جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قلعه‌نويي: روز قهرماني ما روز عزاي آنها بود

جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 49439
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: روز قهرماني ما در ليگ هشتم براي بعضي از افراد روز عزا بود.
به گزارش  فارس،‌ امير قلعه‌نويي روز پنجشنبه در حاشيه تمرين تيم استقلال در خصوص اتفاقات اخير و جدايي از استقلال اظهار داشت: مي‌خواهم به عقب برگردم و توضيحات كامل ارائه كنم. در اواسط فصل بود كه يكي از دوستان مصاحبه‌اي با يكي از مشاوران آقاي واعظ آشتياني انجام داد كه اين مصاحبه ضبط شده بود. 

وي ادامه داد: يكي از دوستان ما اين صداي ضبط شده را نزد من آورد و پس از گوش دادن به آن فكر كردم آقاي زريبافان يا آقاي دانشجو اين صحبت‌ها را انجام داده اند اما بعد از دقت لازم متوجه شدم كه يكي از مشاوران واعظ آشتياني اين گفت و گو را انجام داده است.
اين مربي تاكيد كرد: در شان و شخصيت خود نمي‌بينم كه آنها را مشاوران استقلال ياد كنم. جالب اينجا بود كه اين شخص در مصاحبه خود با صدايي قلدرآميز گفته كه اگر قلعه‌نويي سياست‌هاي ما را اين گونه عمل كند كاري مي‌كنيم كه ايشان استعفا داده و از استقلال برود.خيلي جالب است اين آقا خودش را جزو تصميم‌گيرندگان مي‌داند. اين اتفاقات زماني افتاد كه استقلال در اوج قرار داشت و ما به حريفان خود 5 گل يا 6 گل مي‌زديم.
قلعه نويي خاطرنشان كرد: بعد از گذشت چند روز صداي ضبط شده را نزد واعظ بردم و به ايشان گفتم آقاي آشتياني اين آدم‌ها دور وبر شما هستند ولي در شان و شخصيت باشگاه استقلال نيست كه چنين كساني چنين خط ‌هايي بدهند.
سرمربي استقلال گفت: آقاي آشتياني در آن جلسه متاسف شد و اين بچه را صدا كرد. در حضور مديرعامل به او گفتم بار آخرت باشد كه از اين كارها انجام مي‌دهي. حالا بماند كه وي در اتاق چه حرف هايي زد كه درست نيست آن حرف ها را مطرح كنم. ولي در پايان عذرخواهي كرد و رفت.
قلعه نويي اظهار داشت: اين مسئله تمام شد تا جايي كه همين آقا شب‌ها به داخل اتاق بازيكنان مي‌رفت و بعضا بدون هماهنگي آقاي نظري سرپرست تيم و بنده بازيكنان را پيش مديرعامل مي‌برد.
من باز هم به آقاي واعظ آشتياني مراجعه كردم و حتي يك روز در تمرينات رسما اعلام كردم از اين پس هر بازيكني بدون هماهنگي بنده به باشگاه برود،‌ حق حضور در تمرينات را ندارد اما باز اين پايان كار نبود. پس از اين مسئله پاداش‌هاي 20 ميليوني قطع شد.
اين مربي تاكيد كرد: وقتي اين اتفاقات مي‌افتد علائم با انسان‌ها صحبت مي‌كند. پس از اين اتفاقات همه فكر و ذكرمان اين بود كه مواظب بيرون باشيم و به داخل زمين زياد توجهي نكنيم. در واقع نيمي از انرژي ما هدر رفت كه مراقب حركات آقايان باشيم.
قلعه نويي ادامه داد: اين مسئله به اتمام رسيد. تا 6 هفته مانده به قهرماني استقلال ديدم آقايان در مطبوعات گفته‌اند ما 8 بازيكن را نمي‌خواهيم. باز هم تحقيق كرديم ديدم كه سرمنشاء اين اتفاق همان آقايان هستند. پس از آن، خبر درگيري ميثم منيعي با من را زدند، كه آن بازيكن را من اصلا در فرودگاه نديدم ولي باز هم رد پاي آقايان مشخص شد. همين علائم باعث شد در يك ماه آخر از آقاي واعظ بخواهم ايشان نه سر تمرين حاضر شوند و نه در هتل حضور پيدا كنند. همين اتفاق هم افتاد.
وي در خصوص درخواست‌هايش از هيات مديره عنوان كرد: 4 ماه قبل از اينكه وارد جام باشگاه‌هاي آسيا بشويم من به جلسه هيات مديره رفتم كه صورتجلسه آن موجود است. در آنجا گفتم وقتي وارد ليگ قهرمانان آسيا شويم با 3 -4 مشكل مواجه هستيم. اول اينكه بازيكنان نمي‌توانند فشار اين بازي‌ها را تحمل كنند. مشكل دوم نداشتن كاپيتان براي آن مسابقات است. مشكل سوم اين بود كه فوروارد سوم يا همان بازيكن ذخيره ما از لحاظ فني با مهاجمان اول و دوم ما متفاوت بود.
قلعه نويي اضافه كرد: اشاره كرده بودم كه شايد در آن مقطع مهاجمان ما دوران افت خود را سپري كنند. به همين خاطر راهكار دادم كه رضا عنايتي را به استقلال بياوريم. جالب است اين دوست بزرگوار ما مي‌فرمايند كه عنايتي در آن زمان قرار داد داشته است اما مي‌خواهم بگويم علي كريمي هم قرارداد داشت و مهدي رجب‌زاده هم شرايطي مشابه عنايتي داشت. معلوم است كه وسط فصل بازيكن آزاد پيدا نمي‌كنيم.
سرمربي استقلال افزود: در همان جلسه آقاي اميدوار رضايي كه از زحمات ايشان ممنون هستم،‌گفت هر چه قلعه‌نويي مي‌گويد گوش كنيد. من تجربه دارم و شما نسبت به من كم‌تجربه‌تر هستيد. به حرف قلعه‌نويي گوش كنيد كه استقلال نتيجه بگيرد. در همان زمان هيات مديره تصميم گرفت رضا عنايتي را به استقلال بياورد. حتي آقاي علي انصاري كه واقعا سهم بسيار زيادي در قهرماني استقلال داشت و در واقع هم مديريت و هم دل و هم پولش به قهرماني ما خيلي كمك كرد، به آقاي نظري جويباري گفت كه با رضا عنايتي تمام كنيد.
قلعه نويي گفت: عنايتي به من زنگ زد و گفت با كمال ميل به استقلال مي‌آيم تا به اين تيم كمك كنم. حتي هر چقدر هم خود شما پول داديد قبول مي‌كنم فقط رضايتنامه مرا از النصر بگيريد. من اعتقاد دارم آن مصاحبه عنايتي كه گفت واعظ آشتياني را نمي‌شناسم باعث شد در ورود ايشان به استقلال خلل وارد شود و ما به مشكل بخوريم. اعتقاد دارم اگر واعظ آشتياني خودش بود درست مثل فتح‌ا... زاده يا علي انصاري و اين چند نفر كنارش نبودند ما 4-5 هفته جلوتر قهرمان مي شديم.
سرمربي استقلال خاطرنشان كرد: عقل سليم مي‌گويد وقتي تيم سيزدهم را تحويل گرفتيم و از 600-700 ميليون تومان گذشتيم،‌ حالا كه قهرمان شديد در اين تيم بمانيد. شما ببينيد چه فشاري را وارد كردند كه مجبور به جدايي هستم. جرم من اين است كه تيم را قهرمان كردم. بيشترين گل زده ليگ را داشتيم و جزو بهترين خط دفاعي بوديم و آقاي گل را هم در تركيب خود داشتيم. واقعا جرم من اين است.
قلعه‌نويي در خصوص تمديد قراردادش پيش از قهرماني استقلال گفت: به آقاي آشتياني گفتم كه قرارداد را سفيد امضا مي‌كنم و حتي قيمت هم تعيين نكردم. خود ايشان هم از اين مسئله تعجب كرده بود. 4 روز قبل از بازي با پيام هم اين درخواست را براي تمديد قرارداد از من كرد و من به ايشان گفتم كه اگر رگم برود،‌ حرف قلعه‌نويي نمي‌رود.
اين مربي تصريح كرد: سپس در خصوص ليست با من صحبت كردند و گفتم چون آدم مشاوره‌اي هستم بايد با همكارانم شرايط را بررسي و سپس اسامي مورد نظر را ارائه كنيم. خيلي‌ها با اين توضيحاتي كه بنده دادم دوست نداشتند استقلال قهرمان شود اما خدا را شكر كه در سال 88 ليگ هشتم و در شهر امام هشتم به قهرماني رسيديم.
وي يادآور شد: معتقدم آنها آن روز ظاهرا خوشحالي مي‌كردند و روز عزاي آنها بود. اين مسائل گذشت. ما خوشحال به تهران آمديم تا اينكه ديدم آقاي آشتياني در برنامه 90 صحبت‌هايش 180 درجه تغيير كرد. ايشان مي‌گفت اگر قلعه‌نويي گزينه‌اي دارد انتخاب كند و در برنامه ورزش از نگاه دو بحث ارزآوري را مطرح كرد. پيش خود گفتم يك ماه پيش قرار بود قرارداد سفيد امضا كنيم ولي حالا چه اتفاقي افتاده كه ايشان اينگونه صحبت مي‌كنند.
قلعه نويي تاكيد كرد: ما هم لجبازي كرديم و نشست نگذاشتيم تا اينكه 4 روز قبل از ديدار با الاتحاد به آقاي فتحي دوست مشتركمان اعلام كردند كه به فكر مربي باشند تا با توجه به فصل نقل و انتقالات استقلال متضرر نشود. اما جالب اينجاست كه مديرعامل هم اكنون بدون مربي در حال جذب بازيكنان است و صحبت از صداقت مي‌كند.
وي در پايان با گله از برخي اعضاي هيات مديره استقلال گفت: هنگامي كه افشين قطبي پس از قهرماني پرسپوليس اين تيم را ترك كرد، آقاي علي‌آبادي به عنوان رئيس مجمع 3-4 بار با ايشان تماس گرفت و خواستار بازگشت او به پرسپوليس شد. اما جالب است آقايان زريبافان و دانشجو حتي اين زحمت را به خودشان ندادند كه با من تماس بگيرند و بپرسند چه اتفاقي رخ داده آنوقت مي‌آيند مصاحبه مي‌كنند و مي‌گويند قلعه‌نويي خودش رفت. من از اين چيزها گله داشتم و دوست داشتم همه آن را بدانند.

https://jahannews.com/vdci35a5.t1a3p2bcct.html
jahannews.com/vdci35a5.t1a3p2bcct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *