جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دورویی جمهوری‌خواهان آمریکا درباره ایران

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 436495
تمام رؤسای جمهور ایران شامل آنهایی که از حزب جمهوری‌خواه سر بر آورده بودند می‌دانستند که هر توافق خوبی مستلزم مصالحه است اما مخالفین برجام از ایران می‌خواهند به صورت کامل تسلیم شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شورای سردبیری روزنامه نیویورک‌تایمز روز گذشته (شنبه) در سرمقاله‌ای مبالغه‌ها و تحریف‌های جمهوری‌خواهان مخالف برنامه جامع مشترک را پدیده‌ای فراتر از زشت توصیف کرد: "مایک هاگبی، یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری به طرح هولوکاست پرداخته و آقای اوباما را متهم می‌کند که اسرائیلی‌ها را به سمت درب کوره‌ها سوق می‌دهد. تام کاتن، سناتور آرکانزاس، جان کری، وزیر خارجه، که در دستیابی به توافق نقش داشت را به پونتیوس پیلاطس۱ تشبیه کرد."

نیویورک‌تایمز در ادامه می‌نویسد رؤسای جمهور آمریکا از حزب جمهوری‌خواه همیشه از پیشگامان مذاکره با خصم برای حفظ صلح بوده‌اند. "ریچارد نیکسون روابط با چین را زمانی که تهدیدی کمونیستی به شمار می‌رفت را عادی ساخت. رونالد ریگان توافقنامه موشکی را با شوروی امضا کرد، کشوری که موجب بی‌ثباتی در کل جهان شده و یهودیان را تحت آزار قرار داده بود. در این توافق نوع خاصی از موشک‌ها به صورت کامل حذف گردیدند".

"مذاکره با دشمنان یکی از اجزای اصلی دولتمداری بوده و می‌تواند جایگزینی حیاتی برای جنگ باشد. حتی زمانی که آمریکا در اوج قدرت بود، رهبرانش - شامل جمهوری‌خواهان - می‌دانستند که یک توافق موفق شامل مقداری مصالحه از جانب طرف دیگر است نه تسلیم کامل. با این حال اکنون جمهوری‌خواهان برای بدنام ساختن توافق سخت به دست آمده اوباما و در تعقیب یک توافق مبهم "بهتر"، از ایران می‌خواهند تسلیم شود."

شورای سردبیری این روزنامه مطرح آمریکایی می‌نویسد: "این توافق به مانند هر توافق دیگر کمبودهایی دارد و هر تصمیمی ریسک‌هایی. اما اکثریت صاحبنظران مسئول - پنج قدرت بزرگ، شورای امنیت سازمان ملل، بخش اعظمی از کارشناسان هسته‌ای و نیز دیپلمات‌های ارشد آمریکایی - این توافق را به عنوان بهترین راه برای تضمین اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت، پذیرفته‌اند."

"زمانی که تصمیمات امنیت ملی از اجماع دو حزبی برخوردار است، آمریکا قدرتمندتر می‌شود. اما هیچ یک از این مسائل برای مخالفین توافق مهم نیست، بسیاری از آنها هیچگاه قصد نداشتند که به توافق رأی دهند و در جلسات استماع هفته گذشته در کنگره به صراحت نشان دادند که واقعیت‌ها رأی آنها را تغییر نخواهد داد."
https://jahannews.com/vdci3qa5wt1ap52.cbct.html
jahannews.com/vdci3qa5wt1ap52.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *