پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۴

ترفند جدید مدیران وزارت علوم درباره بورسیه‌ها

يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 398415
سازمان امور دانشجویان فهرستی را برای جایابی هیات علمی دانشجویان بورسیه سال‌های قبل بر روی سایت خود قرار داده که بررسی‌ها نشان می‌دهد فهرست مذکور تقریبا تکمیل شده و برای سال گذشته است.
ترفند جدید مدیران وزارت علوم درباره بورسیه‌ها
به گزارش جهان، سازمان امور دانشجویان فهرستی را برای جایابی هیات علمی دانشجویان بورسیه سال‌های قبل بر روی سایت خود قرار داده که بررسی‌ها نشان می‌دهد فهرست مذکور تقریبا تکمیل شده است و برای سال گذشته است.

این سازمان ضرب الاجلی را تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری برای جایابی آن دسته از دانشجویان بورس دکتری خارج تبدیل به داخل که بهانه‌ای برای لغو بورسشان پیدا نکرده مشخص کرده است. مجتبی صدیقی رئیس این سازمان هم مدعی شده بود برای کمک به این گروه از دانشجویان فهرستی از اعلام نیازهای دانشگاه‌های مختلف منتشر شده و دانشجویان بورسیه دکتری می‌توانند برای جایابی هیات علمی به این فهرست مراجعه کنند.

اما پس از انتشار این فهرست در سایت سازمان امور دانشجویان به نشانی http://scholarship.saorg.ir/News/%D۸%A۸%D۸%AE%D۸%B۴%D۹%۸۶%D۸%A۷%D۹%۸۵%D۹%۸۷-%D۹%۸۵%D۸%B۱%D۸%A۸%D۹%۸۸%D۸%B۷-%D۸%A۸%D۹%۸۷-%D۸%A۷%D۸%AE%D۸%B۰-%D۸%A۷%D۸%B۹%D۹%۸۴%D۸%A۷%D۹%۸۵-%D۹%۸۶%DB%۸C%D۸%A۷%D۸%B۲-%D۹%BE%D۸%B۰%DB%۸C%D۸%B۱%D۹%۸۱%D۸%AA%D۹%۸۷-%D۸%B۴%D۸%AF%DA%AF%D۸%A۷%D۹%۸۶-%D۸%AF%DA%A۹%D۸%AA%D۸%B۱%DB%۸C-%D۸%AA%D۸%A۸%D۸%AF%DB%۸C%D۹%۸۴-%D۸%A۸%D۹%۸۸%D۸%B۱%D۸%B۳-%D۸%AE%D۸%A۷%D۸%B۱%D۸%AC-%D۸%A۸%D۹%۸۷-%D۸%AF%D۸%A۷%D۸%AE%D۹%۸۴ و بعد از تماس‌های مکرر با دانشگاه‌های موجود در این فهرست، مشخص شده که بسیاری از این اعلام نیازهای دانشگاه‌ها تکراری و مربوط به ابتدای سال ۹۳ و همین طور سال ۹۲ بوده و دانشگاه‌ها قبلا اعضای هیات علمی مورد نیاز خود را جذب کرده‌اند.

در برخی موارد نیز دانشگاه‌ها از اعلام چنین فهرستی کلا اظهار بی اطلاعی می‌کنند و در موارد دیگری اظهار می‌دارند که به دنبال جذب هیات علمی فارغ التحصیل مقطع دکتری به صورت پیمانی هستند و نه دانشجوی دکتری.

همچنین تاکید بر ضرورت گذراندن امتحان جامع در بسیاری از موارد جایابی هیات علمی را برای دانشجویان دکتری ورودی سال ۹۲ عملا غیرممکن کرده است.

علاوه بر تمامی این تخلفات که باعث شده فهرست اعلام نیازمنتشر شده سازمان دانشجویان عملا محلی از اعراب نداشته باشد، برای بسیاری از گرایش‌ها مانند سال‌های گذشته هیچ اعلام نیازی برای جایابی هیات علمی اعلام نشده تا بر سردرگمی دانشجویان بورسیه دکتری افزوده شود.

برای دیگر گرایش‌ها هم موارد جایابی مطرح شده بسیار کمتر از تعداد دانشجویان بورسیه است. علاوه بر این تاریخ ۱۵ اسفند به عنوان ضرب الاجل جایابی بورسیه‌ها اعلام شده که با توجه به طولانی بودن فرایند جذب هیات علمی این کار در مدت دو ماه و نیم عملا غیرممکن خواهد بود.

در مجموع این اقدام سازمان امور دانشجویان ترفندی جدید از سوی مدیران آن محسوب می‌شود تا به وزیر علوم اعلام کنند در راستای قول ایشان مبنی بر جایابی دانشجویان بورسیه، اقدام کرده و پاسخی نیز به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در زمینه کارشکنی‌های خود برای جایابی هیات علمی دانشجویان بورسیه داده باشند.

این در حالی است که مسئولیت جایابی دانشجویان براساس سند تعهد محضری امضا شده توسط دانشجویان بورسیه به عهده وزارت علوم بوده و دانشجویانی که سند تعهد را ارائه داده‌اند بایستی مقرری خود را نیز مطالبه کنند و سازمان امور دانشجویان موظف به پرداخت این مبالغ به همه بورسیه‌هاست.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگر وزیر جدید به مجلس تعهد ندادند که فتنه گران 88 را از وزارتخانه بیرون بیندازد. آنها که هنوز در پست های قبلی خود هستند. و پروژه ایجاد بحران در دانشگاهها را سازماندهی و مدیریت می کنند. در آستانه 9 دی فرصت خوبی است که وزیر به وعده خود عمل کند؟؟؟
دانشجوی دکترا
Iran, Islamic Republic of
کسی که آزمون جامع نداده باشه و پروپوزال دکتراش تصویب نشده باشه نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا نمی تونه دانشجوی دکتری محسوب بشه. در تمام دانشگاه های ایران دانشجوهای دکتری بعد از گذراندن آزمون جامع و دفاع از پروپوزال، حکم دریافت می کنند. بنابراین شرط گذراندن آزمون جامع شرط منطقی و درستی است.
Iran, Islamic Republic of
لطفا بورسیه های بدون آزمون خصوصا" در رشته حقوق دانشگاه آزاد را نیز بررسی کنید فردی با نام س ج ح که معرفی بدون آزمون برای مقطع دکترا شده از اصحاب سوء استفاده کن و فرصت طلب حزب باد بوده که با لابی گری توانسته در سکوت کامل درس بخواند ولی من که همکلاسی این آقازاده هستم با کلی مشقت و سختی که برای آزمون تحمل کردم باید با این فرد در یک کلاس بسر ببرم
کجاست عدالت امیرالمومنین ؟
همچنین جالب است که برآی رشته علوم سیاسی و تمام گرایش های ان فقط 2 نفر در دانشگاه ارومیه در نظر گرفته شده است