پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۱۳ شهید گمنام درمحرم تشییع می‌شوند

پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 323995
مسئول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ۱۳ شهید گمنام تازه تفحص شده در ۷ نقطه از ۴ استان تهران، اصفهان، گلستان و البرز در روز یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه به خاک سپرده خواهند شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، طبق اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، پیکرهای نورانی ۱۹ شهید گمنام تازه تفحص شده، در ۹ نقطه از چهار استان‌ اصفهان، البرز، تهران و گلستان تشییع و خاکسپاری می‌شوند که از این تعداد مراسم خاکسپاری ۴ شهید گمنام در تهران برگزار شده است. دو شهید گمنام در «سازمان انرژی اتمی» و دو شهید گمنام در« دانشکده فنی و حرفه‌ای خواهران حضرت ولیعصر(عج) » انجام پذیرفته است.

مهدی رضایی مسئول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از جزئیات وداع، تشییع و خاکسپاری این شهدا در استان‌های مربوطه گفت و افزود: به خاطر حجم بالای برنامه‌های هیئات و دسته‌‌های عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا حجم اصلی برگزاری مراسم‌های وداع و تشییع شهدای گمنام در سراسر کشور در پنجم و ششم محرم الحرام یعنی روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان ماه انجام خواهد شد.

وی افزود: شهرستان مینودشت در استان گلستان به علت عدم هماهنگی مسئولین شهر زمان مراسم تدفین شهدای گمنام در آن به تعویق افتاده و زمان دقیق خاکسپاری هنوز مشخص نیست. به غیر از مینودشت برنامه تشییع و تدفین شهدا در مابقی شهرها انجام خواهد گرفت. بدین ترتیب ۱۳ شهید گمنام در هفت نقطه از چهار استان کشور در روز یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه به خاک سپرده خواهند شد.

جزئیات تشییع و تدفین به شرح ذیل است:

استان البرز: دو شهید گمنام در «شهر کمالشهر» تشییع و تدفین خواهند شد. مراسم تشییع از ساعت۱۴ روز یکشنبه ۱۹آبان و از مصلای شهر آغاز خواهد شد و شهدای گمنام در بوستان بزرگ شهر به خاک سپرده خواهند شد.

استان اصفهان: دو شهید گمنام در «شهر گوگد شهرستان گلپایگان» و دو شهید گمنام در «شهر ایمانشهر شهرستان فلاورجان» آرام خواهند گرفت.

استان تهران: دو شهید گمنام در «شهرستان قدس» تشییع و به خاک سپرده خواهند شد. مراسم تشییع نیز صبح روز ۱۹ آبان ماه از مقابل محل قدیم سپاه شهرستان آغاز و با عبور از خیابان طالقانی به طرف میدان مصلی انجام خواهد شد و نهایتا دو پیکر مطهر در پارک ولیعصر(عج) به خاک سپرده خواهند شد.

استان گلستان: دو شهید گمنام در «شهرستان گالیکش»، دو شهید گمنام در «دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گرگان»، یک شهید گمنام در «مرکز نظامی گروه ۴۵ جوادالائمه علیه السلام» نیز صبح روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه تشییع و تدفین خواهند شد.

رضایی در ادامه تصریح کرد: مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای گمنام در مناطق اعلام شده طبق روال گذشته یک روز قبل از برگزاری مراسم تشییع و تدفین یعنی روز ۱۸ آبان‌ماه۹۲ بعد از نماز مغرب و عشا در شهرستان مربوطه همراه با مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهرات(ع) برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، این شهدای معظّم مربوط به عملیات‌های والفجر۸، قدس۳ و تک دشمن در سال ۶۷ هستند که در مناطق عملیاتی فاو، دهلران و فکه کشف شده‌اند.

کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، با دعوت از عموم مردم شهید پرور شهرهای یاد شده بویژه جوانان عزیز درخواست نمود تا با شرکت گسترده خود در مراسم تشییع شهدا، بار دیگر با آرمان‌های شهیـدان تجدید پیمان نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *