سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱۴
۶۵
در همایش فرمانداران سراسر کشور مطرح شد

تکرار اظهارات انتخاباتی روحانی این بار توسط رئیس مجلس!

يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 425414
رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری انتخابات سالم خاطرنشان کرد: هر چه صندوق های رأی به جای کدر بودن، شفاف تر باشد، مردم بیشتر اعتماد می کنند و رأی ریخته شده در صندوق ها را می بینند.
تکرار اظهارات انتخاباتی روحانی این بار توسط رئیس مجلس!
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش فرمانداران سراسر کشور با تاکید بر لزوم فراهم نمودن زمینه های حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه بزرگ برای امنیت ملی و منافع ملت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا باید رقابت واقعی، سالم و حداکثری ایجاد شود. باید مردم احساس کنند رقابت در بخش های مختلف وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه رقابت واقعی برای حضور حداکثری امری ضروری است، اضافه کرد: وزارت کشور باید شرایط را برای رقابت حداکثری ایجاد کند. احزاب نیز باید با آراء متنوع وارد انتخابات شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی امنیت اجتماعی و روانی را انگیزه ای برای حضور حداکثری مردم در انتخابات خواند و گفت: باید دقت کرد که در این شرایط امنیت کشور مخدوش نشود.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه رجال ملی در شرایط امنیت روانی و آراستگی سیاسی وارد می‌شوند، افزود: توهین و تخریب به شأن افراد موجب حضور کمرنگ رجال سیاسی در انتخابات می شود.

لاریجانی انتخابات را امری مبارک و جشن خواند و تصریح کرد: مردم در این جشن در سرنوشت خود مشارکت می کنند. جشن سرنوشت کشور، ملزوماتی دارد که همه به‌ویژه دستگاه های متولی باید مراقبت کنند که آداب جشن ملی حفظ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با ایجاد فضای تخریب و توهین تنها یک نفر حذف نمی شود بلکه شرایطی ایجاد می شود که رجال و افراد صاحب‌نظر وارد سهمیه انتخابات نخواهند شد.

حدود و مرزهای امنیت ملی در انتخابات نباید از بین برود

وی ادامه داد: در انتخابات باید مرزهای امنیت ملی رعایت شود و نباید حدود و مرزهای امنیت ملی از بین رفته و یا مخدوش شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی انتخابات را پشتوانه امنیت ملی کشور خواند و گفت: نباید در شرایط انتخابات اختلاف میان اقوام ایجاد شود و یا حرف هایی در خصوص مسائل منطقه ای زده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش از این یک نفر حرفی در مورد نفوذ ایران در پایتخت های منطقه زد که هزینه های زیادی برای کشور داشت و حرف درستی نبود.

لاریجانی افزود: باید نتیجه انتخابات به امنیت ملی کشور کمک کند.

استراتژی انتخابات باید «حق‌الناس» باشد

وی در خصوص برگزاری انتخابات سالم نیز خاطرنشان کرد: باید برای برگزاری انتخابات سالم استراتژی داشت. مقام معظم رهبری انتخابات را حق‌الناس دانستند و استراتژی ما باید همین موضوع باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استراتژی ما باید این باشد که اگر فردی در مسیر انتخابات تخلف کرد، آن فرد از مسیر انتخابات کنار گذاشته شود، نه اینکه انتخابات باطل شده و مردم از صحنه انتخابات کنار گذاشته شوند.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه افراد مخل انتخابات باید کنار گذاشته شوند، نقش قوه قضائیه را در این خصوص مهم خواند و تصریح کرد: توهین، اتهام و خرید و فروش رأی، تخلف است و سرعت عمل در رسیدگی به تخلفات می تواند از تخلفات جلوگیری کند. نباید انتخابات باطل شود.

لاریجانی همچنین پیشنهاد داد که حلقه هایی در شهرستان ها متشکل از مسئولان قضایی برای رسیدگی به تخلفات تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه در فضای غبارآلود، مشارکت مردم کاهش می یابد، به فرمانداران توصیه کرد از کوچکترین مساله ای که می تواند اعتماد مردم را افزایش دهد، در جهت جلب اعتماد مردم استفاده کنند.

رئیس مجلس افزود: هر چه صندوق های رأی به جای کدر بودن، شفاف تر باشد، مردم بیشتر اعتماد می کنند و رأی ریخته شده در صندوق ها را می بینند.

استانداران، فرمانداران و دستگاه‌های دولتی سمت‌گیری انتخاباتی نداشته باشند

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: استانداران، فرمانداران و دستگاه های دولتی نباید سمت‌گیری انتخاباتی داشته باشند، زیرا این امر فضا را مشوش کرده و به نفع نامزدها نیست.

مردم نباید احساس دخالت سازمان‌یافته در انتخابات کنند

لاریجانی اظهار داشت: هر چه دستگاه ها شفاف تر عمل کنند، اعتماد مردم بیشتر می شود. مردم نباید احساس کنند دستگاهی به‌صورت سازمان‌یافته در انتخابات دخالت می کند.

وی با تاکید بر اینکه حداقل هایی در قانون برای تایید صلاحیت کاندیداها تعیین شده است، گفت: در پایان بهترین گزینه را نیز مردم انتخاب می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مُر قانون در حداقل ها رعایت شود. نامزدهای انتخابات حقوقی دارند که نباید توسط دستگاه های مختلف تهدید شوند.

دستگاه‌های مختلف نامزدهای انتخابات را تهدید به رد صلاحیت در صورت اظهارنظر نکنند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید دستگاه های مختلف نامزدهای انتخابات را تهدید کنند که اگر فلان حرف را بزنید، رد صلاحیت می شوید. اینها کاندیداهای مجلس هستند و باید از حقوق ملت دفاع کنند. اگر این قدر تهدید شوند و شخصیتشان له شود، نمی توانند از حقوق ملت دفاع کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی فضای انتخابات را فضای امیدوارکننده خواند و گفت: انتخابات به معنای حضور مردم در سرنوشت شان است. در فضای یاس و تلخ و سیاه نمایی، رقابت های انتخاباتی کاهش می یابد.

وی به فرمانداران توصیه کرد کارهای عمرانی صورت گرفته را میان مردم مطرح کرده و فعال بودن کشور را نشان دهند و تاکید کرد: دولت نیز بودجه عمرانی را در فصل کار و فعالیت تزریق کند.

لاریجانی افزود: ایجاد فضای یاس آلود برای امور سرنوشت ساز مانند انتخابات خوب نیست.

سیاه نمایی از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور عمل انقلابی نیست

نماینده قم ادامه داد: عمل انقلابی در شرایط فعلی این نیست که شرایط بدی را از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور ترسیم کنیم این امر هم غیر واقعی و هم غیر مسئولانه است. در فضای انتخابات پیش رو نقد منصفانه وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این سخنرانی شرایط منطقه را پرتحرک و پیچیده از نظر تکثیر بحران خواند و گفت: در دوره
باید برای برگزاری انتخابات سالم استراتژی داشت. مقام معظم رهبری انتخابات را حق‌الناس دانستند و استراتژی ما باید همین موضوع باشد.
های مختلف در منطقه جنگ داشتیم اما تا به حال این همه تعدد بحران و تکثیر نداشتیم.

وی با بیان اینکه رفتار کشورهای بزرگ دچار ابهام است گفت: رفتار کشورهای بزرگ و تکثیر بحران و وجود عناصر سرکش و کم مسئولیت از نظر فکری و دینی در منطقه وضعیت منطقه را در کوتاه مدت مبهم کرده است.

لاریجانی شناور بودن و سیالیت وضع موجود در منطقه را موجب ایجاد فضای مبهم در کوتاه مدت خواند و گفت: ایران به عنوان کشوری الهام بخش و تاثیر گذار در منطقه است و در بلند مدت وضعیت منطقه مشخص است.

نماینده مردم قم تاکید کرد: ما به منطقه نیرو نمی فرستیم اما فکر جمهوری اسلامی الهام بخش و تاثیرگذار است.

انتخابات باشکوه قدر و منزلت جمهوری اسلامی را در معادلات منطقه ای افزایش می دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات باشکوه قدر و منزلت جمهوری اسلامی را بالا برده و در معادلات منطقه ای تاثیرگذار خواهد بود.

وی مسائل داخلی امنیت کشور را با مسائل منطقه ای گره خورده دانست و گفت: باید از امنیت کشور مراقبت کنیم در آشفتگی منطقه ایران از ثبات خوبی برخوردار است و مطالبی که درخصوص امنیت کشور گفته می شود از دقت نظر لازم برخوردار نیست.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنرانی خود درخصوص مسائل بین المللی و موضوع هسته ای گفت: مذاکرات هسته ای سمت مشخص دارد. شورای عالی امنیت ملی و در راس آن مقام معظم رهبری راهنمایی های دقیقی دارند و با تلاش هایی که انجام می شود امیدواریم مذاکرات سرانجام خوبی داشته باشد.

مسیر مذاکرات هسته ای به ما تحمیل نشده است

نماینده مردم قم با انتقاد از القای برخی نگرانی ها به جامعه گفت: مسیر مذاکرات به ما تحمیل نشده، نظام این راه را انتخاب کرده مربوط به این دولت هم نیست و از قبل مشخص شده بود و در این دولت به صورت جدی پیگیری شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این سخنرانی به بررسی اوضاع اقتصادی کشور پرداخت و گفت: اقتصاد به عنوان یک کانون مهم است که باید جهاد ملی ما متوجه آن باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی ابتدای سال اعلام کردند امروز میدان جهاد، میدان اقتصاد است که این فرمایشات مسئولیت مهم تری را بر گردن ما می گذارد.

لاریجانی تصریح کرد: تاثیرگذاری بدون اقتصاد پویا و پیش رونده امکان پذیر نیست و ما از این نقطه آسیب پذیر هستیم.

نماینده مردم قم تورم و بیکاری را نشان دهنده رشد اقتصادی نارس دانست و گفت: عدم مدیریت صحیح اقتصادی کشور را به این نقطه رسانده است، عدم استفاده درست از منابع و همچنین استفاده نادرست از منابع نفتی و عدم رونق تولید موجب مشکلاتی در اقتصاد کشور شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی تولید رونق یابد گفت: تولید در بخش های مختلف دچار رکود است.

وی همچنین از فرمانداران سراسر کشور خواست مشکل تولید در شهرستان های خود را در زمینه معوقات بانکی و سرمایه در گردش مورد بررسی قرار دهند و افزود: ما اختیارات را در برنامه پنجم به دولت در راستای تقسیط و بخشودگی معوقات دادیم که باید دستورالعمل های لازم در این خصوص صادر شود.

لاریجانی همچنین با انتقاد از انباشت طرح های عمرانی گفت: به دولت اجازه دادیم تا طرح های مهم و قابل واگذاری را به بخش خصوصی واگذار کند باید طرح های نیمه تمام قبل از کلنگی شدن به مردم واگذار شود و در راستای تسهیل واگذاری دولت باید دستور العمل صادر کند.

نماینده مردم قم گفت: طبق قانون بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان از پروژه های عمرانی به بانک ها واگذار شده که آنها را به اتمام رسانده و پس از سه سال بفروشند و به سرمایه خود اضافه کنند، وزارت کشور برای اجرای این مصوبه میدان داری کند و بخش خصوصی را فعال نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها گفت: در آستانه فصل کم آبی هستیم. وزارت کشور برای اجرای این پروژه میدان داری کند.

وی عدم اجرای آمایش سرزمینی را موجب گره های کور در بحث استان ها خواند و گفت: مولفه های مهم آمایش سرزمینی باید در برنامه ششم منظور گردد و وزارت کشور باید مولفه های اصلی را ارائه کند.

لاریجانی با حمایت از اظهارات نوبخت مبنی بر طراحی عملیاتی برنامه ششم توسعه گفت: تعریف دقیق مولفه های اقتصاد و تعیین پروژه های عمرانی مهم از مولفه های برنامه ششم است.

حمایت لاریجانی از برنامه های اقتصادی دولت یازدهم/ مسیر دولت در زمینه اقتصاد درست بود

نماینده مردم قم تصریح کرد: مسیری که دولت در اقتصاد کشور در دو سال طی کرد مسیر درستی بود و به اقتصاد کشور آرامش داد و برخی از نوسانات تورمی را تا حدی آرام کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای واگذاری کارها به مردم و تمرکز بر تولید است. در این صورت توسعه شتاب می یابد.

وی با تاکید بر اینکه منابع دولت محدود است گفت: گاهی حرف های تلخی گفته می شود اما مسیر اقتصاد در این دولت مسیر درستی است اگر آقایان روش دیگری دارند اعلام کنند؛ روشی که در گذشته وجود داشت موجب افزایش بودجه جاری کشور شده بود و منابع کشور صرف آن شد.

لاریجانی ادامه داد: افزایش استخدام ها به معنای افزایش بودجه جاری است که به نفع کشورها نیست.

نماینده مردم قم تصریح کرد: فضای کشور امیدوارکننده است، در شرایط تلخ سرمایه گذاران اقدام به سرمایه گذاری نمی کنند مسیر ایران مسیر امیدوارکننده است درست است که شرایط منطقه ملتهب است اما وضع ایران مستقر است.

* * *

به گزارش جهان، روز گذشته حجت الاسلام حسن روحانی در همایش فرمانداران سراسر کشور گفته بود: اگر صندوق می‌گذارید یک صندوق پلاستیکی شفاف که همه رای را از دور ببینند. دور آن را با مقوا و و چسب و دوختن همراه نباشد. صندوقی باشد که همه بیینند. من رای خود را ببینم که داخل صندوق افتاد یا نه. بگذارید از اول رای صندوق‌ها دیده شود. من که نفر اول رای دادم ببینم که این صندوق خالی بوده است که فردا به دروغ به من نگویند که یک سوم این صندوق پر بوده است. اصلا برای چه دور آن را با پارچه پیچیده و اتهامات زده شود. نگذاریم تهمت زده شود. دولت مهم نیست گاهی به نظام تهمت زده می‌شود همه چیز شفاف باشد حتی اگر جایی لازم است دوربین گذاشته شود و همه مشاهده کنند. کاری کنید که یک انتخابات شفاف برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام
دوستان که با همین صندوق های غیر شفاف الان تو مناصبشون جلوس کردند.
لطف کنید شفاف که نه
صندوق شیشه ای بذارید تا ببینیم بهونه ای برای کار نکردنشون بازم دارند یا نه !!!!
کاش ادم قبل از حرف زدن یکم هم فکر می کرد!!!!!
وقتی دو رئیس قوه اینجوری میگن ، بی بی سی و غیره هر چی بگن حق دارند.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
اگر ابهام دار حرف زدن این آقایان در فتنه ۸۸ نبود جوانان زود متوجه نقشه دشمن می شدند
انتخاباتی که روحانی از آن بیرون آمده اگر شفاف نیست پس در جای ناحق نشسته است ۰
کروبی تکثیر شده ، همه شدند کروبی!!
محسن
شاید ایشون هم مثل رییس جمهور چشمش از انتخابات آتی ترسیده که اینطوری داره میگه!
ایرانی
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. البته ببخشید مردم نه، روسای قوا نگویند چیزها.
Romania
یعنی میخای الان این ...
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
انشالله که ایشان تحت تاثیر برادر همسرشان نباشند.
ما هنوز ایشان را اصولگرا میدانیم مگر آنکه ثابت شود ایشان هم تغییر کرده اند و به جرگه ... پیوسته اند.
Iran, Islamic Republic of
چرا یک کلمه در مورد صحبت رییس جمهور در نقد ناپذیری مجلس حرفی نزد و از خود دفاع نکرد....
آقا اینها باهم فامیل هستند انتظار دارید روی حرف هم حرف بزنند! شما وارد جنگ زرگری این آقایان نشوید. غریبه و نامحرم احمدی نژاد بود که هیچ قرابت نسبی و سببی با هیچ کدام از آقایان نداشت.
رامندی
زدی تو خاللللللللللللللللللللل سیاه
Iran, Islamic Republic of
دلم برایتان می سورد
دیگه کسی با شماها هم عقیده نیست.
خدا منا فق های جدیدرا رسوا کند
لاریجانی حداقل صبر می کردی یکما هی از گفته های روحانی در انتخابات می گذشت بعدا در باره رای ریزی نظر ت را می گفتی... فکر کنم فتنه دیگر ی در راه است آقای لاریجانی فتنه 88 یادمان است جنایتهای آقا زاده ها خیلی منافقانه ماستمالی شده است ان شا ءالله باقیمانده های فتنه در حصر به سران فتنه بپیوندند
مها
...
بابا چند دوره هست که دیگه صندوق کفن پیچ نداریم صندوق ها پلاستیکی و از نظر دیده شدن برگ رای ( البته به صورتی که رای خوانا نباشه ) نظر آقایون !!! رو تامین میکنه
بیسواد بی شناسنامه معدود از جای خاص تغذیه شده فرضی
نه بابا خوشم اومد... معلومه که خوب با هم بستین... حاج علی و حاج حسن....
به قول زهتاب: اینجی واس ماس انتخابات کلاً واس ماس!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخ
مهرخ
Iran, Islamic Republic of
بابا چه قدر نفهمین شماها!
وقتی دو رئیس قوه به این موضوع اشاره می کنند یعنی الان موضع نظام بر همین اساس است که در این شرایط این گونه صحبت شود.
یا نمی فهمین! یا خودتون رو می زنین به نفهمی!
چه ربطی داره؟ یاد تبریکهای بعد از تفاهم لوزان افتادم که خیلی از مقامات یه حرفایی زدن بدش رهبری اومدند و حرف آخر رو بر خلاف اونا زدند.
چه ربطی داره. اینکه روسای قوا بخان برای خوشایند دشمن انتخابات کشورشون را زیر سوال ببرن یعنی خفت.
56
Iran, Islamic Republic of
جهت یاد آوری رئیس قوه مقننه
کلیه صندوق ها در محل شعبه اخذ رأی و با حضور کلیه ناظران و نمایندگان نامزدها بررسی و سپس مهر و موم می گردد
ایجاد تشکیک و بی اعتمادی در بین مردم به چه منظوری صورت می پذیرد؟
آیا گفتار شما و رئیس جمهور این شائبه را ایجاد نمی کند که صندوق های انتخابات های گذشته از قبل پر بوده؟
مرگ برمنافق
لاریجانی فکر کردی 36 سال است مردم بجای برگه رای سنگ و چوب می اندازند ... تعرفه و صندوق همه دست وزارت کشور است خداوند بزرگ نقشه منافق ها را برملا ء
ورسوایشان کند بحق امام عصر ع
رئیس مجلس در همایش فرمانداران تأکید کرد: "به نظرم مسیری که دولت در 2 سال گذشته در اقتصاد کشور طی کرد مسیر درستی بود و آرامش به اقتصاد داد و برخی نوسانات تورمی را آرام کرد البته هنوز تورم داریم ولی دولت توانست تا حدودی تورم را مهار کند."
ایشان لطفا بیشتر توضیح بدهند که تا چه حدودی دولت توانسته است، تورم را مهار کند.
علیرضا
تا اون حد
در حد اینا
Romania
شما و ریس دولت یازدهم ظاهرا از نزدیک صندوق رای تا بحال ندیده اید ُ یک طور حرف می زنید انگار تا حالا هیچ صندوق رایی تدیده اید ُ صندوق ها ی انتتخاباتی طی ۱۲ سال که به همین شکل بودند که می گویید ُ چرا با این حرف هایتان می خواهید در اذهان شبه ایجاد کنید .
حرف حساب
وقتی که رییس مجلس مبیند همین صحبتها که از طرف رییس جمهور مطرح شد چه خوراک خبری و دستمایه ای به رسانه های معاند داده چرا باید در همان مسیر دوباره و از همان تریبن ادامه دهد به این سخنان تردید افکن؟
این صحبتها برای دلسوزی نیست بیشتر برای تسویه حساب با منتخب ملت در ۸۸ است و اینکه تا حدودی شک کردن به انتخابات را توجیه کنند.
اما بدانند حتی با صندوق کدر و غیر شفاف هم ادعای تقلب ۱۱ ملیونی اسم رمز اشوب و براندازی بود که فتنه گران ان را به کار بردند و با صندوق شفاف هم از این جرم انها کم نخواهد شد.  
هماهنگی بین قوا چقدر مشهود است!
نمایندگان می توانند از حقوق هسته ای هم دفاع کنند یا دراین صورت بی سواد می شوند؟
نماینده می تواند استیضاح کند یا برخی جلوی استیضاح او را می گیرند؟
این نداها زمزمه های خاصی است !!!!!!!!!
ما که از اول گفته بودیم :
خونی که در رگ ماست
هدیه به رهبر ماست
امام فرمودند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد دیدار همه در روز جزا در محضر حق تعالی
عین سین
Iran, Islamic Republic of
شیخ شما دیپلماتی و رئیس جمهور!!روی منبر برای وعظ ننشسته ای!!جوانب حرفتان را متوجه باشید!!بی خودی برای مردم تردید درست نکنید!سالمترین انخابات را ما در جهان داریم،جنابعالی هم از این صندوق ها در آمده ای!!بنابراین،بجای این فرمایشات، به عوامل اجرایی دستور بفرمائید،اجراء می کنند.
محمد
وقتی آدم باید خیلی حرف بزند همین طور می شود
Iran, Islamic Republic of
در خصوص انتقاد شدید رییس به دو قوه دیگر، اخوان لاریجانی حرفی برای گفتن ندارند؟!
يك كلام هم ... به نظرتون همه نمي دونن صندوق اگه شفاف باشه اطمينانش بيشتره اين ... مي خواد بگه منم به سلامت انتخابات 88 شك دارم كما اينكه همان موقع هم علنا و كنايتا مي گفت.
رضا
بابا جون
مگه تا الان مشکلی بوده که میگید صندوقها باید شفاف بشه؟
چرا الکی فضا رو ملتهب میکنید؟!
Iran, Islamic Republic of
اين آقا با خوش چند چنده؟؟! يكي بگه شمايي كه عصر روز انتخابات به موسوي پيام تبريك مي دهي رو چه به اين حرفها!!
حرف درستی زده اند
به نظر من هم صندوق ها باید شفاف باشد نه کدر
دیگر فتنه گران هم نمیتواند بیخود مارا متهم کنند.
ایرانی
هر چه دستگاه ها شفاف تر عمل کنند، اعتماد مردم بیشتر می شود. مردم نباید احساس کنند دستگاهی به‌صورت سازمان‌یافته در انتخابات دخالت می کند.....

ادم یاد 88 میافته ،مهندسی انتخابات واین بازیها رو که گروهی که میدونستند انتخابات رای نمیارن از ماهها قبل از انتخابات شروع کردند.لابد نظر سنجی هم مثل اونها کرده اند.

حضرت اقا حکیمانه فرمودند که هر کس در فتنه ساکت ماند ،سقوط کرد.
واقعا برای مسئولینی که با تذکر به همه اینطور انتخابات 36 ساله نظام را زیر سوال می برند متاسفم دشمن هم که همین حرف را می زند
علی
United Kingdom
یعنی نظام واقعا توافقات ژنو و لوزان راانتخاب کرده است ؟ یعنی فقط دراین دولت مذاکرات جدی گرفته شدودردولت قبل خیر؟؟!!!! اینکه ابهامات رابیشترمی کند!!!! یعنی بعدازسی وچندسال تازه عده ای متوجه شده اندصندوق های رای کدراست وبایدشفاف باشد؟؟!!!!
یعنی ... که سوتی صندوق شفاف گفتن روحانی رو اینطوری ماست مالی کنی ،که شفاف ترش کنید!
s
United States
نماینده مردم قم , یا جاده صاف کن دولت
فتنه شناس
از سرگیری بازیهای سال88 وتکرار نگرانیهای کسانی که ته دلشون میدوننداینبار دیگه ملت ممکنه زیرابشون بزنند وبهشون رای ندهند! شروع مراحل انتقام از ملت رو ،ازهمین حالا استارت زدند.
واقعا عجیب است!!! یک رئیس دولت اینقدر سطج پائین صحبت کند. گوئی یک دبیر حزب صحبت میکند. تف سربالا!!. در طول سی و چند انتخابات و رفراندم سالهای گذشته سالمترین و بهترین انتخابات را داشته ایم و این را دشمنان قبول دارند اما مقام رسمی کشور طوری صحبت میکند که گوئی شک دارد!!. دریغ از یک جو شعور!!!
حسین
آقای رئیس ، شما خودتان چند نوبت از توی همان صندوق های کدر بیرون آمدید!!! خدا شاهد است اینگونه سخن گفتن از بی بصیرتی و ظلم به نظام است.خوب خوراک و سوژه برای دستگاه تبلیغاتی استکبار و صهیونیست درست کنید بعد هم بگویید کی بود کی بود،من نبودم!
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا شما به خودتان گرفتيد جهان نيوز ؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این حرفا عوام فریبیه توهین به شعور مردم هست. آقایون برن مشکلات رو حل کنن! مشکل شفاف یا کدر بودن صندوق نیست!
حرف های هاشمی قبل از انتخابات سال 88 را تکرار میکنند. خدا رحم کنه
صندوقها که همیشه شفاف بوده اند،هر کس تجربه یه بار رای رو داره ،اینو میدونه.
،این عینک بعضیهاست که غبار حب دنیا روشو گرفته و اون رو کدرمیبینند.
مرتضی سیری
این آقایان نمی دانند چند سال است صندوق های مقوایی و ملحفه ای با مهر و موم از انتخابات این کشور حذف شده و خودشان از صندوق های طلقی با حاشیه های رنگی(تقریبا شفاف هستند) ، خارج شده اند!!!!!!!!!!
ستاره
کی اقایون جامعه مدرسین میخوان بفهمند این آدم لنگه خاتمیو روحانی و میر حسین موسوی است نمیدونم
حسین
ایشان هم نگران خود و برادر همسرشان هستند البته خودشان تائید صلاحیت میشوند ولی برادر همسرش خیر.
ایا میدانید اتخاذ این نوع مواضع برای چیست؟؟
چون متوجه شدن سال اخر ماه عسلشون با دولت بنفش هست
گویا اقایان متوجه شدن بین مردم مقبولیت ندارن وباید برن سراغ کار جدید پس بهترین راه چیه؟؟
زیر سوال بردن انتخاباتی که اسفند قراره برگزار بشه
در فتنه88هم از ماهها قبلش این نوع حرفها زده میشد تا اینکه اون حوادث تلخ رقم خورد. مراقب باشیم که فتنه جدیدی در راهه
... برای اصلاح طلبان
کاظم
Romania
با صندوق شفاف چيزى عوض نميشود شما نگاهتان را شفاف کنيد کم کم از اصول
اوليه خود تان نيز فاصله ميگيريد.خدا عاقبت همه را ختم به خير کند
از همین صندوق های پلاستیک لاریجانی نماینده مجلس شد و روحانی رئیس جمهور
حمید
با سلام خدمت روءسای قوای مقننه ومجریه عرض کنم که از شما آقایان بعید است که از این حرفها بزنید با چنین اظهارات کل زحمات تیم انتخابات رو اعم از نیروهای خود جوش مردمی و ستادی نامزدهای انتخاباتی وهیئت نظارت بر انتخابات ونیروهای ارزشی مسلح را زیر سوال برده وآتو دست دشمن ندهید وضمنا یکی از مشاوران آقای روحانی پارسال درخصوص مسائل هسته ای بیان داشت که مگه لبو فروش و راننده تاکسی حق اظهار در مورد هسته ای ندارد بدانید که از نسل این عزیزان شهدایی همچون باکری وخرازی وکاظمی صیادشیرازی و حاجی خداکرم و احمدی روشن و علی محمدی و شقاقی و رضائی نژاد وشهریاری تحویل نظام گردید لذا در بیان مطالب خودتان تجدید نظر نمائید
اتفاقا درباره سلامت و شفافیت هر چه بیشتر انتخابات باید مسئولان عالی کشور صحبت کنند به جای بیگانگان! من نمیدانم چرا شما همیشه به بهونه سو استفاده دشمن از این حرفها به هراس می افتید؟!
Iran, Islamic Republic of
ماشالله رئیس دو قوه کشور نمیدونند که صندوق های رای از سال 85 تاکنون پلاستیکی است و مقوایی و پارچه ای نیست. انگار حضرات از 85 به این طرف رای ندادند
به خدا اینا آه احمدی نژاده
France
دو رئیس قوه می گویند انتخابات آزاد نیست!
Romania
اونم انتخاباتی که ...
ابوالقاسم
اازمردم قم بعیده که این آقارای اول روبیاره مگراینکه ...
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
وقتی که از قبل انشا ننوشته باشی این میشه
افضلی
کسی باید پیداشود وبه این بزرگواران بگوید انتخابات همیشه حق الناس بود وهست وعقل سالم نمی تواند تقلب در انتخابات در کشور ما را قبول کند صندوق های رایی که بیش از ده نفر انسان بر آن چشم دوخته ،آن هم از طیف های مختلف که منتظر کوچکترین اشکالی هستند از طرف مقابل خود چگونه بعضی ها بر این افراد امین افتراء می زنند آیا این خود حق الناس نیست دست از این حرف ها بردارید اگر حضرت آقا این فرمایش را فرمودند در مقابل دشمنان ومعاندین این سرزمین بود که مجموعه انتخابات ما را زیر سئوال می بردند چرا شما با سوء استفاده از این بیان رهبری آن را چماقی کرده اید بر سر امنای این ملت .
وازطرفی هم شفاف بودن صندوق های رأی از چند این سال پیش در حال انجام است این سخن در این شرایط چه معنا ومفهومی داردآیا آقایان در این چند ساله اخیردر انتخاباتی شرکت نکرده اند وآیا اینکه با چشم بسته رای دادند که صندوق شفاف رای را ندیده اند
مهد ی
سلام حق الناس فقط رای اوردن ورای دادن است یا 36 سال انتخابات نظام اسلامی رازیرسوال بردن وتهمت وافترازدن به دیگران هم حق الناس است؟
حامی
Iran, Islamic Republic of
مگه صندوق های رای رو خودتون نمی سازید؟؟!!!!!
خوب شفاف تر بسازید.
نه اصلا هر جوری دلتون می خواد بسازید!!!!!!
دیگه این همه جار و جنجال چیه؟؟؟؟؟؟؟
شکل صندوق رای و عقیده مردم رو عوض نمی کنه
شهبازی
موضع رییس مجلس را هنوز کسی متوجه نشده ؛دکتر جان اگر شک به انتخابات دارید خود شما ودیگران هم که از همان صندوقها بیرون آمده اید!آخر چه حرفهاییست که اذهان را از همین حالا ....
امیر
Iran, Islamic Republic of
آقا جان شفافیت ایرادی داره؟
کم نیستند دروغگویان و دغل بازان و متقلبانی که به اسم نظام هر کاری می کنند.
چه اشکالی داره صندوق شفاف باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضوی
Iran, Islamic Republic of
اهای مردم عزیز قم به هوش باشید جامعه محترم مدرسین بشناسید
ب
شب بخیر علی جان
به نظر بعضي ها واقعيت بايد فداي مصلحت شخصي شود