پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
امام جمعه صعده یمن:

یمن متأثر از انقلاب ایران است

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب: 424696
امام جمعه استان صعده یمن با اشاره به اینکه بنا به گفته سازمان ملل ۱۲ میلیون نفر در یمن به غذا احتیاج دارند، گفت: دلیل این مشکلات تهاجم وحشیانه نظام ظالم آل سعود است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شیخ سید یحیی الدیلمی که به استان کرمانشاه سفر کرده است در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل اوقاف استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: سازمان ملل اعلام کرده است که ۱۲ میلیون نفر در یمن به غذا احتیاج دارند و دلیل این مشکلات تهاجم وحشیانه نظام ظالم آل سعود است.

وی افزود: همانطور که در تاریخ مشخص است روابط ایران و یمن به قبل از اسلام برمی گردد و اکنون که در این کشور هستم احساس غربت نکرده و حس می کنم در بین برادرانم هستم. امروز این رابطه محکمتر شده طوری که جمهوری اسلامی ایران این ملت را در جنگی سخت حمایت می کند، جنگی که کشور همسایه شروع کرده است و آل سعود بر آن حاکم است.

ملت یمن از آل سعود و حامیانش نمی ترسد


امام جمعه صعده یمن بیان داشت: امروز یمن در محاصره بسیار شدیدی است و قربانیان این جنگ، کودکان و زنان و درکل جامعه یمن هستند. حملات هوایی و توپ های زمینی، پل ها، راه ها و خانه ها را هدف قرار داده است. رسیدن به آب در یمن به سختی ممکن است و تٱمین برق هم نیازمند نفت و گاز است، در صورت قطع برق، کارهای پزشکی بیمارستان ها هم کاملا متوقف می شود.

الدیلمی گفت: ملت یمن از آل سعود و حامیانش نمی ترسد و حتی کوچکترین فرزندش هم جز در مقابل خدا، سر خم نخواهد کرد. این ضرباتی که ملت یمن به جان می خرد باعث پایداری بیشتر او می شود.

وی در رابطه با دلیلی اصل شروع این جنگ خون خوارانه گفت: از چهل سال پیش عربستان در تلاش بود که اعتقاد یمنی ها را تغییر دهد و اقدام به پایه گذاری سلفی گری و وهابیت در این کشور کند که با شکست روبه رو شد. تا به امروز میلیاردها دلار هزینه کرده است اما یمنی ها هنوز زیدی و شافعی مانده اند.

هیچ کشور عربی با یمن همدردی نکرده است


شیخ سید یحیی الدیلمی ادامه داد: تاکنون هیچ نوع همدردی از سوی کشورهای عربی نداشته ایم و در مقابل چیزی به نام اتحاد عربی وجود دارد. اما کشور ایران در تلاش بود که کشتی نجات خود را به یمن برساند و آنگونه که شنیده ام محموله این کشتی در جیبوتی تخلیه شده تا از طریق سازمان ملل به یمن فرستاده شود.

وی درخصوص مذاهب شافعی و زیدی و سایر شیعیان گفت: هیچ اختلافی میان این مذاهب نبوده و خانواده ها به طور کاملا مسالمت آمیز باهم در ارتباطند.

امام جمعه صعده گفت: انقلاب اسلامی ایران بدون شک تٱثیر بسزایی بر رشد کشورها داشته و فرصتی را ایجاد کرد که هیچگاه تکرار نشده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، زاده یک روز نیست و از زمانی که به وجود آمد، ملت های جهان و نه ساختارها و نظام ها از آن تٱثیر مثبت گرفتند. یمن نیز قسمتی از این جهان است که از انقلاب ایران تٱثیر پذیرفت و حرکتها و خواسته هایی برپا شد که ماهیت این سازمان ها و دولت ها را رو کند.

این روحانی یمنی از مردم ایران خواست که با حمایت رهبر خود، پشتیبان ملت یمن باشند، زیرا عربستان در جنگ با یمن دراین فکر و خیال است که با ایران می جنگد.

وی گفت: عربستان با بمباران مساجد و بیمارستان ها، دیگر چیزی برای رو کردن ندارد اما ملت یمن به دنبال آزادی، دین و اعتقاداتش است و به آن نیز خواهد رسید.

شیخ سید یحیی الدیلمی در رابطه با داعش گفت: همانند فیلم های تخیلی و موجودات غیر طبیعی در فیلمهای آنها، داعش هم از رحم های غیرطبیعی بیرون آمده است و سازمان هایی که آن را بوجود آوردند بدنبال این بودند که با راه اندازی جنگ، اسلام هراسی کنند و سلاح های خود را بفروش برسانند.

وی افزود: داعش قصد دارد نظام اسلامی را مورد شبهه قرار دهد و می خواهد به دنیا القا کند که در اسلام، حکومت به سبک داعش است و با نام اسلام، اسلام را تخریب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *