پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
نبش قبر امير پس از دوسال

قلعه‌نويي: تيم ملي را راحت به جام‌جهاني مي‌بردم

سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۱۸
کد مطلب: 101215
سرمربي سپاهان يا نبايد مصاحبه كند يا اينكه به اجبار بخشي از وقتش را به پاسخگويي به اتهامات مديرعامل باشگاه استقلال اختصاص بدهد. واعظ آشتياني پس از حذف استقلال از جام حذفي مدعي شد، فدراسيون فوتبال امتيازات بزرگي را براي سپاهان در نظر گرفته و حق ساير تيم‌ها را ناديده مي‌گيرد.
قلعه‌نويي با اشاره به اين موضوع مي‌گويد: «به اعتقاد من ناپاكي فوتبال همين صحبت‌هاست. اتهام جانبداري فدراسيون از سپاهان، اصل ناپاكي فوتبال ايران است. ما چهار روز قبل از بازي با الشباب ديدار جام حذفي را انجام داديم و نويدكيا هم در آن ديدار مصدوم شد. جواب مصاحبه‌هاي واعظ را بايد مديران سپاهان بدهند و من طبيعتا بايد تمركز خودم را براي مسائل فني بگذارم و در اين‌باره پاسخگو باشم. حالا درست يا غلط ما براساس تجربه بازي در عربستان تصميم گرفتيم بازي جام حذفي را زودتر انجام دهيم و فدراسيون هم به درخواست ما جواب مثبت داد. خواسته ما منطقي بود و سازمان ليگ پذيرفت.
 
در ضمن بعضي از تيم‌هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا هم در فصل جاري درخواست كردند مسابقات‌شان جابه‌جا شود و سازمان ليگ هم پذيرفت. همين امر نشان از اين دارد كه فدراسيون تبعيض قائل نشده است.»
شكايت امير قلعه‌نويي از مصاحبه سيامك رحيم‌پور، مربي استقلال مراحل اداري خود را طي كرده و گفته مي‌شود به احتمال زياد وي به يك سال حبس و شلاق محكوم خواهد شد.
با اين حال اما قلعه‌نويي قصد ندارد از شكايتش كوتاه بيايد: «اين موضوع را به وكيلم محول كرده‌ام و قرار است رحيم‌پور آخرين دفاعياتش را در دادگاه انجام دهد. اين مساله چيزي نيست كه كوتاه بيايم. در اين مورد بايد با شخص خاطي برخورد قانوني و محكم شود. در مصاحبه‌هاي رحيم‌پور بوي خون و از هم پاشيدن زندگي و حيثيت افراد مي‌آمد. به همين دليل ممكن نيست از موضع خود براي محاكمه رحيم‌پور كوتاه بيايم و تا آخرش مي‌روم. ما بايد به سمت‌وسويي برويم كه در زندگي شخصي افراد ورود نكنيم.»
سرمربي سپاهان براي اينكه ثابت كند در فوتبال به كسي وابسته نيست از دوران حضورش در تيم ملي مثال مي‌آورد:
 
«اگر مي‌خواستم تن به بعضي از كارها بدهم، الان سرمربي تيم ملي بودم و خيلي راحت هم به جام‌جهاني رفته بوديم. شما برويد بازي با كره‌جنوبي را كه در مالزي انجام داديم، ببينيد. در اين بازي دروازه‌بان ما حتي زمين نخورد و همان تيم كره به جام‌جهاني رفت. اگر من بودم تيم ملي را مثل آب خوردن به جام‌جهاني مي‌بردم ولي الان هم ديگر به گذشته فكر نمي‌كنم. مطمئنا از امير قلعه‌نويي هم انتقادهايي صورت گرفت كه برخي منصفانه و برخي هم مغرضانه بود ولي اگر مي‌گذاشتند تا كارمان را انجام بدهيم به جام‌جهاني مي‌رفتيم.»


