پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

روزنامه ای که هیچ محکومیتی ندارد

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 410816
مدیرمسئول سابق روزنامه جام جم با اشاره به گستردگی بخش‌های مختلف روزنامه گفت: روزنامه جام جم در طول ۸ سال هیچ محکومیت سیاسی و غیرسیاسی نداشته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بیژن مقدم در مراسم تودیع خود به عنوان مدیرمسئول سابق روزنامه جام‌جم که در مسجد الغدیر واقع در بلوار میرداماد برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۸ سال از حضور من در روزنامه جام‌جم می‌گذرد و آنچه در این مراسم ارائه می‌کنم ربطی به عملکرد من ندارد بلکه به نمایندگی از همکاران خود در روزنامه جام جم موظف به گفتن این مطالب هستم.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته تلاش کردیم تا روزنامه جام جم بر پایه اصول بنیادی که به آنها باور دارد، اداره شود و بخشی از این اصول کلی عبارتند، حفظ وزانت روزنامه با رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی، نگاه ملی و پرهیز از نگرش‌های تنگ‌نظرانه، مردمداری و توجه به مشکلات مردم، توجه به ارزش‌های انقلابی در همه حوزه‌ها، پوشش اخبار رسانه ملی، توجه به سبک زندگی ایرانی، اسلامی، نقد صریح و مصلحانه دستگاه‌ها و عدم مماشات آنها، حضور فعال در فضای مجازی و توجه به حوزه نشر و کتاب با راه‌اندازی انتشارات جام‌جم.

مقدم تصریح کرد: ما هیچ زمانی به خود اجازه ندادیم وارد نگرش‌های تنگ‌نظرانه شویم و همواره نگاه ملی داشتیم، البته این نگاه ملی به این معنی نیست که مواضع روزنامه شفاف نبوده و یا احیاناٌ خنثی است.

مدیرمسئول سابق روزنامه جام جم افزود: ما همواره دغدغه مردم و مشکلات آنها را داشتیم و به طور مثال در یک روز که روزنامه دیگر با تیتر سیاسی دغدغه خود را در این زمینه مطرح می‌کرد، تیتر اول ما مردم و مشکلات آنها بودند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که ما انجام دادیم، شناسایی مسائل فرهنگی و آسیب‌هایی است که متوجه مردم و جوانان است که از آن جمله بحث عرفان‌های دروغین بود و در دو ویژه‌نامه کج‌راهه و سراب به آن پرداختیم. همچنین ویژه‌نامه‌هایی همچون بهاییت و تداوم آفتاب را منتشر کردیم که تبدیل به مجموعه‌های ماندگاری در قالب کتاب شد.

مقدم همچنین گفت: یکی از نکات مثبت این روزنامه این است که علی‌رغم میل همیشگی به افزایش تسهیلات و نیروی انسانی مجموعه، این‌طور نبود و علی‌رغم حضور ۳۰۲ نفر نیرو در سال ۸۵ و گسترش بخش‌های مختلف، این تعداد نیرو را به ۲۵۳ نفر رساندیم؛ همچنین در بحث فضای مجازی که عده‌ای آن را تهدیدی برای رسانه مکتوب می‌دانند، به گونه‌ای عمل کردیم که این تهدید تبدیل به فرصت شود. لذا سایت جام‌جم آنلاین به عنوان اولین سایت سایبری روزنامه‌ها ثبت شد.

مدیرمسئول سابق روزنامه جام جم با اشاره به شعار روزنامه جام جم به عنوان روزنامه‌ای برای همه افزود: ما تلاش کردیم روزنامه‌ای به مخاطب ارائه کنیم که تمام افراد خانواده نیازهای خود را پیدا کنند. همچنین سایت‌های ورزش و نما با هدف بارگذاشتن فیلم، صدا و نماهای کوتاه توانسته است مخاطبان خاصی را به خود اختصاص دهد. همچنین بخش نوا در این سایت‌ها مربوط به حوزه موسیقی است که در آن موسیقی پاک جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است.

وی بیان کرد: طی ۲ روز گذشته بخش واقعیت افزوده به روزنامه جام‌جم اضافه شد که افراد می‌توانند با نصب نرم‌افزار مخصوص آن در کنار خبر از پیوند‌های دیگر مربوط به آن از جمله فیلم و صدا نیز استفاده کنند.

مقدم با بیان اینکه یکی از مزیت‌های روزنامه جام جم داشتن ۶ چاپخانه در استان‌های مختلف کشور است، گفت: این مزیت باعث می‌شود که روزنامه به سرعت به استان‌های همجوار برسد ضمن اینکه با ایجاد انقلاب در صنعت چاپ این روزنامه، کیفیت آن به شکل قابل توجهی تغییر کرده است. همچنین داشتن یک شبکه توزیع امانت‌دار برای ما موضوعیت مهمی دارد.

مدیرمسئول سابق روزنامه جام جم افزود: منبع اصلی درآمد روزنامه جام‌جم از محل آگهی‌هاست و بخشی از هزینه‌ها نیز از محل فروش روزنامه تامین می‌شود اما فروش همیشه سیر نزولی دارد؛ نمودار آگهی‌های ما نشان می‌دهد که همواره سیر صعودی داشتیم ضمن اینکه در این بخش باید رقابت روزنامه‌های همطراز را نیز در نظر گرفت.

وی با اشاره به وجود سرمایه‌هایی از جمله ۳ واحد در مجتمع آفتاب کیش، زمینی در مشاع دماوند به مساحت ۴۵۶۰ متر و برخی واحدهای متعلق به این مجموعه گفت: در بخش دارایی‌های این روزنامه تلاش کردیم روزنامه سرمایه‌هایی داشته باشد.

مقدم یادآور شد: در طول ۸ سال تصدی بنده به عنوان مدیرمسئول روزنامه جام جم علی‌رغم وجود پرونده‌های غذایی به دلیل شکایت افراد حقیقی و حقوقی از مطالب روزنامه، جام‌جم در این پرونده هیچ محکومیت سیاسی و غیرسیاسی نداشته و فقط در یک مورد که مربوط به نقد دستگاه قضایی در سایت جام‌جم آنلاین بود، در خارج از حیطه فرهنگ و رسانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان محکوم شدیم.

مدیرمسئول سابق روزنامه جام جم افزود: همچنین این روزنامه پرونده‌های دیگری نیز داشته که خود شاکی آن بوده و تعدادی از افراد به این روزنامه بدهکار بودند و مجموع این بدهی‌ها بالغ بر یک میلیارد تومان بود که در نهایت ظرف چند روز گذشته آخرین مبلغ بدهی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به روزنامه جام جم بازپس داده شد لذا امروز که در خدمت دوستان هستیم روزنامه جام‌جم هیچ بدهی بیرونی ندارد.

وی در پایان گفت: ما انتشارات روزنامه جام جم را به ثبت رسمی رساندیم و طی این سال‌ها ۵۰ عنوان کتاب در آن منتشر شد که برخی از آنها به چاپ چندم رسیده است؛ موسسه جام‌جم هم نیز مانند همه موسسات مورد بازرسی مالی قرار می‌گیرد و این نشان‌دهنده انضباط مالی در همه حوزه‌هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *