جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جوان ترین عضو کابینه جدید عربستان

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۴۰
کد مطلب: 404912
در ترکیب جدید وزیران عربستان سعودی " عادل الطریفی " ۳۵ ساله به عنوان وزیر فرهنگ و رسانه این کشور معرفی شده است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، ملک سلمان با منصوب کردن این جوان در میان مقام های عربستانی که همگی سالخورده و فرتوت هستند همگان را شوکه کرد.


الطریفی که پیش از این مدیرکل شبکه العربیه بود؛ به عنوان پژوهشگر و کارشناس سیاسی در شبکه های ماهواره ای عربی و بین المللی مشغول بود و نیز سردبیر روزنامه الشرق الاوسط و المجله را به عهده داشت.

وی پیش از این در نشریه های الوطن و الریاض هردو چاپ عربستان قلم زده و دارای دانشنامه دکترا در رشته روابط بین الملل از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن است.

الطریفی در ۱۹ آوریل ۱۹۷۹ در شهر بریده در عربستان به دنیا آمد و دارای لیسانس مهندسی است.

وی قبلا در شرکت بین المللی زیمنس آلمان کار می کرد تا این که بورسیه تحصیل در دانشگاه بیرمنگام انگلیس را به دست آورد و در سال ۲۰۰۷ مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی را از دانشگاه لندن و در سال ۲۰۰۹ نیز کارشناسی ارشد فلسقه اقتصاد و سیاست بین المللی و در سال ۲۰۱۲ مدرک دکترای درجه یک را در رشته روابط بین الملل از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن به دست آورد و عنوان پایان نامه او "روابط ایران و عربستان بین سالهای ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۹" بود.

وی در نشریات عربی و خارجی به عنوان نویسنده و پژوهشگر امور خاورمیانه همکاری کرده و به عنوان چهره کارشناس عربستانی کاملا شناخته شده است.

الطریفی در نشریه الریاض و سپس در نشریه الشرق الاوسط، مقال های هفتگی سیاسی می نوشت و خوانندگان، او را با تحلیل های سیاسی و بینندگان تلویزیون، او را با سخنرانی هایش می شناسند.

وی در سال ۲۰۱۰ با بازنگری در ساختار مجله ی "المجله" چاپ لندن که انتشار نسخه کاغذی آن متوقف شده بود آن را به صورت الکترونیکی و به چندین زبان از جمله انگلیسی و فارسی منتشر کرد.

این مجله دوباره بعد از مدتی با ظاهر و ساختار جدید به صورت ماهانه در نسخه های کاغذی منتشر شد.

الطریفی در جولای ۲۰۱۲ به عنوان دستیار سردبیر الشرق الاوسط منصوب شد و همزمان سردبیری المجله را نیز به عهده داشت تا آن که روز اول ژانویه ۲۰۱۳ از سوی فیصل بن سلمان رئیس شورای اداره پژوهش و فروش عربستان به عنوان سر دبیر نشریه الشرق الاوسط برگزیده شد تا بدین ترتیب عنوان جوان ترین سردبیر را در تاریخ این نشریه به خود اختصاص دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *