جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اظهارات تازه عادل الجبیر درباره اسد

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب: 457815
وزیر خارجه سعودی در کنفرانس خبری مشترک با همتای اتریشی خود بار دیگر گفت که بشار اسد رئیس جمهور سوریه هیچ نقشی در آینده سوریه ندارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از رسانه های سعودی، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در نشست خبری مشترک با «سباستین کورتز» وزیر خارجه اتریش که به این کشور سفر کرده است، بار دیگر اظهارات مداخله جویانه خود در امور سوریه را تکرار کرد و گفت: بشار اسد به هیچ عنوان هیچ نقشی در آینده سوریه نخواهد داشت.

وی همچنین گفت که ما خواهان رسیدن به راه حل بحران سوریه مبتنی بر بیانیه ژنو یک هستیم.

الجبیر گفت گزینه نظامی برای سوریه همچنان روی میز است و حمایت از معارضان مسلح که با بشار اسد می جنگند ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه عربستان افزود که کشورش با برخی از گروههای معارض سوریه برای برگزاری یک نشست احتمالی در عربستان پیش از برگزاری دور بعدی مذاکرات وین تماس برقرار کرده است.

اظهارات وزیر خارجه سعودی در حالی مطرح شده است که مقدمات برگزاری نشست وین ۲ درباره رسیدن به راه حل سیاسی بحران سوریه در حال فراهم شدن است.

دیدار وزیر خارجه اتریش با شاه سعودی

وزیر خارجه اتریش که به عربستان سفر کرده است با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی دیدار کرد.

در این نشست که محمد بن نایف ولیعهد و عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان و تعدادی دیگر از مقامات سعودی و اتریشی حضور داشتند، درباره موضوعات مشترک بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *