پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تصاوير منتشرنشده از شهيد آصف شوکت

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 259716
آصف شوکت، شوهرخواهر بشار اسد که سال‌ها به عنوان رابط نيروهاي مسلح محور مقاومت در سوريه عمل مي‌کرد چند ماه پيش در يک انفجار مهيب تروريستي در دمشق به شهادت رسيد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، پس از اینکه جان خود را در انفجار مقر امنیت ملی سوریه و در جریان نشست وزرا و سران امنیتی این کشور از دست داد، سرلشکر "آصف شوکت" به یکی از شخصیت‌هایی مبدل شد که در برابر پيچيدگي‌هاي شخصيتي او، علامت‌های سوال بی‌شماری قرار گرفت چون از طريق او می‌شد به اسرار این انفجار پی برد؛ انفجاری که منجر به از بین‌رفتن "داوود راجحه" وزیر دفاع سوریه و شماری از شخصیت‌های برجسته این کشور شد.

تصاویری که مشاهده می‌کنید، مراحل زمانی و دوره‌های مختلف دوران جواني آصف شوکت را نشان می‌دهد که یکی از افراد نزدیک به "بشار اسد" به شمار می‌آمد.











شهيد آصف شوکت در سال 1950 ميلادي در شهر ساحلی طرطوس به دنیا آمد. او در سال 1968 ميلادي عازم دمشق شد تا در آنجا تحصیلات عالیه خود را ادامه دهد و در این راستا به تحصیل حقوق پرداخت، اما به دانشگاه دمشق رفت تا بار دیگر تحصیل را شروع کند و این‌بار تحصیل در رشته تاریخ را آغاز کرد.

پس از آن به صورت داوطلبانه راهی دانشکده جنگ شد و به یگان‌های ویژه ملحق شد و در حوادث درگیری‌های مسلحانه اخوان المسلمین با نظام وقت سوریه شرکت کرد.

در سال 1995 ميلادي با «بشری اسد» دختر حافظ اسد و خواهر "بشار اسد" ازدواج کرد. بشری اسد خود، آصف را انتخاب کرد، آن هم زمانی که افسر جزئی بیش نبود و از خانواده‌های سرشناس به شمار نمی‌آمد و تنها سرمایه‌اش تحصیلات دانشگاهی‌اش بود و ماورای همه اینها وی متأهل و دارای فرزندانی بود و شاید همین موجب شد تا وی به نظام مخلص و وفادار باشد تا بعدها و در سال 2005 ميلادي به رئیس سرویس اطلاعات سوریه منصوب شود.

وي که سال‌ها به عنوان رابط نيروهاي مسلح محور مقاومت در سوريه عمل مي‌کرد چند ماه پيش در يک انفجار مهيب تروريستي در دمشق به شهادت رسيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *