شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سرمایه بانک‌های دولتی افزایش می‌یابد

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 377913
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه طبق برنامه دولت سرمایه بانک‌های دولتی در مدت سه سال ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد، گفت: صندوق توسعه ملی، دارایی‌های مازاد بانک‌ها، فروش سهام شرکت‌های قابل واگذاری و حساب ذخیره ارزی منابع در نظر گرفته شده برای این امر است.
به گزارش جهان؛‌ شاپور محمدی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به طرح افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در لایحه خروج غیرتورمی از رکود، اظهار داشت: دولت تنها برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی می‌تواند تصمیم بگیرد و بانک‌های خصوصی توسط مجمع عمومی و هیات مدیره تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: برای افزایش سرمایه بانک‌ها منابع مختلفی در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه تبدیل آنها نیاز به زمان دارد، روند افزایش سرمایه‌ها تدریجی و در مدت دو تا سه سال انجام خواهد شد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، تصریح کرد: برای اینکه کفایت سرمایه بانک‌های دولتی به حد استاندارد برسد، ۲۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و قطعا این منابع به صورت نقدی تامین خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که منابع افزایش سرمایه بانک‌ها از کدام محل تامین می‌شود، گفت: منابع مختلفی از جمله صندوق توسعه ملی، دارایی‌های مازاد بانک‌ها، فروش سهام شرکت‌های قابل واگذاری و حساب ذخیره برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، هم‌اکنون سرمایه بانک ملی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان، بانک مسکن ۳۳۰۰ میلیارد تومان، کشاورزی ۳ هزار میلیارد تومان، سپه ۷۲۰۰ تومان، توسعه تعاون ۵۲۰ میلیارد تومان صنعت و معدن ۲۴۰۰ میلیارد تومان و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۸۰۰ میلیارد تومان است.

بدین ترتیب مجموع سرمایه ۷ بانک دولتی هم‌اکنون ۲۷ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان است که با رقم در نظر گرفته شده، سرمایه بانک‌های دولتی در مدت سه سال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *