چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

دوپینگ 3 ورزشکار و تعلیق شکایت نکونام

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب: 410915
تعلیق شکایت نکونام علیه قلعه نویی، حضور مربی ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن، انتخاب مدیرعامل پیشین پرسپولیس به عنون مدیرعامل راه آهن و دوپینگ سه ورزشکار از مهمترین اخبار هفت روز گذشته ورزش بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در کنار مدالهای حسین ساوه شمشکی ملی پوش اسکی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا میتوان به مثبت اعلام شدن دوپینگ دو بسکتبالیست و یک شناگر، تداوم درخشش پرسپولیس در آسیا و تعطیلی لیگهای کاراته بانوان از جمله مهمترین اتفاقات روزهای گذشته یاد کرد:

باشگاه‌های ورزشی از پرداخت مالیات معاف شدند
مهدی تاج در نامه‌ای به مدیرعامل باشگاه‌های فوتبال اعلام کرد طبق مصوبه‌های هیئت وزیران و ماده ۳ این مصوبات، باشگاه‌های ورزشی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

نکونام شکایتش را تعلیق کرد
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران شکایت خود از امیر قلعه‌نویی را به حالت تعلیق در آورد. «ترک تعقیب» به این معنی است که نکونام هنوز به صورت رسمی شکایت از سرمربی استقلال را پس نگرفته و آن را به حالت معلق در آورده است. یعنی در صورتی که نکونام هر زمان بخواهد می‌تواند خواستار ادامه روند پرونده به شکل قانونی باشد.

مربی ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن
احمد مساجدی، دستیار سابق ولاسکو به عنوان مربی تیم ملی والیبال ژاپن انتخاب شد. وی حدود ۳ سال در کنار ولاسکو در تیم ملی والیبال ایران فعالیت کرد و پس از آن به عنوان سرمربی تیم شهرداری تبریز در لیگ ایران به کارش ادامه داد.

دو خارجی به لیگ برتر اضافه شدند
دوسانتوس مدافع برزیلی مدنظر باشگاه تراکتورسازی قرارداد خود را با این تیم امضا کرد و در ادامه بازی‌ها برای قرمزپوشان تبریزی به میدان می‌رود. همچنین مارتین موتومبا بازیکن سوئدی که در نیم فصل اول در لیگ ترکیه بازی می کرد با گرفتن رضایتنامه از باشگاه خود با باشگاه راه آهن قرارداد رسمی امضا کرد.

مشخص شدن وضعیت لیگ‌های کاراته بانوان
پس از انجام بررسی های لازم در خصوص اتفاقات پیش آمده در لیگ بانوان، سازمان لیگ و مسابقات تصمیم گرفت هفته اول دور برگشت سوپر لیگ و لیگ برتر بانوان، روز جمعه ۲۲ اسفند ماه در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شود. مسابقات سوپر لیگ کاراته بانوان در حالی قرار بود جمعه هفته گذشته برگزار شود که تیم‌های حاضر در سوپرلیگ و لیگ برتر به نشانه اعتراض به نحوه قضاوت داوران در مسابقات حضور پیدا نکردند و اعتصاب خود را اعلام کردند.

سرمربی تیم ملی واترپلو انتخاب شد
محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بنا بر پیشنهاد کمیته فنی فدراسیون، سیروس طاهریان را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی واترپلوی ایران منصوب کرد.

رحیمی جای سیاسی را گرفت!
علیرضا رحیمی مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه راه آهن انتخاب شد. نکته جالب این است که رحیمی به خاطر اختلافات شدیدی که با حمیدرضا سیاسی رئیس هیات مدیره وقت باشگاه پیدا کرد، از این باشگاه کنار گذاشته شد. سیاسی و برادرش قصد خرید باشگاه راه آهن را هم داشتند ولی سرنوشت جوری پیش رفت که سیاسی بازداشت شد و راه آهن هم به برادرش نرسید تا علیرضا رحیمی جای آنها را در این باشگاه تهرانی بگیرد. رحیمی سابقه ریاست فدراسیون هندبال و مدیریت باشگاه سپاهان را هم در کارنامه دارد.

ایران میزبان فوتسال جام باشگاه‌های آسیا شد
به گفته عباس ترابیان عضو کمیته فنی فوتسال، کشور ایران به عنوان میزبان مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد. به گفته ترابیان، ایران تنها کشوری بود که برای برگزاری این مسابقات درخواست میزبانی کرده بود. با این حال رضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال معتقد است این میزبانی هنوز به صورت کتبی به فدراسیون ایران اعلام نشده است.

مدال‌های طلا و نقره ایران در اسکی قهرمانی آسیا
در روز نخست از بیست و چهارمین دوره مسابقات اسکی قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ - کره‌جنوبی و در رقابتهای مارپیچ بزرگ حسین ساوه‌شمکی در رده دوم قرار گرفت و به مقام نقره این رقابتها دست یافت. حسین ساوه شمشکی همچنین روز چهارشنبه موفق شد مدال طلای این مسابقات را بدست بیاورد. ملی پوش اسکی ایران بالاتر از حریفان کره‌ای و ژاپنی خود مدال طلای اسکی مارپیچ کوچک رقابت‌های قهرمانی آسیا را بر گردن آویخت.

دوپینگ دو بسکتبالیست و یک شناگر مثبت شد
رامین طباطبایی قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از مثبت شدن تست دوپینگ یک شناگر و دو بسکتبالیست خبر داد و گفت: پس از مثبت شدن نمونه دوپینگ این سه ورزشکار در آزمایشگاه کلن آلمان، در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ جلسه بازبینی اولیه برای این سه ورزشکار برگزار شد تا از خود دفاع کرده و در صورت داشتن اسناد و مدارک کافی برای عدم اثبات تخلف، آنها را ارائه کنند.

علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو باقی ماند
مجمع انتخاباتی فدراسیون ووشو روز چهارشنبه با ریاست نصرالله سجادی در آكادمی ملی المپیك برگزار شد که در پایان این مجمع انتخاباتی، مهدی علی‌نژاد با كسب ۴۱ رای از ۴۱ رای ماخوذه برای ٤ سال دیگر رئیس فدراسیون ووشو ماند.

دومین برد درخشان پرسپولیس در آسیا
مسابقات لیگ قهرمانان آسیا این هفته هم برگزار شد که در یکی از این مسابقات تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با تک گل محمد نوری از روی نقطه پنالتی برابر تیم بنیادکار ازبکستان به پیروزی برسد. این دومین برد پرسپولیس از دو بازی خود در آسیاست. همچنین تیم فوتبال نفت تهران به مصاف تیم العین امارات رفت که این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

در دیدارهای روز چهارشنبه نیز تیم فوتبال فولاد برابر لوکوموتیو ازبکستان به تساوی یک بر یک رضایت داد اما تراکتورسازی موفق شد با نتیجه یک بر صفر برابر تیم الاهلی امارات به پیروزی برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *