شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

غافلگیری عربستان از تحولات یمن

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 376112
درپی اعتراضات گسترده مردم یمن به ناتوانی و فساد ریشه دوانده در دولت این کشور، شاه سعودی برای مهار اعتراضات و نجات دولت یمن به تکاپو افتاد و دستور اعطای نفت و پول فوری و بلاعوض به یمن را صادر کرد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، گسترش اعتراض ها و ضرب‌الاجل حوثی‌ها برای دولت یمن تا روز جمعه برای استعفا، حامیان رژیم یمن را سراسیمه کرده.

هزاران تن از طرفداران جنبش شیعی حوثی با برپا کردن چادرهایی در غرب ، شمال و جنوب صنعا به استقبال روز جمعه و پایان مهلت خود برای کناره گیری "محمد باسندوه " نخست وزیر رفته اند .

معترضان که از دوشنبه در اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت و افزایش قیمت سوخت در صنعا تجمع کرده اند ، از عبدربه منصور الهادی، رییس جمهور یمن خواستند دولت را برکنار کند. در پی فراخوان "عبدالملک الحوثی" اعتراضها در دیگر استان های این کشور نیز ادامه دارد . نارضایتی مردم یمن از سیاست های دولت، روز به روز افزایش می یابد.

معترضان دولت را به ناکامی در رفع مشکلات امنیتی و اقتصادی متهم می کنند و پایبندی دولت را به مصوبات مذاکرات ملی و تشکیل دولتی شایسته و فراگیر خواستارند . مخالفان تهدید کردند : در صورتی که دولت برکنار نشود اقدامات شدیدتری برای تحقق خواسته هایشان انجام می دهند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *