شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

توکلی: متاسفم

سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 230519
منتخب مردم تهران در اعتراض نسبت به اعتبارنامه ایرانپور منتخب مبارکه خطاب به نمایندگان مجلس از آنان انتقاد کرد که چطور نسبت به تخلف کارمندان جزء در خصوص جعل مدرک قانون می گذرانند که او را از کار برکنار کنند اما درباره نماینده ای که می تواند وزیر را پائین بکشد و خودش وضعیت بدتری دارد سکوت می کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، احمد توکلی منتخب تهران و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در اعتراض به اعتبارنامه علی ایرانپور منتخب مبارکه طی سخنانی خطاب به نمایندگان گفت: در مجلس هشتم به دو دلیل مرحوم علی کردان استیضاح شد و اعتماد از او سلب شد. یکی در ادعای داشتن مدرک که اصالت نداشت و دیگری درباره خلاف گویی بود . هم اکنون موضوع شدیدتر از آن درباره آقای ایرانپور صادق است.

توکلی گفت: اظهار تاسف می کنم که به دلیل احساس وظیفه به یک اعتبارنامه اعتراض می کنم و از مردمی که درباره من فکر دیگری داشتند عذرخواهی می کنم.

منتخب مردم تهران درباره ایرانپور ووضعیتش نیز گفت: ایرانپور دو محکومیت کیفری دارد که در یک مورد محکوم به سرقت شد و محکومیت دوم وی مربوط به جعل عنوان است و این موضوع مشابه موضوع وزیر کشور سابق است.

وی ادامه داد: آقای ایرانپور چندین در این باره دروغ گفته و محکوم شده، حکم هم با جزای نقدی اجرا شده است. نماینده ای که می تواند به وزیر رای عدم اعتماد دهد خودش مگر می تواند بدتر از وزیر باشد.

توکلی تاکید کرد: اگر یک کارمند جزء که مشغول کار است و زن و بچه دارد چنین تخلفاتی داشته باشد دادگاه تخلفات اداری او را رد نمی کند و با جرم های سبک تری کارمندان جزء از خدمات دولتی محروم می شوند اما درباره شخصیتی که می خواهیم حکومیت را به دستش بدهیم سکوت می شود.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند نمایندگی شأنی از شئون  ولایت است وقتی به یک کارمند ساده به جرم شبیه این مورد اجازه کار نمی دهیم و این اتفاق بر اساس قانون شما یا سابقان شما انجام می شود ، آیا می توان شانی از شئون  ولایت که متعلق به پیامبر است به فردی واگذار شود که بدتر از آن محکومیت قطعی دارد آیا شما برای مردم چیزی را خواسته اید که برای خود نمی خواهید؟

منتخب مردم تهران ادامه داد: در سوره توبه، قرآن درباره کسانی سخن می گوید و تقبیح می کند و کسانی هستند که دست بر سرشان می کشد. یک عده که به جبهه نمی رفتند نزد پیامبر عذرخواهی کردند اما قرآن می گوید عذر نیاورید هرگز به شما ایمان نمی آوریم و آنها را طرد می کند اما عده دیگر کسانی هستند که اگر خطایی کرده اند نسبت به آن اعتراف می کنند آنها عمل صالح داشته اند عمل ناصالح هم داشته اند. بنابراین امید است که خدا آنها را ببخشد.

توکلی گفت: حال شما دفاعیات آقای ایرانپور را بشنوید ما مستندات خود را ارائه کرده ایم مستنداتی درباره و حکم کیفری همچنین خلاف گویی های او و همچنین سلب حقوق نمایندگان دیگر، اگر ایشان توبه کننده است به او رای دهید البته فرقی هم نمی کند زیرا اعمالش باید نشان دهد و اگر نه، به اعتبارنامه وی رای ندهید من هم رای نمی دهم.

وی به این گفته امام خمینی (ره) اشاره کرد که خطاب به نمایندگان فرموده اند" وصیت اینجانب به نمایندگان این عصر و عصرهای آینده این است که اگر کسی با دسیسه و بازی سیاسی خود را به رای مردم تحمیل کرد، مجلس اعتبارنامه او را رد کند".

نماینده مردم تهران افزود: اگر کسی با این احکام قطعی کیفری و عناوین جعلی که به هر کسی بگوید شرم می کند دسیسه نکرده است پس چیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من خودم اصفهانی هستم
ولی اگر حرفهای جناب توکلی صحت داشته باشد من هم بعد از ایشان می گویم :
خیلی متاسفم