جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

بنزین و گازوئیل و برق بدون تغییر؛خبری از اجرای قانون نیست

يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 104394
روز گذشته اخباری از دولت منتشر شد که همگی حاکی از عدم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در سال جاری است.
 
به گزارش سرویس اقتصادی جهان علی رغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای بی کم و کاست قانون، با این حال برخی تلاش می کنند به هر شکلی مانع از اجرای قانون هدفمندسازي یارانه ها شوند.
 
در همین رابطه روز گذشته اعلام شد که یارانه بنزین، برق و گازوئیل تا پایان سال بدون تغییر باقی خواهد ماند. از طرفی حذف یارانه کالاهای اساسی هم که به سال 90 موکول شده بود و به این ترتیب معلوم نیست زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها با کدام یارانه و از چه کالایی شروع می شود!
 
این در حالی است که روز گذشته میرتاج الدینی معاون پارلمانی دولت از طرح یا لایحه ای خبر داد که با هدف تغییر قانون هدفمندسازی یارانه ها قرار است به مجلس رود. در همین رابطه فرزین معاون وزیر اقتصاد و سخنگوی طرح تحول اقتصادی هم اظهار داشت که زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها موکول به چانه زنی دولت و مجلس شده است.
 
اما مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگارن با تاکید بر اینکه گویا دولت تلاش دارد به هر روشی زیر بار قانون نرود اظهار داشت که اگر طرح جدیدی هم در مجلس تصویب شود باز هم دولت به بهانه دیگری از اجرا کردن قانون شانه خالی می کند.
 
در حالی که سرنوشت قانون هدفمندسازی یارانه ها در سال جاری با ابهام جدی مواجه است، برخی نمایندگان مجلس و تعدادی از مسئولین دولتی تلاش می کنند از هم اکنون عوارض اجرای این قانون را به دوش مجلس بیندازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من واقعا برای این دولت متاسفم که حرفش با عملش یکی نیست
Iran, Islamic Republic of
من.اصلا.بایارانه.موافق.نیستم