جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اگر غدیر نبود مبعث هم نبود

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 383692
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: غدیر به وجود آمد، تا امت اسلام پس از پیامبر ختمی مرتبت به شکل منسجم خود ادامه حیات دهد و امت دچار تشتت نگردد.
به گزارش جهان، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر خم اظهار کرد: واقعه غدیر، نقطه عطف و مرکز ثقل تمام رویدادها و وقایع اسلام است؛ چرا که اگر غدیر نبود، مبعثی وجود نداشت و اگر غدیری نادیده گرفته نمی‌شد، عاشورایی رخ نمی‌داد.

وی افزود: غدیر به وجود آمد تا امت اسلام پس از پیامبر ختمی مرتبت به شکل منسجم خود ادامه حیات دهد و امت دچار تشتت نگردد.

این عضو خبرگان رهبری زنده نگه داشتن واقعه غدیر را حرکتی ارزشمند توصیف کرد و گفت: همه روزها و شبها، ایام الله است، ولی در یک روز مبعث رخ می‌دهد و ممتاز می‌شود و یک روز غدیر و عاشورا شکل می‌گیرند و تا قیامت عزیز می‌مانند.

حسینی بوشهری بیان کرد: برپایی جریان واقعه غدیر در شهرهای مختلف و استقبال باشکوه مردم از این رویداد، نشان از اهمیت و جایگاه رفیع این حرکت خودجوش مردمی دارد که باید هر سال بر معنویت و آگاهی بخشی آن افزوده گردد.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه به نظر من مهم است که یادآوری شود و شما به عنوان خادمین این حرکت مردمی می‌بایست به آن عمل کنید آن است که؛ از هر حدیث و روایت ضعیفی در برنامه‌های خود استفاده نکنید و سعی کنید، مطالب بر اساس روایات متقّن و معروف نقل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *