پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آمار سازمان ملل از زنان آواره دنیا

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 457716
دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد: نیمی از ۶۰ میلیون مردم آواره جهان را زنان تشکیل می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد تهران، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی حذف خشونت علیه زنان، ۲۵ نوامبر ۲۰۱۵ برابر با ۴ آذر ماه جاری گفت تقریبا امروزه نیمی از ۶۰ میلیون مردمی که به اجبارآواره می شوند را زنان تشکیل می دهند.

در پیام بان کی مون آمده بسیاری از این زنان که به دلیل جنگ و خشونت فراری شده اند غالبا در جوامع میزبان به وسیله قاچاقچیان پست فطرت استثمار و بارها دچار تبعیض جنسیتی و بیگانه هراسی می شوند.

وی تاکید دارد جنایات خشن علیه زنان و دختران در مناطق درگیری به همراه بد رفتاری های خانگی که در تمامی کشور ها رخ می دهد، تهدید بزرگی علیه پیشرفت است.

وی ضمن ابراز نگرانی عمیق خود ار سرنوشت زنان و دختران در اوضاع درگیری های مسلحانه گفت آنان دچار رنج های عذاب آورگوناگون، تجاوز و بردگی جنسی همچنین قاچاق می‌شوند.

دبیر کل تمامی مردم را فراخواند برای خاتمه جنایت خشونت علیه زنان و دختران همچنین ترویج برابری جنسیتی و به رسمیت شناختن جهانی که در آن زنان و دختران از ایمنی که شایسته آن هستند، به خاطر همه بشریت تلاش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *