جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳
متن نظرات منتخب

نظر۱۰۰ نفر از اهالی ورزش درمورد کی روش

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 404417
در نظرسنجی پیامکی «نسیم» بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی ورزش و رسانه شرکت کردند
به گزارش جهان، نظرات منتخب بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی حوزه‌های مختلف ورزشی که در پاسخ به ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که به «نسیم» ارسال شده، به شرح زیر است:

پیشکسوتان و مربیان

ناصر ابراهیمی، پیشکسوت فوتبال: ایشان و ریئس فدراسیون فوتبال هر دو باید جوابگو باشند واستعفا بدهند. تیم بنده با آن بازی‌های زیبا در فینال باخت و دیدید در مالزی هم با تیم امیر قلعه‌نویی چه کارهایی کردند.

حسین چرخابی، پیشکسوت فوتبال: به نظرمن اگر ما گواردیولا، مورینیو و کارلو آنجلوتی را با هم برای تیم ملی بیاوریم، بازهم هیچ فرقی نمی‌کند. ما اول باید ساختار فوتبال‌مان رادرست کنیم.

رضا ترابیان، پیشکسوت فوتبال: با توجه به توانایى فوتبال فعلى، آقاى کى‌روش براى سرمربیگرى تیم ملی ایران مفید است و باید به کارش ادامه بدهد.

بهروز رهبری‌فرد، پیشکسوت پرسپولیس: ۱۰۰ درصد با ماندن ایشان موافقم.

رضا شاهرودی، پیشکسوت فوتبال: موافق ماندن ایشان هستم.

رحمان رضایی، پیشکسوت فوتبال: مسلما موافق نیستم.

پژمان جمشیدی، پیشکسوت پرسپولیس: بله؛ موافقم با یک برنامه‌ریزی مدون تا جام‌جهانی ۲۰۱۸ در ایران بماند اما به شرطی که حداقل ۵۰ درصد امکانات مورد درخواست ایشان تا آن روز از طرف فدراسیون و وزارت ورزش تامین شود.

فریدون معینی: پاسخ بنده مثبت است. ایشان باید به کارش ادامه بدهد.

مسعود معینی: کی‌روش به جز ایران، هیچ پیشنهاد کار دیگری از هیچ‌ کجای دنیا نداشته و ندارد. ایشان با عوام‌فریبی از خود یک قهرمان ساخته است.

علی اصغرمدیرروستا، پیشکسوت فوتبال: با توجه به نحوه بازی تیم و زمان زیادی که به ایشان داده شد، تغییری در نحوه بازی تیم ملی دیده نشد. به نظر من آقای کی‌روش تاثیری در فوتبال ما نداشتند و ماندنشان فایده‌ای برای ما نخواهد داشت.

نادر فریادشیران، مربی فوتبال: اقاى کی‌روش بعداز چهار سال حضور درایران و دریافت ۶۰میلیاد تومان، اثر مطلوبى درفوتبال ایران نداشته. هفتمین مربى گران دنیا چه دستاوردى براى فوتبال ایران داشته؟! گل زدن فقط از ضربه ایستگاهى و دفاع و دفاع کردن؛ همین...

ناصر فریادشیران، مربی فوتبال: کی‌روش را مبلغ بسیار بالا آوردیم تا ساختار و سیستم و روش تاکتیک تیم ملی را از هر نظر ارتقاع دهد اما این بنز آخرین مدل توسط عراق جنگ‌زده و داعش‌زده اوراق شد. فرکی و مایلی‌کهن باید جایگزین کی‌روش شوند.

علی آذری، پیشکسوت فوتبال: اعتقاد دارم با وجود تعامل نه چندان خوب با بدنه فوتبال داخلى، به دلایل زیادى از جمله باور و روح جنگندگى، شجاعت میدان دادن به جوانان، به کار گرفتن تاکتیکى متناسب با ظرفیت فعلى فوتبال ایران ومهمترین مسئله مدیریت کامل و اطمینان کامل نفرات یک تیم به مربى و اقبال عمومى بین مردم، بدون توجه به نتایج بدست آمده از جام‌جهانى تا امروز، کی‌روش در حال حاضر بهترین گزینه براى فوتبال ملى ماست و تغیر مربى در این مقطع زمانى نوعى بازگشت به عقب خواهد بود.

اکبر محمدی، مربی فوتبال: خیر؛ موافق نیستم.

محمود فکری، مربی استقلال: اقای کی‌روش چکار کرده‌اند که باید در تیم ملی بماند؟ شکست مقابل عراق جزو افتخارات ایشان است! عموام‌فریبی تا کی؟ مردم را گول نزنیم واقعیت‌ها را به آنها بگوییم.

مجتبی خورشیدی، مربی فوتبال: در اینکه کی‌روش مربی بزرگی است، شکی نیست اما مبلغ قرارداد ایشان با نتیجه حاصله تناسب ندارد. فوتبال زیبا بازی کردن درجام جهانی وجام ملت‌ها برای ملت ما نه افتخاردارد و نه غرورملی. پس مردم را فریب ندهیم. ضمن آنکه این سبک انتقاد ازکی‌روش که این روزها باب شده منطقی نیست. صدا و سیما باید میزگردی میان موافقین ومخالفین برگزار کند تا این نتایج کارشناسی شود. نه اینکه هرکسی که نان‌خور فدراسیون است، ازتیم ملی تجلیل کند و آنکه با فدراسیون مشکل دارد، تیم ملی و کی‌روش را مورد حمله قراردهد.

هومن افاضلی، مربی فوتبال: خیر؛ ایشان نباید بماند.

میرشاد ماجدی، سرپرست استقلال: موافق ماندن کی‌روش نیستم.

حمید مطهری، مربی تیم فوتبال سایپا: موافق حضور آقای کی‌روش نیستم.

بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بان‌های سابق پرسپولیس: موافق ماندن ایشان هستم.

بهزاد نوشادی، بدنساز باشگاه سایپا: با حضور ایشان مخالفم، چون بعد از پنج سال حضور در فوتبال ایران تاثیری در ساختار آینده فوتبال ما ایجاد نکرده است.

مدیران

حسین هدایتی، مالک شرکت استیل‌آذین ایرانیان: ماندن کی‌روش به نفع فوتبال ایران است. به نظر من مدیریت فوتبال ما باید تقویت شود.

افجه‌ای، سخنگوی باشگاه استقلال: به نظر حقیر با توجه اینکه ایشان همه داشته‌های خود در بحث فنی در جام‌جهانی و ملت‌ها را پیاده کرده و حتی تغییراتی را هم از نظر استفاده از بازیکنان جدید اعمال کرد اما چیزی عاید فوتبال نشد اما ما مربیان داخلی زیادی داریم که با هزینه بسیار کمتر وبا توجه به اینکه ۳.۵ سال وقت تا جام‌جهانی ۲۰۱۸ مسلما نتایج بدتری از ایشان نخواهند گرفت. لذا ادامه همکاری با ایشان نه چیزی به فوتبال ما اضافه می‌کند و نه به صرفه و صلاح خواهد بود.

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن: بله؛ موافقم.

فداحسین مالکی، رئیس سابق هیات‌مدیره پرسپولیس: کى‌روش از مربیان بزرگ دنیاست و باید برنامه‌هایش را در خصوص ساخت یک تیم جوان و پر انرژى تا جام‌جهانى اجرایى کند.

ثنایی، مدیرعامل سابق پیکان: اگر از بازیکنانی مانند سیدمهدی رحمتی، محمدرضا خلعتبری و... که مغضوب وی هستند با نگاه حرفه‌ای استفاده نماید، بله؛ در غیر این صورت با لجبازی درآینده هم موفق نخواهد شد.

کشوری‌فرد، مدیرعامل صبای‌قم: موافق ادامه کار کی‌روش نیستم.

مسعود رضاییان، مدیرعامل نفت مسجدسلیمان: عملکرد کی‌روش را مثبت ارزیابى می‌کنم وادامه همکارى با ایشان را به شرط جوانگرایى اساسى در تیم به صلاح فوتبال کشور می‌دانم.

اردشیر پورنعمت، مدیرعامل سابق ملوان: بله؛ موافق حضور ایشان هستم.

محمدحسین جعفری، مدیرعامل سابق تراکتورسازی: به نظر من استفاده از مربی ایرانی سالم به همراه دستیاران باکیفیت خارجی می‌تواند مفید باشد.

زینی‌زاده، مدیرعامل سابق تراکتورسازی: روش و سیستم بازی تیم ملی ایران در مقابل رقبای اصلی قابل پیش‌بینی بود وما نمی‌توانیم مقابل تمام تیم‌ها از روش دفاع فشرده وضد حمله استفاده کنیم واین ناشی ازترس از شکست و نداشتن برنامه است. برای رسیدن به قهرمانی پایدار در آسیا و حضور در جام‌جهانی هدفمند بایستی فدراسیون فوتبال سند راهبردی لازم را تهیه نماید که مشتمل بر سیاست‌ها، خط مشی‌ها، استراتژی‌ها، اهداف، برنامه‌های اجرایی، براوردهای مالی و...

منتقمی، سرپرست باشگاه پرسپولیس: با سلام

۱. باید به آینده فکر کرد؛ به ویژه حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۸. معایب گذشته که حتما وجود داشته باید اصلاح گردد.

۲. عملکرد سرمربی تیم ملی ایران قابل قبول است. او شناخت کافی از فوتبال ما پیداکرده و دارای مدیریت کارامد و دانش بالایی هم هست.

۳. بازیکنان ما تحت مدیریت و سرمربیگری آقای کی‌روش جوانمردانه بازی کردند که جای تشکر دارد.

۴. همدلی و وحدت بین بازیکنان و نظم و انصباط حاکم بر تیم، هنر مدیریت آقای کی‌روش بوده است.

۵. اظهارات خام، غیرفنی و سلیقه‌ا ی برای حذف کی‌روش بی‌معناست. او قابل احترام است و نباید به او حمله کرد. به نظر من در این شرایط تنها انتقاد منطقی قابل قبول است.

جمشید زارع، قائم‌مقام سابق باشگاه پرسپولیس: آقای کی‌روش به دلایل زیر برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۸ گزینه مناسبی است:

۱. ایشان دارای شناخت خوبی از فوتبال و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های آن در کشور ما است

۲. او از نظر فهم فوتبالی و بروز بودن دارای رزومه قوی در جهان فوتبال است.

۳. حضور ایشان در فوتبال ایران تا جام‌جهانی ۲۰۱۸ مزیت‌های فراوان دیگری دارد که همه کارشناسان محترم کشور تاکنون در مورد آن صحبت‌های زیادی کرده‌اند؛ مشروط بر آنکه مجمع، هیات‌رئیسه و به ویژه رئیس فدراسیون بتوانند او را کنترل و بر فعالیت وی نظارت دقیق داشته باشند. در واقع آقای کی‌روش نقش سرمربی تیم ملی فوتبال را ایفا کند، نه رئیس فدراسیون فوتبال را.

مسئولان

علی نظری‌جوبیاری، معاون باشگاه استقلال: فرق کی‌روش با مربی ایرانی چه بود؟ نتیجه جام‌جهانی وجام ملت‌ها را با قبل مقایسه کنید. ایشان ۴ سال هم زمان داشته؛ آیا به یک مربی ایرانی این فرصت و پول را می‌دهیم؟ اگر مربی ایرانی این نتیجه را می‌گرفت، شما رسانه‌ها با او جه برخوردی می کردید؟ کی‌روش فقط هزینه روی دست فوتبال ما کذاشته از نظر فنی زیاد کمکی به فوتبال نکرده است. به همین دلیل به نظر من رفتن کی‌روش به نفع فوتبال ماست.

سعید ناصری، دبیر کانون مربیان فوتبال ایران: موافق ماندن کی‌روش نیستم.

سعید شیرینی، سرپرست سابق پرسپولیس: با ادامه حضور ایشان موافقم.

مازیار ناظمی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان: با تغییر شرایط مالی قرارداد و بخش‌بندی و تسلط فدراسیون بر امور، بله؛ موافقم.

رضا چلنگر، مترجم سابق سرمربی تیم ملی:‌ موافق با ادامه همکاری ایشان نیستم زیرا تیم ملی و فوتبال ایران با شیوه دفاع و ضد جمله ایشان مانوس نیست.

محمدخانی، رئیس فرهنگسرای انقلاب: عملکرد او به نسبت هزینه‌ای که برای فدراسیون ایجاد کرده خوب نبوده است اما با رفتن او هم به دلیل بوجود آمدن بی‌ثباتی در تیم موافق نیستم.


بازیکنان

داود حقی، هافبک سابق راه‌آهن: موافق ماندن‌شان نیستم.

مهرداد اولادی، بازیکن فوتبال: قطعا موافق ماندن کی‌روش هستم. به نظر من از ایشان بهتر نداریم و باید بماند، چون برای فوتبال ما زحمت زیادی کشیده است.

فریدون فضلی، پیشکسوت فوتبال: تیم ملی از نظر تاکتیکی نسبت به گذشته هیچ پیشرفتی نکرده و این وسط فقط پول خوبی نصیب کی‌روش شده است.

فرزاد آشوبی، هافبک سابق پرسپولیس و استقلال: در بعد فنى عملکرد اقاى کی‌روش انتظارات را برآورده نکرده است. بى‌توجهى به لیگ و مربیان ایرانى، نتیجه اختیار زیاد و بدون نظارت بر عمکرد ایشان است. نظر اینجانب انتخاب یک مربى خارجى جوان‌تر و جسورتر به منظور تحول اساسى براى فوتبال ایران است.

محسن خلیلی، بازیکن سابق پرسپولیس: موافق ماندن ایشان نیستم.

هادی اصغری، مهاجم سابق راه‌آهن: به نظر من آقاى کی‌روش عالى هستند و به درد تیم ملى می‌خورند. مسئولین باید از ایشان حمایت کنند.

هادی شکوری، مدافع صبای‌قم: موافق ماندن کی‌روش هستم.

علیرضا محمد، بازیکن فوتبال: ۱۰۰ درصد موافق ماندن کی‌روش هستم.

مهدی رجب‌زاده، کاپیتان تیم فوتبال ذوب‌آهن: موافق ماندن ایشان نیستم.

شاهین خیری، هافبک سابق استقلال: آقاى کى‌روش لطف بزرگى به فوتبال ایران کردند به چند دلیل:

۱. از نظر تاکتیک تیمى و تاکتیک دفاعى تیم ما نسبت به قبل پیشرفت قابل ملاحظه‌اى داشته.

۲. چندین بازیکن جوان و خوب را به تیم ملى معرفى کردند.

۳. مهم‌تر از همه اینکه به این بازیکنان اعتماد کرده و بازى دادند که هیچ‌کدام از مربیان داخلى برخلاف ادعاهایشان جرات چنین کارى را نداشتند.

البته تیم ملی نقاط ضعف بزرگى هم دارد که به طور کلى بزرگ‌ترین آنها عبارتست از:

- نداشتن تاکتیک بازیسازى از خط دفاع و همچنین میانه زمین، نداشتن یک یا دو بازیکن بازیساز و تکنیکى در خط میانى، استفاده منسوخ بازى مستقیم از دفاع به خط حمله.

در آخر خواهشمندم از فدراسیون فوتبال و رسانه ها باخت تیم ملى را گردن داور یا AFC یا مسائل حاشیه‌اى نیندازند. ایران مقابل عراق خوب بازى کرد ولى در ضربات پنالتى حذف شد. در اخراج پولادى هم مقصر اصلى خود پولادى بود، نه داور بازى.

داوران

تورج حق‌وردی، داور فوتبال: عملکرد ایشان مثبت بوده و ادامه همکاری با ایشان مفید خواهد بود.

مسعود مرادی، پیشکسوت داوری: بله؛ موافقم.

علی خسروی، پیشکسوت داوری: بله؛ موافق ادامه حضور کی‌روش هستم.

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری: فوتبال خصوصا و بیشتر ورزش‌ها عموما، پدیده غربی است و تاکنون بومی‌سازی نشده لذا همیشه به مربی خارجی نیازمندیم. کی‌روش اگر تغییر رویه بدهد و نگاه بالا به پایین خودش را از فوتبال ایران متوقف کند و مربیان جوان را برای دستیاری جدی بگیرد، بهترین فرد برای فوتبال ایران است؛ چون از فوتبال کمتر علمی ما جلوتر است.

سایر رشته‌ها

حسین شمس، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال: عملکرد ایشان بسیار ضعیف بوده وهمینطور از نظر اخلاقى با توجه به عربده‌کشى و خط و نشان براى داور و برخورد چاله‌میدانى، باعث آبروریزی فوتبال ما شدند. به نظر من ماندن آقای کی‌روش باعث هدر رفتن بیت‌المال و خشنودى حریفان است.

سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو: قبل از ارزیابی عملکرد و تعیین سهم آقای کی‌روش در این ناکامی نمی‌توان قضاوت کرد.


روزنامه‌نگاران

آرش راهبر، روزنامه‌نگار ورزشی: عملکرد کی‌روش مثبت بوده و بهتر است ایشان به کارش ادامه بدهد.

حسین قدوسی، سردبیر روزنامه پیروزی: با توجه به ناکامی تیم ملی در جام ملت‌ها و فضای حاکم بر جامعه فوتبال درباره ادامه کار کی‌روش به نظر می‌رسد تداوم فعالیت این مربی گرانقیمت سخت و دشوار باشد؛ ادامه فعالیت ایشان با دستمزد کمتر، عدم دخالت در امور اجرایی و سازمانی تیم ملی، الزام به استفاده از دستیاران ایرانی شناخته شده دارای سابقه فعالیت مربیگری اما با نظر کی‌روش، حضور مستمر در ایران و عدم سفرهای متعدد به خارج از ایران به بهانه انتخاب محل برپایی اردوها وسایر موارد؛ تاکید بر حفظ شان و نام ایران در مجامع بین‌اللملی از جمله اموری است که باید در ادامه فعالیت وی لحاظ شود و مهم‌تر اینکه اگر کی‌روش نباشد، چه کسی جانشین او خواهد بود؟ فردی شایسته تر از او یا...

علی جوادی، سردبیر روزنامه خبرورزشی: با ادامه کار کی‌روش موافقم.

ساسان نجات‌پور، سردبیر بخش ورزشی شبکه خبر: عملکرد کارلوس کى‌روش در تیم ملى ایران عالى بوده و ۱۰۰ درصد با تداوم سرمربیگرى ایشان موافقم.

علیرضا خطیبی، روزنامه‌نگار ورزشی: عملکرد کی‌روش قابل قبول بوده و موافق ادامه فعالیت وی تحت‌ هر شرایطی هستم.

لیلی خرسند، روزنامه‌نگار ورزشی: بله؛ موافق کی‌روش هستم.

فرهاد عشوندی، خبرنگار خبرآنلاین: موافق ادامه حضور این مربی هستم. البته در صورتی که روند تغییرات و پوست‌اندازی در تیم ملی تداوم پیدا کند.

محمد سررشته‌داری، روزنامه‌نگار: به نظر من با مبلغ کمتر بله، باید بماند. او تیم بودن بدون ستاره‌ها را به ما آموخت.

مسعود پاشنا، سردبیر سرویس ورزشی جهان‌نیوز و روزنامه راه‌مردم: باسلام به نظربنده عملکرد کی‌روش بد نبود. با این شرایط با هیج مربی نمی‌توان نتیجه گرفت. برای حل مشکلات همه مسئولان فوتبال مانند کفاشیان، تاج، عزیزمحمدی و ... بروند. باید روی بخش پایه کار کرد و بهتر است از والیبال الگوبرداری شود.

رامین طبرسی، روزنامه‌نگار ورزشی هفت صبح: کی‌روش باید بماند.

سعید زاهدیان، سردبیر روزنامه ایران ورزشی: کی‌روش عملکرد خوبی در تیم ملی داشته. به نظر من باید به شرطی مربی عوض کنیم که یک مربی خارجی درقواره‌های کی‌روش برای تیم ملی بیاوریم تا شاهد تفکرات تازه‌ای درتیم ملی باشیم. بنده مخالف رفتن کی‌روش و استفاده از مربی کوچک‌ترهستم.

صادقیان، سردبیر روزنامه جوان: فوتبال ملی ما با کی‌روش هویت و فلسفه تا حدودی پذیرفتنی‌تر پیدا کرده است. باید او را تا ۲۰۱۸ حفظ کنیم.

صفری، سردبیر روزنامه سیاست روز: موافق نیستم. زیرا آینده ملت در دست جوانان خودمان است . این وسط تنها میلیاردها تومان هزینه می‌شود و دیگر هیچ.

ملکی، سردبیر سایت تابناک: موافق حضور ایشان هستم.


گزارشگران

انوشیروان آریامنش، گزارشگر شبکه خبر: به اعتقاد بنده در وضعیت کنونی و با در نظر گرفتن جمیع جهات، ادامه حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران منطقی به نظر می‌رسد.

بابک بابان، مجری شبکه خبر: عملکرد ایشان تا حدودی قابل قبول است. ایشان موارد مثبتی را به فوتبال ایران اضافه کردند اما بیشتر از این نمی‌توانند به فوتبال ما کمکی بکنند. سیستم بازی که ایشان در ذهن دارند به فوتبال ما نمی‌خورد و به نظر من ماموریت ایشان در ایران به پایان رسیده. ما تا وقت داریم باید یک مربی بزرگ خارجی استخدام کنیم. ایشان هیچ‌گاه یک سرمربی و هدایت‌کننده موفق در تیم‌های بزرگ نبوده‌اند و به جز تیم المپیک پرتغال هیچ عملکرد مثبتی نداشته‌اند. شاید اسم کی‌روش به خاطر حضور در کنار بزرگانی چون فرگوسن بزرگ شده باشد اما فوتبال ما دنبال اسم بزرگ نیست. ما تا حالا به جز دو زمان ۴۵ دقیقه‌ای فوتبال زیبا و با برنامه‌ای از این مربی بیشتر ندیده‌ایم که مطمئنا به خاطر بازیکنان خوب ایرانی بوده. تیم ما حتی در بازی با آرژانتین هم خوب نبود و فقط یه دفاع عالی و بی‌نقص ارائه داد.

بهزاد کاویانی، تهیه‌کننده برنامه توپ و تور: اگرچه ممکن است ایراداتی به کار کی‌روش وارد باشد اما در مجموع موافق ماندن ایشان هستم و در کارشان موفق بوده‌اند.

بیژن خراسانی، گزارشگر ورزشی: آقای کی ‌وش مربی قابل، بادانش ومتعصبی است و چنانچه امکانات در خواستی او فراهم شود، فرد لایقی برای فوتبال ایران است.

پیمان اسدیان، مجری شبکه خبر: موافق ماندن کی‌روش هستم.

علیرضا اکبری‌خرم، گزارشگر شبکه خبر: موافق ماندن ایشان هستم.

داود عابدی، گزارشگر شبکه خبر: موافق ماندن ایشان نیستم.

داوود دادمرزی، گوینده رادیو و شبکه ۳ سیما: بله، به هزار و یک دلیل موافق ماندن کی‌روش هستم.

