جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۶
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عنوان کرد:

نحوه مواجهه با تکفیری‌ها باید هوشمندانه باشد/ پیش‌بینی درباره آینده داعش

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 371513
علیرضا زاکانی گفت: نحوه و نوع مواجهه نظام اسلامی با تکفیری‌ها باید هوشمندانه باشد زیرا آنان در حال دست و پا زدن نهایی هستند.
نحوه مواجهه با تکفیری‌ها باید هوشمندانه باشد/ پیش‌بینی درباره آینده داعش
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی دوشنبه شب در ششمین دوره طرح ولایت استانی در موسسه تخصصی بسیج امام رضا (ع) اظهار کرد: تکفیری‌ها در منطقه دست و پای نهایی خود را می‌زنند و در این راستا نحوه مواجهه نظام اسلامی با تکفیری‌ها باید هوشمندانه باشد.

وی سیاست جمهوری اسلامی در عراق و سوریه را به میدان آوردن مردم در مسیر صیانت از مملکت دانست و افزود: داعش وابسته به القاعده بوده و در عراق تشکیل شده اما بی‌تردید داعش محکوم به شکست است و کشورهای عربی نیز با سکوت خود در برابر جنایت نظام سلطه نشان می‌دهند که این کشورها سلطه‌پذیر بوده و از آمریکا خط می‌گیرند.

نظام سلطه به دنبال ایجاد جنگ درون کشورهای اسلامی است

وی عنوان کرد: طی سالیان اخیر نظام سلطه نحوه و شیوه مداخله خویش در کشورهای منطقه را تغییر داده و به دنبال ایجاد جنگ درون کشورهای اسلامی است طوری که در سوریه نظام سلطه به دنبال این بود که بشار اسد دیگر بر سر جای خود نباشد و حتی مخالف برگزاری انتخابات بود اما بشار اسد در مراسم معارفه خود، پیام‌های جدی خویش را با اقتدار در سطح منطقه‌ای و جهانی بیان کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به شرایط کشور عراق بیان کرد: شرایط عراق بسیار مطلوب و و روبه بهبودی است و ایمان داریم که داعش نیز شکست می‌خورد.

رژیم صهیونیستی در غزه شکست می‌خورد

زاکانی در خصوص یکپارچه بودن حماس، یادآور شد: حماس در حقیقت یکپارچه نیست؛ حماس دارای دو بخش نظامی و سیاسی است که بخش سیاسی آن با جریان اخوانی‌ها و بخش نظامی حماس با ایران است. البته بخش نظامی حماس با ایران هماهنگ است.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در غزه شکست می‌خورد، اظهار کرد: در شرایط فعلی آمریکا روز به روز ضعیف تر می شود و امروز غزه نمونه‌ای از ناتوانی این کشورست.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: نظام سلطه به غزه حمله کرده و ناکامی آنان قابل پیش‌بینی است و به زودی شکست و ناکامی دامن نظام سلطه را می‌گیرد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در هنگامی بروز و ظهور یافت که جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و این انقلاب چالش بزرگی برای نظام سلطه بوجود آورد و در میان این دو قطب قدرت، امام راحل سبک و مدلی با محوریت اسلام ناب ارائه کرد و بر این اساس کشور ما در عین سلطه‌ستیزی با سلطه‌پذیری و نظام سلطه مبارزه می‌کرد.

به گفته وی جمهوری اسلامی به عنوان قطب سلطه‌ستیز در مواجهه با نظام سلطه باید تقابل هوشمندانه داشته باشد و به نفی فرهنگ سلطه‌پذیری و کمک به جبهه سلطه‌ستیزان بپردازد.

نماینده مردم تهران یادآور شد: طی سالیان اخیر نظام سلطه نحوه و شیوه مداخله خویش در کشورهای منطقه را تغییر داده و به دنبال ایجاد جنگ درون کشورهای اسلامی است طوری که در سوریه نظام سلطه به دنبال این بود که بشار اسد دیگر بر سر جای خود نباشد و حتی مخالف برگزاری انتخابات بود اما بشار اسد در مراسم معارفه خود، پیام‌های جدی خویش را با اقتدار در سطح منطقه‌ای و جهانی بیان کرد.

انقلاب اسلامی در نقش کشوری سلطه‌ستیز ظهور یافته

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال۱۹۱۷ شوروی و سوسیالیست که عنصری از عناصر سلطه‌گر جهان و قطبی از قطب های سیاسی جهان بود، ظهور کرد و در حقیقت پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورها یا سلطه‌گر یا سلطه‌پذیر بودند.

زاکانی بیان کرد: انقلاب اسلامی در نقش کشوری سلطه‌ستیز ظهور یافته و در این میان قطبی از نظام سلطه با محوریت آمریکا، با شعار آزادی و تکیه بر مکتب لیبرال سرمایه‌داری قرار دارد و در مقابل قطب مستضعفان و مسلمان با محوریت ایران اسلامی وجود دارد اما امروز نظام اسلامی بیش از گذشته در اوج قرار دارد و دشمن نیز در موضع ضعف و زبونی قرار گرفته است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: وقایع و رویدادهای تاریخ نشان می‌دهد شرایط در حال تغییر است و به عنوان نمونه از آن روزی که بوش پدر بر یکپارچه‌سازی و نظم نوین جهانی ادعا داشت، امروز حتی نتوانسته چند ۱۰ کیلومتر غزه را پاکسازی کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هیبت‌شکنی جدی در عرصه جهانی نسبت به نظام سلطه بوجود آمده و امروز آنان نمی‌توانند خود را اثبات کنند، افزود: در چنین شرایطی حفظ بصیریت در میان کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ضروری است که البته سطح نخست بصیریت؛ شناخت دوست و دشمن، شناخت دوست و دشمن و اجزا و نقشه‌ها، داشتن نقشه و داشتن قدرت اجتهاد و فهم درست موضوعات است.

انقلاب اسلامی با تکیه بر اسلام و محوریت مقاومت وارد میدان شد

زاکانی عنوان کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی ظهور یافت که جهان اسلام به دو بخش؛ یکی جهان اسلام متحجرانه با محوریت عربستان و دیگری سکولار با محوریت ترکیه تقسیم شد و در این راستا انقلاب اسلامی با تکیه بر اسلام و محوریت مقاومت وارد میدان شد و پیام جهان اسلام را به سراسر جهان عرضه کرد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه در زمان غیبت ائمه در شرایطی قرار داریم که به آن دوره جهاد اکبر می گویند، تصریح کرد: در دوره جهاد اکبر فرصتی است که می‌توانیم نقشی فعال ایفا کنیم.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
داعش و افکار داعش قطعا در این دنیا موندنی نیست
مرگ بر داعش
آمین
م.د
دست منفی زنای داعش هنوز به این پست نرسیده
Iran, Islamic Republic of
حالا رسید
alh
با سلام-لطفا از خشونت کلامی در نوشته ها پرهیز کنید...
احمدی
.... اسراییل والقاعده وترکریستها رفتنی هستند ...