سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱

اصلاح آئین‌نامه انتخاب روسای دانشگاه‌ها

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 442092
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به مصوبات جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی از اصلاح آئین‌نامه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها در این جلسه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هفتصد و شصت و ششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس این شورا برگزار شد.

محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبات این جلسه، اظهار داشت: مواردی که در حکم رهبر معظم انقلاب برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تاکید قرار گرفته بود دستور اول جلسه بود.

وی افزود: در زمینه آنها کارگروهی تشکیل شده و براساس آن قرار شده بود که دبیرخانه کار رصد، پایش، پیگیری و ارائه گزارش در این زمینه را انجام دهد و در مواردی که نیاز به تصویب مصوباتی باشد کار پیگیری شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیرامون موضوع علوم انسانی مقرر شد شورای تحول علوم انسانی کار را پیگیری کند و گزارش خود را ارائه کند و درباره مهندسی فرهنگی قرار شد هر چه سریع‌تر ستاد راهبری مهندسی فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران گفت: در سایر موارد نیز قرار شد پیگیری‌های لازم انجام شود که به تدریج در دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت.

مخبردزفولی با اشاره به موضوع پذیرش دانشجوی کارشناسی‌ارشد و دکتری توسط دانشگاه آزاد اسلامی در سال قبل که مورد اشکال وزارتین علوم و بهداشت بود، گفت: کارگروهی با حضور وزاری ذیربط، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را بررسی کرده بود.

وی افزود: براساس تصمیم کارگروه مذکور توافق شده بود که رشته محل‌ها براساس معیارها و استانداردهای وزارت علوم و بهداشت مورد ارزیابی قرار گیرند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه امروز گزارش وزرای علوم و بهداشت ارائه شد که براساس آن دانشگاه آزاد اسلامی انصافا تلاش داشته که در مسیر استانداردهای وزارت علوم و بهداشت حرکت کند گرچه هنوز به لحاظ انطباق نتوانسته به نقطه مورد قبول برسد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی افزود: در زمینه آموزش پزشکی با توجه به گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره رعایت استانداردها، دانشگاه آزاد اسلامی توافق کرد که ظرفیت پذیرش پزشکی این دانشگاه از ۲۷۰۰۰ نفر به ۹۰۰۰ نفر کاهش پیدا کند.

مخبردزفولی تصریح کرد: در بخش وزارت علوم نیز پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده که مواردی که منطبق با استانداردها بوده، وزارت علوم مجوزهای لازم را صادر کرده است.

وی افزود: در دیگر موارد که معیارهای مطابق با ضوابط آموزش عالی حاصل نشده، قرار شد به دانشگاه آزاد اسلامی برای تکمیل ارتقای ظرفیت هیئت‌علمی و کیفی خود و انطباق با استانداردهای آموزش عالی تا شهریور سال آینده فرصت داده شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بررسی موضوع پایش آموزش عالی و تطبیق آن با استانداردها و ضوابط آموزش عالی در جلسه گفت: وزارت علوم در این زمینه کار خود را آغاز کرده و مقرر شد که گزارش خود را درباره قوت‌ها و ضعف‌ها و تطبیق استانداردهای آموزش عالی در دانشگاه پیام‌نور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تشکیک برخی از اعضا در زمینه کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها وارد کرده بودند، گفت: با توجه به اینکه در مصوبه وزاری علوم و بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس هیئت نظارت و بازرسی دبیرخانه شورا اعضای کمیته هستند و حکم رئیس هیئت نظارت و بازرسی به اتمام رسیده، جلسات با حضور ۴ نفر از اعضا تشکیل شده است.

وی افزود: در این زمینه توسط برخی از اعضا اشکال وارد شده بود که در جلسه اعضا ضمن تایید مصوبات و جلسات کمیته، مقرر کردند رسمیت جلسه با حضور دو سوم اعضا باشد و این بند آئین‌نامه اصلاح شد.

مخبردزفولی گفت: مقرر شد به زودی نفر پنجم کمیته انتخاب شود که به جمع اعضا اضافه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اساتید
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت رییس واعضای شورای انقلاب فرهنگی،آیا انتصاب دانشجوی دکترا برای تصدی دانشکده ها مجاز می باشد در صورت خیر ؛چرا رییس دانشکده فنی دختران خرم آباد باتوجه به دانشجو بودن رییس است باتشکر