic of
آیا تلاش هاشمی برای جلوگیری از تخریبی که احمدی نژاد شروع کرد تا با بدترین شیوه به قدرت برگردد و البته همگان برای اینکه رقیبش را حذف کنید در برابر این بی اخلاقی آشکار سکوت کردید، اعتدال نبود؟ چون اراده بر آوردن دوباره احمدی نژاد بود، مصلحت اندیشی هاشمی ، بی جا تلقی شد. حال آنکه واقعا نگاه ایشان مصلحت بینانه بود، و اگر بدان عمل می شد اینهمه هزینه بر ملت مظلوم ایران تحمیل نمی شد.
Iran, Islamic Republic of
اعتدال و اخلاق فقط در شماست
همه چيز اين مملكت از مجلس تا مردم مسخره شماها است

راست ميگوييد بايد اين واژه ها را از شما ياد بگيريم كه با حمايت كور كورانه وضع ما چنين است

اگر هاشمي نبود دارو دسته شماها چه ها كه با ملت نميكردند
Iran, Islamic Republic of
سلام
دوستان ببينيد ايا در زمان آقاي هاشمي و آقاي خاتمي اينقدر قانونگريزي و تخريب و جنجال و جدل بين سران سه وقوا بود؟
اكنون چه كسي به اختلافات دامن ميزند؟ اصلا كدام يك از سران سه قوه به اختلاف افكني مشغول است؟
پاسخ وجداني و خدايي بدهيد.
United States
"اعتدال و اخلاق فقط در شماست
همه چيز اين مملكت از مجلس تا مردم مسخره شماها است ..."


با این هوچی گری که آخرشم نفهمیدی چیمیخوای بگی که نمیشه کسی رو توجیه کرد. اقای هاشمی در جریانات فتنه به همراه خانواده محترمشون کارنامه ای سیاه تر از این حرفها دارند و اون سالها که مملکت دستشون بود خودشون چقدر اهل اعتدال و رفق بودن؟
دارو دسته کی با ملت چه ها که نمیکرد؟ غیر از این هست که سران فتنه با حمایت هاشمی و اجرای فرزندانش خصوصا فائزه و مهدی مملکتو به لجن کشیدنو هنوز طلبکارم هستن؟
کامنت شما مصداق همون دزدیه که برای فرار از مجازات تو خیابون می دوید و داد می زد آی دزد.
شمااگر خیلی مردی و سینه چاک هاشمی برو دار و دسته خودتو درست کن. خوبه حالا مهدی تونو به غولچماقی و ساماندهی غولچماقا می شناسن
United States
"آیا تلاش هاشمی برای جلوگیری از تخریبی که احمدی نژاد شروع کرد تا با بدترین شیوه به قدرت برگردد و البته همگان برای اینکه رقیبش را حذف کنید در برابر این بی اخلاقی آشکار سکوت کردید، اعتدال نبود؟ ..."

دعوای هاشمی و احمدی نژاد از نوع سنگ سنگو می شکنه بود و این وسط ملت که از یکه تازی هاشمی و اعوان وانصارش خسته بودن فکر کردن احمدی نژاد برای کمک به اونها اومده غافل از اینکه احمدی نژادم بدتر از هاشمی دنبال باندبازی بود. اما واقعا معتقدید غیر هاشمیون کسی مملکتو بهم ریخت؟ حمله بی محابا و تند خاشمی با یارانش خصوصا اقازاده هاش به دولت نهم و عدم دریغ کردن از هر نوع تخریبی نسبت به دولت قانونی وقت شروع فتنه ای بود که تو خالی شدن اراده اقای هاشمی از مواضع انقلابی رو به همه ثابت کرد. مثل استخوانی که در سالخوردگی پوکی میگیره و برای ادم خطرناک میشه.
ادعای هاشمی بر اعتدال در مقابل احمدی نژاد نه باب بزرگواری که از باب ایجاد فضای تنفسی بود برای خودش و هم کیشانش که چون احمدی نژاد مثل خودش بود اجازه نفس کشیدن بهش نداد.
هاشمی از مصلحت اندیشی فقط ادعاشو یدک می کشه والا در کوران فتنه مصلحت این بود که باج به فتنه نده تا فتنه فکر نکنه جایگاهی در نظام برای تکیه زدن داره ولی ...
United States
در زمان هاشمی که اینطور در خاطره ها مانده، که کسی جرات نفس کشیدن نداشت که حالا بخواد به جنجال هم برسه. برای همین مردم به شعار آزادی!!! از سوی خاتمی دل بستند.
زمان خاتمی هم که قربونش برم هر چی دعوا و زد و خورد بود بین مجلس و شورای نگهبان و نهادهای انقلابی و دولتی بود.
هاشمی و خاتمی در حوزه آرامش سازی برای مردم حرفی برای گفتن ندارند. مردم انقدر از دست مجلس ششم و اصلاحات به تنگ اومده بودن که در اواخر دولت اصلاحات در انتخابات شوراها به اصلاح طلبا رای ندادن
Iran, Islamic Republic of
نه اعتدال گراني و شكستن كمر مردم است . اعتدال خفه كردن مردم ايران است . اعتدال خوردن بيت المال است . اعتدال بي حرمتي به همه مردم ايران است . اعتدال نابود كردن توليد است . باز هم بگويم تا از رو برويد ؟
United States
معنای واقعی اعتدلال رو باید از مهدی هاشمی توی پستوخانه‌های جاسوسی انگلیس پرسید.
United States
آقای هاشمی به خاطر خدا دیگه بس کنید آخه اعتدال و مواضع شما ...!
United States
مواضع هاشمی در جریان فتنه 88 ترجمان اعتدال بود.
United States
فائزه و مهدی تفسیر اعتدال و اخلاق برای هاشمیه
United States
در تاریج نامه بدون سلام هاشمی به مقام معظم رهبری به عنوان سند حقانیت رهبری به ثبت رسید
United States
کم‌ترین فایده فتنه 88 برای نظام، شکسته شدن هر چه بشتر پوسته نفاق چهره‌هایی مثل هاشمی و موسوی بود.
United States
این قدر به هاشمی به عنوان استوانه قطور این نظام گیر ندید.
United States
ما هاشمی رو تا وقتی در خط ولی فقیه بود، دوستش داشتیم
United States
هاشمی و اعتدلال!
United States
آقای هاشمی با مواضع خودش توی فتنه معنای اعتدال رو به همه نشون داد!
United States
آقای هاشمی این‌ها هر چی میخوان بگن، بذار بگن. ما دوستت داریم، زنده باد جنبش سبز
United States
با این قسمت از مطلب که:
جناب آقای هاشمی، شما خودتان "اخلاق و اعتدال" را معنا کنید تا ذهن ما ناخودآگاه به سراغ نامه بدون سلام و والسلام به رهبر معظم انقلاب اسلامی نرود؛ نامه‌ای که در آن شما در نهایت رعایت "اخلاق" و "اعتدال" گفته بودید: "آتش‌فشان‌هایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدان‌ها، خیابان‌ها و دانشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم." و البته درست هم پیش‌بینی کرده بودید و همه شاهد کلید خوردن "آتش‌فشان‌های سینه‌های سوزان" توسط آقازاده‌های سرشناس! در کف خیابان‌های تهران در جریان فتنه 88 بودند.
خیلی حال کردم. ممنون
United States
کاربران محترم بدون تحقیق و بررسی تقلید نکنید و هی تکرار نکنید نامه بدون سلام و والسلام و این مسئله را آنقدر بزرگ و ناشی از بی احترامی هاشمی به رهبری تلقی نکنید چرا که هیچکس در ایران نزدیک تر از هاشمی به رهبری نیست از طرف دیگر قبلا نیز چهار نفر از سران کشور از جمله مقام معظم رهبری نامه ای اعتراض گونه و بدون سلام به امام نوشته اند. و نکته دیگر که باید به آن اشاره شود چرا آنکس که شروع کننده فتنه و تشنج بوده و به هاشمی و دیگر بزرگان کشور و در مقابل دیدگان همه ایرانیان و بلکه کلی از جهانیان تهمت و افتراء بست را سرزنش نمی کنید چرا در آن زمان نیز هیچ کس دم برنیآورد و اعتراضی نکرد نامه هاشمی به رهبری با توجه به شناختی که وی از اوضاع و احوال داشت یک هشدار به مسئولین کشور برای اتخاذ تدابیر لازم بود اگر چه ایشان هنوز رمز نامه اش را باز نکرده است ولی مطمئن باشید این تصویری که از اون نامه در کشور پراکنده شده است تصویری غیر واقعی و برعکس است مرور زمان و رمز گشایی از این نامه در آینده مشخص خواهد کرد که هاشمی کدهایی برای مصلحت نظام داده است ولی کسی متوجه نشد و اون فتنه بوجود آمد. بحث مهدی و فائزه هم خیلی الکی بزرگ میکنند فائزه یک فرد فعال سیاسی است که مثل هر کس دیگر ممکن است اشتباهاتی داشته باشد میزان محکومیت وی در دادگاه نشانی بر تخلف جزئی وی می باشد موضوع مهدی هم که فعلا مشخص نیست اگر خیلی مهم بود مطمئن باشید دستگاه قضایی تا حالا سر و صدایش را خیلی بالا اورده بود.نشانه پایبندی هاشمی به اعتدال همین بس است که در طی این دو و سه سال چقدر اهانت رسمی و آشکار و حتی در صدا و سیما به ایشان کردند ولی وی دم فرو بست و حتی اعتراض هم نکرد.هنوز خیلی زود است که خیلی ها بتوانند هاشمی را به خوبی بشناسند و تعلق وی به رهبری و نظام را درک کنند و یا نظریات و حرف های وی را بفهمند.همانطور که بخشی از پیش بینی های هاشمی را فعلا در عرصه اداره عمومی کشور می بینیم. مرور زمان پرده ها را کنار خواهد زد چه باید کرد که باید تا آن زمان صبر و تحمل کرد.
United States
اعتدال از دیدگاه هاشمی :
اعتدال یعنی هاشمی و هرکس از هاشمی افراط یا تفریط کرد از اعتدال خارج شد پس بیاید باهم از طرح اتهامات مهدی جونش و فائزه دست برداریم
United States
لابد اعتدال یعنی بین اسلام و کفر ایستادن!!!
Iran, Islamic Republic of
منظورش از اخلاق فائزه و اعتدال مهدی فراری است وراه برون‌رفت از معضلات و مشكلات كنوني، بازگشت مهدی فراری واجرای قانون در مورد مدل اخلاق فائزه است
Czech Republic
ای کاش آیت الله هاشمی بهتر از این پاسخ عطوفت و محبت رهبرمعظممان را می دادند. مظلومیت رهبر معظم انقلاب این روزها بیش از همیشه است.
Iran, Islamic Republic of
هاشمی همیشه ودر هر زمان مصالح نظام را در نظر دارد حکم اخیر رهبری بیانگر این مطلب میباشد بعضی باید واقع بین شوند
چرا سفسطه مي فرماييد حرف زدن از اعتدال چه ربطي به موضع گيري دارد چرا همه چي را به هم ربط مي دهيد
اگر تو روال كشور اعتدال وجود دارد لطفا روشن و صريح بيان كنيد و ديگران را ارشاد نماييد تا ما هم بدانيم واگر اعتدال وجود ندارد چرا به حرف ديگران از موضعي سياسي مي نگريد شنيدم كه مي گويند به حرف توجه كنيد نه به گوينده حرف !
به هرحال قاطي كردن همه حرفها و مواضع بايد شامل حال همه بشود نه فقط شخص خاصي كما اينكه خيلي ها هستند كه مواضع و حرفهاي بدتري زده اند ولي بازهم در قدرت مانده اند !
اقای هاشمی در همان نماز جمعه هم اخلاق واعتدال را گوشزد کرد اما خشم وغضب قدرت شما دارو دسته را کر وکور کرده بود من کاری به فرزندان هاشمی ندارم نمی دانم که فرزندان این اقا چه کردند اما این را می دانم که همگی شماهای تندرو را که روی هم بریزند هاشمی با انگشت کوچکش بلندتان می کند کوچولو ها......
Latvia
عملكرد آقاي هاشمي بسترساز ظهور و پيروزي آقاي احمدي نژاد بود و عملكرد احمدي نژاد بزرگترين خدمت به هاشمي تا او فرصتي بيابد تا ژست دلسوزي براي ملت بگيرد و با القائات غيرواقعي، خود و جريانش را تبرئه كند.
United States
"چرا سفسطه مي فرماييد حرف زدن از اعتدال چه ربطي به موضع گيري دارد چرا همه چي را به هم ربط مي دهيد ..."


سفسطه دقیقا مصداق نظر شماست. شما یه حرفی شنیدی که ببین چی میگن نه کی میگه ولی به جنبه های دیگه اش نگاه نمی کنید. مثلا الان منطقی هست که امریکای خونخوار بیاد و نسبت به تروریسم ما رو محکوم کنه؟! طبیعتا نه، چون خودش پستترینو بزرگترین تروریست عالمه. بعدشم اون جمله برای مسائل اخلاقی هست اما اگرم حرف شما رو قبول کنیم چرا به این حدیث اشاره نمیکنید؟! که می فرماید به چیزی که دیگران و دعوت میکنید خودتونم عمل کنید.
Iran, Islamic Republic of
هاشمی خیلی مغرور شده بود و مال و فرزندانش برایش فتنه ایجاد کردند.
United States
"کاربران محترم بدون تحقیق و بررسی تقلید نکنید و هی تکرار نکنید نامه بدون سلام و والسلام و این مسئله را آنقدر بزرگ و ناشی از بی احترامی هاشمی به رهبری تلقی نکنید چرا که هیچکس در ایران نزدیک تر از هاشمی به رهبری نیست از طرف دیگر قبلا نیز چهار نفر از سران کشور از جمله مقام معظم رهبری نامه ای اعتراض گونه و بدون سلام به امام نوشته اند ..."

چرا برای توجیه بی بصیرتی هاشمی به رهبری تهمت نوشتننامه بی سلام به امام می زنید؟!!! خجالت نمی کشید؟
گناهان احمدی نژاد سر جای خود قابل بحث است اما الان موضوع بحث تناقضات رفتاری هاشمی است نه احمدی نژاد.
اون نامه تهدید واضح بود مثل رفتار زن هاشمی که گفت بریزید در خیابون. کجاش تدبیر بود؟ شماهر جا بحث کوتاه اومدن و مسامحه هست رو ازش به تدبیر!!! یاد میکنید؟!
رمزگشایی از اون نامه در همون موقع مشخص شد وقتی طرفداران سران فتنه با حمایت معنوی هاشمی مملکتو به آتش کشیدن.
اگر فائزه بااون همه فتنه گری و توهین فقط یک فعال سیاسیه!!! و یا مهدی بااونهمه اتهام فقط یک فعال سیاسیه!!! خوب احمدی نژاد هم با اون ادعاها علیه هاشمی فقط یه سیاستمداره که لازم دید مثل اون اقازاده ها اظهار نظر کنه. نمردیم معنای فعال!!! سیاسی رو هم فهمیدیم.
از اینها گذشته دستگاه قضایی در برخورد با خیلی ها مماشات می کنه فکر نمی کنم رفتار قوه قضاییه دلیل خوبی برای تبرئه امثال فائزه باشه
هاشمی با رفتار غیرانقلابیش و هم سویی افکار جدیدش با غرب و آمریکا از چشم مردم افتاده و تازه ذات اصلیشو در نوع نگاهش به امریکا داره نشون میده
این نوع پیش بینی های هاشمی کار شاقی نیست چراکه بسیاری از کارشناسان از قبل با دیدن رفتارهای دولت این هشدارها رو داده ومی دهند پس بیخودی بزرگش نکنید
United States
هاشمی چه فکر می کند حرف از اعتدال زدن ولی افراطی با افکار امام مخالفت کردن
سخن از احترام به رای مردم گذاشتن ولی با جمهوریت و رای مردم جنگیدن
مدافع ولایت بودن نامه سرگشاده بدون سلام نوشتن و...
United States
این اقا یا خانمی که از نامه بی ادبانه وبدون سلام و خداحافظی هاشمی دفاع می کند کمی فکر کند و بعد از تحققی نظر بدهد از ایشان سوال می کنم که:
هاشمی مدعی است هر موقع بخواهد رهبری را می بیند چرا مسئله ای که هاشمی می توانست به رهبری مستقیم بگوید بصورت نامه سرگشاده منتشر کرد؟! آن هم بدون سلام و بدون خداحافظی اگر مخاطب این نامه رهبری است چرا علنی کرد اگر کمی فکر کنید و بدور از تعصب کورکورانه از هاشمی، خواهید فهمید که مخاطب رهبری نبود بکله مخاطب مردم بودند حتما در خواست خانم هاشمی که فرمود اگر موسوی رای نیاورد بریزید توی خیابانها ربطی به هاشمی ندارد حضور فائزه جون و مهدی جون هم بی ارتباط با هاشمی است چطور وقتی مشایی اشتباه و انحراف دارد به احمدی نژاد رابط دارد که از نظر بنده کاملا ربط دارد ولی اینجا که می رسیم به هاشمی ربط ندارد امیدوارم کمی با منطق باشید و دمی فکر کنید و تعصب را کنار بگذارید. بنده منکر برخی خدمات هاشمی یا احمدی نژاد نیستم ولی انحرافات هاشمی و احمدی نژاد را نیز ببینیم
هاشمی دهه 60 از زمین تا اسمان با هاشمی ده 90 فرق می کند
مردم با هیچکس عقد اخوت نبسته اند اگر رهبری و امام را دوست دارند چون تبلور اسلامند و اگر دیدند هاشمی در راه اسلام است به همان میزان که مدافع نظام و اسلام و ارزش هاست او را دوست خواهند داشت و هرگاه هاشمی از اسلام و انقلاب فاصله گرفت و به سمت اشرافیت و حب فرزندان و حب مال و شهوتِ قدرت رفت قطعا هاشمی از مردم فاصله خواهد گرفت و مردم راهشان را می روند. وقتی هاشمی خودش را از مردم جدا می کند ما چه کنیم ما هم دوست داشتیم هاشمی در خط مردم و اسلام و انقلاب باشد و دعا می کنیم هاشمی به اغوش اسلام و انقلاب و مردم برگردد
United States
این آقای محترمی که که در پایان نظرش مدعی شده است هاشمی از اغوش اسلام و انقلاب و مردم خارج شده است، چگونه خود را پیرو رهبری میداند آخه مگر همین اخیرا مقام معظم رهبری، هاشمی را به ریاست مهمترین نهاد مشاورتی رهبری منصوب نکردند آیا اگر کسی اینگونه که این آقا او را توصیف کرده است چگونه رهبری این اشتباه بزرگ را خواهند نمود!!! و به او این سمت مهم را واگذار می کند. نه آقای محترم اینگونه که شما فکر می کنید نیست هاشمی فرد تازه به دوران رسیده ای نیست که شما بتوانید او را بشناسید و خیلی ساده انگارانه او را توصیف و تحلیل نمایید. گناه هاشمی این است که افق بلندی دارد و مسائل کشور را زودتر از خیلی ها می بیند و تحلیل میکند.
United States
من آدمی هستم نالایق که بواسطه نالایقی خودم به هیچ جایی نرسیده ام ولی بعضی موقع فکر میکنم یعنی نمیشد من برادر یا پسر آقای هاشمی بودم یا حتی پسر پسر خاله اش؟!
United States
این آقایی که افاضه فرموده اند:
"گناه هاشمی این است که افق بلندی دارد و مسائل کشور را زودتر از خیلی ها می بیند و تحلیل میکند."

حتما همراهی تمام عیار هاشمی با صهیونیست ها و سران آمریکا در جریان فتنه 88 را هم نشانه افق بلند هاشمی میدونه!
Iran, Islamic Republic of
بطور قطع تمامی مواضع یک نفر نمیتواند بدون نقد وبررسی باشد اما در شرایط امروزی هرکسی سرش رابلند میکند تا صاحب سری در جامعه سیاسی کشور باشد نقد از هاشمی یکی از راههای خود را مطرح نمودن است
United States
آقای هاشمی با این اخلاق و اعتدلالی که دارید، خدا قوت!
United States
اعتدال در یک جمله یعنی اینکه همه ایرانیها گوششان به نظر ایشان باشد تا ایشان رهنمود دهند و بقیه تابع باشند! تا اعتدال رعایت شده باشد و الا کشور در تلاطم و افراط و تفریط است .
اقای هاشمی روی ادمهایی چون طلحه وربیر را سفید کردند. دست مریزاد.
دخترشان در تظاهرات شرکت نداشتند .فقط رفته بودند ساندویچ بخرند. پسرشان هم که فقط یک سایت با همکاری جاسبی به نام جمهوریت راه اندازی کرده بودند.پدرشان هم که چندی پیش گفته بودند هیچ ظلمی تا همیشه پا بر جا نخواهد بود. خدا ایشان را به راه راست هدایت نماید.
Latvia
من دقت كردم كه موقع خوندن كامنت ها حتما اسم آقاي هاشمي رو با لفظ آقا بخونم به همه شما ها كه قوره نشده ميخواهيد مويز بشيد هم توصيه ميكنم كه فراموش نكنيد اون دنيا هم هست و بايد علاوه بر كردارمون در مورد افكارمون هم توضيح بديم توصيه من براي شما خواندن تاريخ است البته نه اون تاريخي كه بهضي از روزنامه ها نوشتن و يا مينويسن.
Iran, Islamic Republic of
فتنه ٨٨ عوامل مختلفی داشت که مناظره ها و تبلیغات عوامل اجرا ونظارت به نفع یک نامزد و غیره از آن جمله اند. حتی یک کلمه از حرفهای آقای هاشمی ومواضع او نزد افراد عاقل اشکالی نداشت
Iran, Islamic Republic of
فقط این را می دانم که: شمر که سر امام حسین را برید همان جانباز صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت!! زبیر نیز سیف الاسلام بودند اما. . . .
پس دارم دارم مهم است نه داشتم داشتم. گویا آقای هاشمی! سخن معمارکبیر انقلاب را فراموش کرده اند که این چنین مرعوب قدرت آمریکا شده اند، آنجا که امام (ره) فرمود: "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند " و تا الان هم هیچ غلطی نکرده. این مملکت فقط با عنایت خاص خدا و دعای امام زمان (عج) و زعامت و ولایت رهبر معظم انقلاب حفظه الله تعالی زنده و پویا است.
جهت تعجیل در ظهور آقا صلوات