مهدی توتونچی، مجری شبکه ورزش: کی‌روش نمره قبولی گرفت و با ادامه کارش موافقم.

جواد واحدی، شبکه خبر: موافق ماندن کی‌روش هستم.

سروش واعظی، گزارشگر شبکه خبر: قطعا با حضور کی‌روش و ادامه همکاری این مربی با تیم ملی موافقم. در حال حاضر تیم ملی نیاز به هیچ تغییری ندارد و تنها باید امکانات لازم توسط فدراسیون فراهم شود.

محمدرضا یکتامرام، مجری شبکه خبر: کل نقدی را به تیم ملی فوتبال وارد نمی‌دانم. به اعتقاد من کادرفنی و در راس آن کارلوس کی‌روش و ملی پوشان فوتبال کشورمان کار خودشان را به نحو شایسته‌ای انجام دادند اما نقص اصلی را در عملکرد مدیران فدراسیون فوتبال می‌دانم. آقایانی که متاسفانه پاسخگوی افکار عمومی نیستند و این تیم را حتی بدون یک بازی تدارکاتی به جام ملت‌های آسیا اعزام کردند و بسیار گلایه‌مندم از کارشناسان فوتبال کشورمان که با یک باخت تمام حرف‌های خود را نقض کردند؛ از کسانی که فکر می‌کنند نیمکت تیم ملی حق پدری‌شان است و البته از مطبوعات و رسانه‌هایی که در راستای فروش بیشتر و جلب‌نظر خوانندگان و بینندگان خود سعی در تشویش افکار عمومی دارند و از رسالت اصلی خود و روشنگری افکار فاصله گرفته‌اند. من معتقدم کی‌روش باید کار خود را با جدیت دنبال کند. حضور ایشان یک ارزش برای فوتبال ما محسوب می‌شود.

میرچی، تهیه‌کننده و گزارشگر شبکه ۲: به نظر بنده آقاى کی‌روش از لحاظ فوتبالى چیزى به فوتبال ایران اضافه نکرد. ایشان به عنوان گران‌ترین مربى آسیا و حتى دنیا به غیر از تاکتیک نتیجه‌گرا و بعضا دفاعى چیزى براى ارائه نداشت. بازی‌هاى تیم ملى دقیقا مثل بازی‌هاى لیگ خودمان بدون برنامه و هدف و تاکتیک است. آقاى کی‌روش عزیز تنها و تنها حسنی که داشت، این بود که بهتر از همه ما ایرانى‌ها به اسم و پرچم ایران شخصیت داد و فرهنگ جدیدى به فوتبال ما اضافه کرد.





خبرنگاران

مرتضی رضایی، خبرنگار خبرآنلاین: موافقم.

علی کاوه (عکاس ورزشی): به نظر من٬ در حال حاضر کارلوس کی‌روش بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی است و امیدوارم حضور ایشان تداوم پیدا کند.

حسین معتمد، سردبیر و مجری رادیو صدای آشنا: به اعتقاد بنده ادامه حضور کی‌روش در صورت توجه به استعدادهای داخل ایران و جوانگرایی لازم و بهره‌گیری از تمام پتانسیل فوتبال کشور، بدون غرض‌ورزی با شخص یا باشگاه خاص برای مسابقات مقدماتی جام‌جهانی می‌تواند مفید باشد.

رضا خسروی، سردبیر ورزشی خبرگزاری مهر: ماندن کی‌روش می تواند سطح تیم ملی را بالا ببرد اما تاثیری بر سطح فوتبال کشور نخواهد داشت. حمایتی هم که از وی صورت می‌گیرد بیشتر از اینکه دلیلش مقبولیت و بالا بودن میزان رضایت از وی باشد، مخالفت با حضور مربیانی دیگر، خصوصا مربیان داخلی است که کارنامه قابل قبولی در عرصه بین‌المللی ندارند. تنها نقطه منفی ماندن کی‌روش میزان بالای دستمزد اوست که باید فکری اساسی به حالش کرد.

باقری، سردبیر ورزشی باشگاه خبرنگاران: معتقدم اگر پهنای مشکلات فوتبال ایران یک متر باشد، کی‌روش فقط سهم ۱۰ سانتیمتری دارد. شاید با مدیریت بد، بازدهی کی‌روش را پایین آوردیم اما اگر قرار بر اسفتاده از مربی خارجی است، کی‌روش بماند بهتر است.

مهدی منصرف، خبرنگار سرویس ورزشی «نسیم»: با توجه به عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی و نبود امکانات، با ادامه همکاری با کی‌روش موافق هستم . نکته مهم در تیم تحت هدایت کی‌روش یکدستی و همدلی تیم است.

زکی‌زاده، خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس: متاسفانه نگاه کی‌‌روش به فوتبال ایران از بالا به پایین است و همین موضوع موجب شد تصمیماتی بگیرد که به ضرر فوتبال ما باشد. هرچند مسئولان فدراسیون هم در این امر مقصر هستند که بله قربان‌گوی وی بودند. باید قبول کنیم که بضاعت فوتبال ما همین است اما حذف با اقای کی‌روش - گرانترین مربی آسیا - در مرحله یک‌چهارم نهایی آن هم با قبول شکست برابر عراق یک افتضاح است! ماندن یا رفتن کی‌روش هم بستگی به شرایطی دارد که...

سعید قرایی، خبرنگار ورزشی: موافق ادامه کار کی‌روش هستم.

عربی مقدم، خبرنگار واحد مرکزی خبر: انتظار من از کی‌روش ساختن یک تیم برای آینده بود ولی متاسفانه در این سه سال که در ایران حضور دارد این اتفاق نیفتاد. تغییر سبک بازی ایران فقط برای حصول نتیجه نه با توجه به شرایط فوتبالی که سال‌ها در فوتبال ما وجود دارد، یکی دیگر از ایرادات است. با توجه به جو رسانه‌ای که در حال حاضر وجود دارد و اینکه هر مربی دیگری چه داخلی و چه خارجی بیاید تقریبا غیر ممکن است بتواند کار کند، اگر مسئولین بتوانند مدیریت محکم‌تری اعمال کنند فکر می‌کنم راه دیگری جز حفظ کی‌روش وجود ندارد.

فرزام محمدعلیها، خبرنگار ورزشی: کی‌روش با توجه به توان بازیکنانش عملکرد خوبی داشت. من فکر می‌کنم باید به کارش ادامه بدهد.

زمان‌آبادی، خبرنگار همشهری: موافق ماندن ایشان هستم.

علی سیاری، خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس: موافق ماندن کی‌روش نیستم.

فراهانی، خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس: خیر؛ موافق ماندن کی‌روش نیستم.

سیدی، دبیر ورزشی خبرگزاری پانا: موافق ماندن ایشان هستم.

محمدحسین آجرلو، خبرنگار ورزشی ایرنا: مخالف ادامه همکاری با کی‌روش هستم.

محمود عبداللهی، مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک: با اینکه خیلی از فوتبال سر در نمی‌آورم اما لازم می‌دانم بگویم کارلوس کی‌روش توانسته به بازیکنان تیم ما هویت و جسارت بدهد اما نتیجه‌ای که بدست آوردیم را با مربی داخلی هم می‌توانستیم کسب کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اکثر مربیان داخلی شاگردی کی روش هم از سرشون زیاده
نظر بعضی مخالفان حضور کی روش دلیل منطقی نداره و مصداق توصیف آقای یکتامرام بوده و بعضی هم صرفا به خاطر زیر سوال رفتن عملکرد سابق خودشون ساز مخالف میزنند که مسلما کار دلسوزانه ای برای فوتبال نیست.
ایرانی
حیف پول بیت المال
یعنی فرکی یا هر مربی ایرانی دیگه نمی تونست با انجام بازی تدافعی از جام جهانی یک امتیاز بگیره؟
یا تا مرحله یک چهارم جام ملتهای آسیا بره؟
مربی داخلی و حمایت