جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

انتقاد حقوق بشری بسیج به سازمان ملل

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 424613
معاون بین الملل بسیج مستضعفین با انتقاد از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل در پی ۶۰ روز تعرض به یمن گفت: انبارهای غذایی یمن در حال اتمام و نیاز فوری به دارو وجود دارد ولی سازمان ملل به جای دفاع از مردم یمن، این کشور را تحریم کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، احمد اسفندیاری رئیس اسبق سازمان امداد و نجات درباره وضعیت کمک‌های ارسالی ایران و سایر کشور‌ها به یمن اظهار داشت: جمهوری اسلامی همیشه نسبت به کشورهای مظلوم احساس مسئولیت داشته است؛ درباره وضعیت یمن که مورد تهاجم وحشیانه آل سعود قرار گرفته نیز به همین شکل است.

این عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی درباره تلاش‌های ایران برای کمک به مردم یمن تصریح کرد: جمهوری اسلامی چندین بار سعی کرد کمک‌های انسان دوستانه را این کشور بفرستد که با مشکلاتی روبرو شد.

اسفندیاری افزود: کشورهای عضو شورای امنیت نیز مانع ارسال کمک‌های ایران شدند و در ‌‌نهایت قرار شد تا کشتی نجات کمک‌های مردم ایران را به یمن برساند البته این کشتی با تهدیدهای مختلفی مواجه شد، تا نزدیکی بندر مورد نظر نیز حرکت کرد که در ‌‌نهایت با ممانعت‌های ایجاد شده قرار شد که کمک‌ها در جیبوتی تخلیه شود و از آنجا به مردم یمن تحویل داده شود.

سازمان ملل، یمن را تحریم کرده است

وی با انتقاد از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل در کمک به متعرضان به یمن ابراز کرد: متاسفانه سازمان ملل به جای دفاع از مردم مظلوم یمن، این کشور را مورد محاصره و تحریم قرار داده است.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: متاسفانه نظام شکل گرفته بین‌الملل یک نظام ناعادلانه است که قدرت‌های پیروز جنگ جهانی دوم به ویژه پنج کشورعضو دایم شورای امنیت سازمان ملل آن را شکل دادند و به هرکجا که تصمیم بگیرند، حمله می‌کنند و متاسفانه برخی کشور‌ها برخلاف مردم تابع این نظام‌های ناعادلانه بین‌المللی هستند.

اسفندیاری با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی ما باید فعال‌تر عمل کند تا کمک‌های مردمی به دست مردم یمن برسد، گفت: نیاز بیشتری به کمک‌های مردمی وجود دارد زیرا انبارهای غذایی مردم یمن در حال تخلیه شدن است و آنها به کمک‌های دارویی و غذا نیاز دارند.

وی با اشاره به موانع موجود بر سر راه کمک‌های ایران به یمن ادامه داد: دستگاه دیپلماسی باید برای فعال‌تر کردن جنبش عدم تعهد و کشورهای عضو کنفرانس اسلامی کار جدی‌تری را انجام دهند؛ اکنون ۶۰ روز است که یمن مورد تعرض قرار گرفته و در این حالت باید مسئولان سیاست خارجی از جمله وزیر خارجه به این کشور‌ها سفر کند تا ما بتوانیم کمک‌های خود را به یمن برسانیم.

رئیس اسبق سازمان امداد و نجات کشور درباره کمک‌های کشورهای دیگر به مردم یمن خاطرنشان کرد: به جز کشور جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری به صورت جدی برای کمک به کشور یمن اقدام نکرده است، البته قرار شده است سازمان ملل کمک‌های کشور‌ها را به صورت مستقیم به دست مردم یمن برساند.
https://jahannews.com/vdchzknkx23ni-d.tft2.html
jahannews.com/vdchzknkx23ni-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


س
Iran, Islamic Republic of
دستگاه دیپلماسی با منطقه و شیعیان کاری ندارد ، فعلا آمریکاییها وزارت خارجه ما را به مذاکرات هسته ای سرگرم کرده است