اولين جابه‌جايي بزرگ فصل پيش از فرارسيدن فصل نقل و انتقالات
طالب‌لو با استيل‌آذين تمام كرد


مهرداد رسولي
تهران امروز

آخرين تصوير روشني كه از وحيد طالب‌لو در ذهن هواداران استقلال باقي مانده به جام حذفي دو فصل پيش مربوط مي‌شود. تيم بحران‌زده آبي‌ها كه آن روزها با عبور از ناصر حجازي به فيروز كريمي رسيده بود با شيرجه‌هاي تماشايي طالب‌لو سر از فينال جام حذفي درآورد و به لطف هنر دروازه‌بان شماره يك اين تيم در مهار ضربات پنالتي قهرمان شد. در آن مقطع هواداران استقلال ايستادن در چارچوب دروازه تيم‌ملي را حق مسلم دروازه‌باني مي‌دانستند كه با پنجه‌هاي طلايي‌اش در اوج نااميدي يك جام به كلكسيون افتخارات تيم محبوبشان افزود و به حسرت شش ساله آنها براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا پايان داده بود. غافل از اينكه، اين پايان دوران طلايي وحيد طالب‌لو با پيراهن شماره يك استقلال بود. ليگ هشتم حرفه‌اي با افت‌ فاحش وحيد طالب‌لو همزمان شد. او البته با وجود رقيبي مثل اشكان نامداري كه در اوج آمادگي فاصله بعيدي با تبديل شدن به دروازه‌بان فيكس استقلال داشت يك انتخاب ناگزير بود و اكنون با نزديك شدن به پايان ليگ نهم حرفه‌اي حضور شش ساله وحيد طالب‌لو در استقلال خاتمه يافته به نظر مي‌رسد.

تماس آقاي مشاور با واعظ
ماجراي نيمكت‌نشيني طالب‌لو در پنج بازي آخر استقلال متاثر از تماس واعظ آشتياني با مشاوران ارشد باشگاه است. وقتي حكم مشاور عالي يكي از پيشكسوتان و مربيان سابق استقلال به امضاي مديرعامل باشگاه رسيد، عده‌اي اين اقدام را به احساس ترحم واعظ نسبت دادند. اين پيشكسوت استقلال شأني بالاتر از يك مشاور نمادين و بي‌تاثير براي خود قائل است و نقش پررنگي در مسائل فني و غيرفني دارد. اولين تماس پيشكسوت استقلال با واعظ پس از نمايش ملال‌آور طالب‌لو در اين فصل و يك روز قبل از سفر استقلال به عربستان برقرار مي‌شود. او براي اولين‌بار در مقام مشاور عالي با يك تماس تلفني توصيه دوستانه و تاحدودي فني‌اش را بيان مي‌كند: «اگر طالب‌لو مقابل الاهلي بازي كند، مطمئنا بازي را مي‌بازيد.» پيشكسوت استقلال پيش از اين و با صراحت از مرفاوي خواسته بود از بازيكناني كه زياد اشتباه مي‌كنند، استفاده نكند. در واقع با توصيه او محمدي به دروازه‌بان «مطمئن» استقلال تبديل و وحيد‌ طالب‌لو به‌حاشيه رانده شد.

جانشين‌هاي احتمالي
واعظ آشتياني كه پس از يكسال و اندي فعاليت در عرصه فوتبال خودش را سردمدار مبارزه با فوتبال ناپاك مي‌داند از نظر رفتاري تشابه عجيبي به مشاور عالي باشگاه دارد. وجه تشابه اين دو نفر حس بدبيني مفرط به فضاي فعلي فوتبال ايران و مسائل پشت‌پرده است. بر همين اساس و پس از نمايش هيجان‌انگيز محمد محمدي مقابل الاهلي عربستان اطمينان‌خاطر واعظ به مشاور عالي باشگاه بيشتر شده و با توصيه وي پروسه عبور از وحيد‌ طالب‌لو و مذاكره با گزينه‌هاي مورد نظر پيش از پايان فصل دنبال مي‌كند.
مذاكرات اوليه و پنهاني با سيدمهدي رحمتي از حدود يك‌ماه پيش آغاز شده و شماره يك تيم‌ملي موافقت ضمني‌اش را براي بازگشت به استقلال اعلام كرده است. رحمتي و طالب‌لو آخرين بار در ليگ ششم حرفه‌‌اي رقابت سخت و پرحاشيه‌اي براي ايستادن در دروازه استقلال داشتند. در نهايت اين رحمتي بود كه به واسطه رابطه دوستانه طالب‌لو با مربي دروازه‌بان‌هاي استقلال عطاي حضور در اين تيم را به لقايش بخشيد و به مس كرمان كوچ كرد. به‌رغم اظهار تمايل مديران باشگاه سپاهان و امير قلعه‌نويي براي تمديد قرارداد رحمتي، دروازه‌بان شماره يك تيم‌ملي كه پيشنهاد علي دايي و پرسپوليس را هم در جيب دارد، اكنون به فكر بازگشت به استقلال و حذف كامل رقيبي است كه درخشش او در فوتبال ايران را دست‌كم دو سال به تاخير انداخت. گزينه بعدي شهاب گردان، دروازه‌بان جوان ذوب‌آهن است كه در اين فصل در چارچوب دروازه اين تيم مطمئن ظاهر شده و كانديداي حضور در اردوي تيم‌ملي است.
سكوت معنادار
تجربه حضور شش‌ساله طالب‌لو در استقلال نشان داده او به محض رسيدن به مرز آمادگي و چند بازي فوق‌العاده، نيمكت‌نشيني بزرگ‌ترين دروازه‌بان‌هاي فوتبال ايران را هم برنمي‌تابد. اما دليل سكوت او پس از يك ماه نيمكت‌نشيني را بايد در مذاكراتي جست‌وجو كرد كه احتمالا به جنجالي‌ترين نقل و انتقال فصل آينده مي‌انجامد. ضعف مفرط دروازه‌بان اصلي استيل‌آذين كه در اغلب بازي‌هاي اين فصل گريبان اين تيم را گرفته، دغدغه اصلي حسين هدايتي بود. در طول فصل و به ويژه بين تعطيلات نيم‌فصل باشگاه استيل‌آذين به دنبال جذب عقيل اعتمادي، دروازه‌بان ايراني‌الاصل هيرنوين هلند بود كه به سرانجامي نرسيد. در واقع تماس‌ها با وحيد طالب‌لو زودتر از حد تصور به نتيجه رسيد و به همين دليل پرونده مذاكره با ساير گزينه‌ها مختومه اعلام شد. واقعيت اين است كه طالب‌لو با استيل‌آذين به توافق يكساله رسيده و دغدغه‌اي براي حفظ جايگاه از دست رفته‌اش در استقلال ندارد.

برهاني در مسير طالب‌لو
وحيد طالب‌لو اولين بار پيش از آغاز ليگ سوم حرفه‌اي در تمرينات استقلال آفتابي شد. در آن مقطع پرويز برومند، دروازه‌بان اصلي استقلال حال و روز چندان خوشي نداشت و مسعود قاسمي هم كيفيت قابل ملاحظه‌اي از خود بروز نمي‌داد. هفته نهم ليگ سوم حرفه‌اي بود كه يك جوان 19 ساله با اندامي تركه‌اي و تراشيده مقابل سپاهان براي استقلال به ميدان رفت. امير قلعه‌نويي با قطع اميد از برومند و قاسمي،‌به طالب‌لو ميدان داد تا اولين بازي او با پيراهن استقلال رقم بخورد. در آن مقطع طالب‌لو قرارداد مالي نداشت اما افتخار ايستادن در چارچوب دروازه استقلال برايش تحقق يك روياي هيجان‌انگيز بود. امروز اما كاپيتان دوم استقلال آينده‌اش را در استيل‌آذين جست‌وجو مي‌كند. از استقلال، استيل‌آذين و هدايتي بيشتر خواهيد شنيد. طالب‌لو آخرين شكار استيل‌آذين از اردوي استقلال نيست. آرش‌برهاني نيز به واسطه رابطه نزديكش با مصطفي آجرلو و همچنين ادامه نيمكت‌نشيني‌اش در استقلال در يك قدمي استيل‌آذين است.


ورزش


به سوي خانه ابدي
مراسم تشييع منصور اميرآصفي، كاپيتان سابق تيم‌ملي و مربي اسبق پرسپوليس صبح ديروز از ورزشگاه شيرودي انجام شد و پيكر وي در قطعه نام‌آوران آرام گرفت. در تصوير امير حاج‌رضايي در حالي كه از خود بي‌خود شده و در سوگ دوست قديمي‌اش نشسته، ديده مي‌شود. جاي رئيس و نايب‌رئيس فدراسيون در اين مراسم خالي بود.





وسيله نقليه
كاروان 70 نفره تيم‌فوتبال الجزيره امارات صبح ديروز با يك پرواز اختصاصي وارد فرودگاه امام خميني شد. هواپيمايي كه ملاحظه مي‌كنيد متعلق به تيم الجزيره است و آنها را در سراسر دنيا مي‌چرخاند. اماراتي‌ها مثل بعضي از تيم‌هاي ايراني مجبور نيستند براي يك سفر چندساعته سه، چهار بار هواپيما عوض كنند و دور دنيا بچرخند.






عليه ازدواج
عليرضا حقيقي، دروازه‌بان پرسپوليس به شدت از انتشار خبر ازدواجش با الناز شاكردوست، بازيگر سينما شاكي است و به همين دليل صبح ديروز با حضور در دفتر مشاور حقوقي باشگاه پرسپوليس دادخواستي را عليه منتشركنندگان اين خبر تنظيم كرد. در تصوير او را در حال امضاي شكايت‌هاي متعددي كه تنظيم كرده است، مي‌بينيد.


حاشيه


درخواست کاشانی از دایی
صحبت از کریمی را تمام کن
گفت‌و‌گو‌هاي پينگ‌پنگ‌وار علي دايي و علي كريمي طي دو هفته اخير حواشي رسانه‌اي بسياري را به همراه داشته است. اين حواشي باعث شده تا علي دايي تصميم بگيرد در موقع اظهارنظرهاي کریمی سكوت اختيار كند. شنيده مي‌شود سكوت علي دايي به خاطر توصيه سرپرست باشگاه پرسپوليس بوده است. گويا حبيب كاشاني در گفت‌وگو با سرمربي جوان تيمش از او خواسته تا از اين به بعد در مورد علي كريمي سكوت اختيار كرده و پاسخگوي سوالات خبرنگاران در اين زمينه نباشد.

دغدغه های باشگاه کرمانی در راه عربستان
مس، فردوسی پور را می‌خواهد
مسئولان باشگاه مس کرمان علاقه زیادی داشتند که همشهری‌شان را برای گزارش دیدار با الهلال به عربستان ببرند. عادل فردوسی‌پور که دیشب باید برنامه 90 را اجرا می کرد همراه تیم نرفت. مس که در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا حضور دارد ساعت 9 صبح دیروز برای دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال راهی عربستان شد. ظاهرا مسئولان تیم شرایطی را فراهم کرده‌اند تا مجری و تهیه‌کننده 90 بتواند به صورت جداگانه به عربستان پرواز کند. تیم فوتبال کاروان 40 نفره این تیم در ابتدا عازم منامه بحرین شدند و بعد از آن به شهر ریاض عربستان رفتند اما هنوز در مورد حضور عادل خبری منتشر نشده است.

ابومسلم، امیدوار در قعر
مظلومی: شاید هم معجزه شد
پرويز مظلومي كار در مشهد بسيار سخت می داند و با طعنه می‌گوید: «متاسفانه تيم ابومسلم فقط هواداران خوبي دارد و هيچ‌كس به فكر اين تيم نيست. آقاي زمان هم كه از خارج از اين استان به كمك اين تيم با قدمت آمده است را دچار مشكلاتي كرده‌اند.» سرمربی ابومسلم در پاسخ به اين سوال كه آيا بقاي تیم با توجه به شرايط كنوني نيازمند يك معجزه است يا خير، ‌می گوید: «اولا كه انسان هميشه به اميد زنده است و ما نيز همچنان اميدواريم، در ضمن تاريخ معجزه‌هاي زيادي را به چشم ديده است و ما نيز در انتظار يك معجزه بزرگ دست از تلاش بر نخواهيم داشت.»

برنده‌هاي ايراني در دور دوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا
روز انتقام در جده و تهران


ليگ قهرمانان آسيا امروز با برگزاري دو مسابقه ديگر از تيم‌هاي ايراني وارد هفته دوم مي‌شود.
گروه A: استقلال ايران - الجزيره امارات، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادي تهران
الغرافه قطر - الاهلي عربستان، ساعت 19:10، ورزشگاه الغرافه دوحه
پيروزي خارج از خانه و بسيار با ارزش مقابل الاهلي عربستان، شروعي فراتر از حد انتظار را براي شاگردان صمد مرفاوي رقم زد. آنها در نمايشي غيرقابل پيش‌بيني و با اتكا به آمادگي بي‌نظير فرهاد مجيدي دوگل متوالي به ميزبان قدرتمند خود زدند و تيم عربستاني هرچه تلاش كرد، نتوانست بيشتر از يكي از گل را جبران كند. حالا استقلال در هفته دوم بازي‌هاي خود ميزبان الجزيره امارات است. تيمي متمول و پرستاره كه آبي‌پوشان تهراني از رودررويي با آنها خاطره چندان خوشي ندارند. فصل گذشته بود كه آنها در هفته دوم مسابقات در ورزشگاه آزادي به مصاف الجزيره رفتند و در روزي كه موقعيت‌هاي گل‌شان دو‌رقمي شد و آرش برهاني هم به هنگام زدن
يك ضربه پنالتي روي زمين افتاد در نهايت به تساوي يك بر يك رضايت دادند. تيم امير قلعه‌نويي البته در ادامه مسابقات آنقدر امتياز از دست داد كه بازي برگشت مقابل الجزيره كه آن هم با تساوي 2بر2 به پايان رسيد تبديل به يك مسابقه تشريفاتي شد. امروز اما شرايط براي استقلالي‌ها متفاوت است. آنها ديگر نه اميد چنداني به ليگ برتر دارند و نه در جام‌حذفي حاضرند. همه دلخوشي هواداران استقلال به حضور آبرومندانه در همين ليگ قهرمانان آسياست و شايد تجربه كردن هفته‌هايي مثل هفته اول اين رقابت‌ها. صمد مرفاوي درباره بازي امروز تيمش مقابل الجزيره مي‌گويد: «شناخت خوبي از الجزيره داريم كما اينكه آنها هم از تيم ما شناخت لازم را دارند. هردوي ما سال قبل دو بار با هم بازي كرده‌ايم البته الجزيره نسبت به سال گذشته تغييرات محسوسي داشته و اين كار ما را سخت‌تر مي‌كند.» زوج برزيلي خط حمله الجزيره كه از ريكاردو اليويرا،‌ مهاجم سابق ميلان و رافائل سوبيس، مهاجم تيم ملي برزيل تشكيل شده مهم‌ترين نقطه قوت اين تيم متمول اماراتي محسوب مي‌شود.
گروه B: الوحده امارات - بنيادکار ازبکستان، ساعت 18:50، ورزشگاه آل نهيان ابوظبي
الاتحاد عربستان - ذوب آهن اصفهان، ساعت 21:05، ورزشگاه ملک عبدالله جده
در ديگر بازي امروز تيم‌هاي ايراني، ذوب‌آهن اصفهان در خانه نايب‌قهرمان فصل گذشته آسيا به ميدان خواهد رفت تا يكي از سخت‌ترين مسابقات خود در مرحله گروهي را تجربه كند. الاتحاد با 30 قهرماني در جام‌هاي مختلف عربستان يكي از قدرتمندترين تيم‌هاي اين كشور محسوب مي‌شود. اين تيم با دو قهرماني در سال‌هاي 2004 و 2005 در ليگ قهرمانان پس از پوهانگ سه ستاره و در كنار استقلال تهران در رده دوم پرافتخارترين تيم‌هاي آسيا قرار گرفته است. اين براي هفتمين بار است كه الاتحاد در ليگ قهرمانان آسيا مقابل نمايندگان فوتبال ايران قرار مي‌گيرد. سه باخت، يك تساوي و دو برد كارنامه اين تيم در شش بازي گذشته‌اش برابر ايراني‌ها بوده است. هرچند آنها به هيچ‌وجه از مواجهه با تيم‌هاي اصفهاني خاطره خوشي ندارند. الاتحاد در فصل 2008 دوبار مقابل سپاهان قرارگرفت كه در هر دو بار شكست خورد. شايد به همين دليل است كه در صفحه اصلي وب‌سايت اين باشگاه عكس‌هايي از آن مسابقه قرار گرفته تا هواداران الاتحاد شرايط سخت اين مسابقه را به خوبي درك كنند و ورزشگاه ملک عبدالله جده را خالي نگذارند.

هافبک برزيلي در تور الجزيره؟
جان واريو: پول خوب بدهيد، نمي‌روم


قرارداد فابيو جان واريو، هافبک برزيلي و تاثيرگذار استقلال در پايان فصل تمام مي‌شود و شايعات زيادي در خصوص جدايي او از اين تيم به گوش مي‌رسد. استقلال در شرايطي بعدازظهر امروز در ورزشگاه آزادي به مصاف الجزيره مي‌رود که اين تيم اماراتي سال گذشته يکي از مشتريان پروپاقرص جان واريو بود و گفته مي‌شود او در پايان فصل استقلال را به مقصد الجزيره ترک خواهد کرد. جان واريو اين موضوع را نه تاييد مي‌کند و نه تکذيب: «فصل قبل حرف‌هايي ميان من و باشگاه الجزيره زده شد اما به دليل اينکه با استقلال قرارداد داشتم، نتوانستم به اين تيم بروم.» جان واريو با سياست خاصي در خصوص جدايي از استقلال در پايان فصل و البته پيشنهاد يک ميليارد توماني الجزيره صحبت مي‌کند: «مربي الجزيره از دوستان من است، براي همين آنها خيلي دوست دارند به الجزيره بروم اما واقعيت اين است که صحبت مالي انجام نشده. از اين پيشنهادي که مي‌گوييد بي‌اطلاع هستم. واقعيت اين است که از زندگي در تهران و بازي در استقلال خيلي راضي هستم. اگر پيشنهاد استقلال خوب باشد قطعا همين جا مي‌مانم.» جان واريو در فصل جاري مبلغ 350 ميليون تومان از استقلال دريافت کرده و به نظر مي‌رسد براي عقد قرارداد دوباره پول بيشتري مي‌خواهد:‌« من آنقدرها هم پر توقع نيستم. پول آن چناني نمي‌خواهم. يک رقم معمولي. کمي بيشتر از همان پولي که ابتداي فصل گرفتم. ترجيح مي‌دهم در اين باره حرفي نزنم. فعلا مي‌خواهم به بازي با الجزيره فکر کنم. الجزيره تيم بسيار ثروتمندي است اما ما نشان مي‌دهيم پول نمي‌تواند مقابل اراده بازيکنان استقلال ايستادگي کند.»

مهابادي را به خدا واگذار مي‌کنم
پيرواني: احمدزاده را خودم به سپاسي بردم


غلام پيرواني، سرمربي تيم‌ اميد ايران در اقدامي جالب هيچ‌يك از بازيکنان مقاومت سپاسي را به اردوي جديد دعوت نکرد. ايمان موسوي، سروش رفيعي و حقيقي شانديز، سه بازيکني بودند که در اردوهاي قبلي تيم اميد حاضر بودند اما پيرواني در اردوي جديد نيازي به دعوت از آنها نديده است. صالح خليل‌آزاد از برق شيراز، تنها بازيکني است که در حال حاضر از استان فارس به تيم المپيک دعوت شده است. آنچه اين شايعه را سرزبان‌ها انداخته كه پيرواني به‌خاطر آنكه پس از رفتن مهابادي به عنوان سرمربي سپاسي معرفي نشده ناراحت است و با اين اقدام قصد تلافي داشته است. موضوعي كه خود پيرواني در گفت‌وگو با تهران‌امروز اينگونه به‌ آن پاسخ مي‌دهد: «روش دعوت من از بازيكنان به اين صورت بود كه هر بار يك اكيپ تازه را به اردوي تيم‌ملي دعوت مي‌كردم اما حالا روشم را تغيير داده‌ام و ملاكم براي دعوت از يك بازيكن، بازي كردن در تيم باشگاهي‌اش است. اين سه بازيكن به اين دليل دعوت نشدند كه در مقاومت بازي نمي‌كنند. حميد علي‌عسگر هم همين‌طور. او بازيكن بسيار خوبي است اما به تازگي براي پرسپوليس بازي مي‌كند و من هم او را به اردوي تيم‌ملي دعوت كردم. براي كساني كه دست به ساختن چنين شايعاتي مي‌زنند، متاسفم چون اين خود من بودم كه تا آخرين لحظه براي مقاومت دنبال مربي بودم و احمدزاده را به اين تيم بردم. رابطه من و سرهنگ جعفري هم با اين مسائل خراب نخواهد شد.» پيرواني در پايان در پاسخ به شايعه ناراحتي داوود مهابادي از او بابت دخالت در مسائل اين باشگاه هم گفت: «او خودش نخواست كمكش كنم. چيزي براي گفتن ندارم جز اينكه او را به خدا و تيغ كج شمشير حضرت ابوالفضل(ع) واگذار كنم.»


18 قدم


خط و نشان فرهاد برای آسیا
به آقای گلی امیدوارم
کنفرانس مطبوعاتی بازی استقلال و الجزیره امارات دیروز در هتل اوین تهران برقرار بود واز جمع بازیکنان استقلال، کاپیتان تیم روبه‌روی خبرنگاران نشست. فرهاد مجيدي در جریان گفت و گو نشان داد هنوز از فوتبال امارات اطلاعات خوبی دارد: «الجزيره يكي از تيم‌هاي بسيار خوب امارات است كه در چند سال اخير پيشرفت چشمگيري داشته است. آنها در اين سال‌ها هميشه شانس اول قهرماني بودند اما ما با توجه به پيروزي كليدي كه مقابل الاهلي عربستان داشتيم، قصد داريم با ارائه يك بازي خوب و كسب سه امتياز، آن برد را تكميل كنيم.» مجیدی که از گلزنان موفق شب اول مسابقات بود ظاهرا نیم نگاهی هم به آقای گلی مسابقات دارد: «اول از همه بايد بگويم دو گلي كه در ديدار اول به ثمر رساندم حاصل تلاش بازيكنان ديگر استقلال بود اما به آقاي گلي ليگ قهرمانان آسيا اميدوارم.»

واکنش به حضور محمد دایی در تیم ملی
علی دایی: خبری ندارم
انتشار خبر انتخاب پرسپوليس به عنوان بهترين تيم ايران از سوی فدراسيون آمار و تاريخ جهان با واکنش جالب سرمربی این تیم همراه شده.‌علی دایی بادی به غبغب انداخته و می گوید:‌« غير از اين هم نمي‌تواند باشد. در ايران و آسيا بهترين تيم هستيم. تيمي كه به عنوان بهترين تيم ايران انتخاب مي‌شود بايد اين موضوع را در زمين مسابقه هم ثابت كند. با توجه به اين انتخاب مسئوليت بازيكنان سنگين‌تر شده است.»
دايي درباره شايعات عجیب مطرح شده درباره حضور برادرش در تيم‌هاي پايه ملي به عنوان دستيار نیز چنین می گوید: «از اين موضوع خبر ندارم و بعيد مي‌دانم اين خبر درست باشد. از نوشته برخي روزنامه‌ها در اين باره تعجب مي‌كنم.»
صحبت‌هاي اخیر رئيس فدراسيون فوتبال مبني بر مخالفت او با جدايي دایی از تيم ملي هم موضوع دیگری است که سرمربی پرسپولیس را به گذشته باز می گرداند: «كاري با صحبت‌هاي كفاشيان ندارم. خدا را شكر از زماني كه از تيم ملي رفتم راحت‌تر شده‌ام. به اين حرف‌ها فكر نمي‌كنم. بارها گفتم و بازهم مي‌گويم كفاشيان در خصوص رفتن من از تيم ملي تصميم گيرنده نبود. حالا هم مي‌گويد از رفتن من از تيم ملي ناراحت است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زرشک