پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نگرانی از افزایش پرداختی بیمه‌ها

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 392510
وزیر بهداشت درباره نگرانی از افزایش پرداختی بیمه‌های پایه در واکنش به کاهش هزینه‌های درمانی توضیح داد.
به گزارش جهان؛ سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که شما در جلسه ای که با مدیران عامل بیمه‌های پایه و تکمیلی داشتید عنوان کرده بودید که وقتی هزینه‌های درمانی بیماران به دلیل پوشش بیمه ای کاهش می‌یابد مردم نیز باید هزینه بیمه خود را بیشتر بپردازند، بنابراین نگرانی بوجود آمده است که مردم به نوعی باید هزینه بیشتری در بخش سلامت با روشی معکوس بپردازند، اظهار داشت: خیر، اول اینکه در مورد خدمات بیمه پایه؛ دولت و مجلس تعیین و می‌پردازند ولی اگر در مورد خدمات خاص کسی سرویس بهتری می‌خواهد باید پول خرج کند و همه جای دنیا نیز اینگونه است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بنابراین در مورد بیمه پایه هر سال یک درصد اضافه می‌شود که این را از بودجه عمومی کشور می‌پرداختند و یک بخش دیگر هم خود فرد می‌پردازد.

هاشمی ادامه داد: در مورد خدمات ثانویه نیز مانند دندانپزشکی (کارهای خاص)، یا زیبایی (اقدامات خاص) یا خدمات ویژه ای مانند پوست؛ کسی بخواهد داشته باشد، طبیعی است که باید حق بیمه بیشتری بپردازند و حتماً هم از بیمه‌های خصوصی باید استفاده شود.

وزیر بهداشت در نهایت عنوان کرد که به هیچ عنوان نباید در زمینه افزایش حق بیمه پایه اتفاقی صورت پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *