پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۱
۱۱
اهالی ورزش در انتظار رئیس جدید فدراسیون جودو

چه کسانی موجب سقوط ورزش جودو شدند ؟

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 436719
البته همه کارشناسان و دست اندرکاران می دانند که در واقع همه کاره فدراسیون جودو نایب رئیس فعلی این فدراسیون است و بیشتر تصمیمات به وی ختم می شود و در واقع اشتباه بزرگ رستگار سپردن اختیارات فدراسیون جودو به دست وی بود که سرانجام موجب سقوط خودش شد.
چه کسانی موجب سقوط  ورزش جودو شدند ؟
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : شکست های متوالی رشته ورزشی جودو ، سقوط کامل در بازیهای آسیایی و ناکامی در رقابت‌های برون مرزی مختلف، پدیدار شدن حواشی فراوان، اعتراض‌های ملی پوشان و اهالی جودو سرانجام مسئولان وزارت ورزش و جوانان را به فکر چاره اندیشی در راس فدراسیون جودو انداخت و در حالی که بحث کناره گیری محمد علی رستگار از ریاست فدراسیون، یکی دو هفته ای به صورت جدی تر مطرح شده بود،

سرانجام رستگار اعلام کرد از سمت خود کنار می رود، اکنون پرسش این است که سرانجام تکلیف جودو کشور چه خواهد شد؟

البته همه کارشناسان و دست اندرکاران می دانند که در واقع همه کاره فدراسیون جودو آرش میراسماعیلی نایب رئیس فعلی این فدراسیون است و بیشتر تصمیمات به وی ختم می شود و در واقع اشتباه بزرگ رستگار سپردن اختیارات فدراسیون جودو به دست وی بود که سرانجام موجب سقوط خودش شد .

مسئولان وزارت ورزش و جوانان در حالی هنوز در مقابل گزینه سرپرستی سکوت کرده ‌اند که رسانه های مختلف بارها گزینه‌های متعددی را به عنوان انتخاب جدی وزارتی ها، اعلام کرده‌اند.
محمد درخشان، نیک بین و میراسماعیلی سه گزینه ای بودند که به صورت جدی بحث سرپرستی شان در فدراسیون جودو مطرح شد در حالی که هیچ یک از این اشخاص خبر را تایید نکرده‌اند.

نکته جالب حضور آرش میراسماعیلی نایب رئیس فعلی فدراسیون در بین گزینه های وزارت ورزش است که ابهامات را بیشتر می کند .
به هر حال محمدعلی رستگار، رئیس فدراسیون جودو به علت نتایج ضعیف در مدت ۳۴ ماه حضورش در فدراسیون جودو، استعفای خود را به صورت کتبی تقدیم مسئولان وزارت ورزش و جوانان کرد.

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان هفته پیش در خصوص رئیس مستعفی جودو گفت: رستگار استعفای خود را به وزارت ارائه کرده و در حال بررسی آن هستیم. به احتمال زیاد تا دو روز آینده وضعیت او مشخص می‌شود و باید اشاره کنم که در این فاصله هیچ سرپرستی برای این فدراسیون منصوب نشده است.
.
رستگار قول و قرارها و وعده‌های زیادی را به جامعه جودو داد که نتوانست از عهده آن‌ها بر بیاید و حتی به صحبت‌ها و نصحیت‌های بزرگترها، دلسوزان و پیشکسوتان جودو گوش نداد و باعث شد که حواشی زیادی در این ورزش المپیکی به وجود بیاید.

متاسفانه جایگاه جودو کشور در زمان مدیریت ایشان در رده‌‌های مختلف بسیار تنزل داشت و این‌ها همه در عدم توانایی او در اداره فدراسیون جودو بود.

ایرج اکبرلو‌ رئیس کمیته انضباطی فدراسیون جودو که مدتی است به دلیل عدم توجه مجموعه‌ فدراسیون به این کمیته، با مجموعه فدراسیون‌ اختلاف نظر پیدا کرده‌ بارها مراتب اعتراض خود را به صورت شفاهی با رئیس فدراسیون در میان گذاشته ولی هیچ رسیدگی به اعتراض وی نشد.

پیشکسوت “جودو” و عضو کمیته فنی فدراسیون جودو گفت: برای نجات جودو باید دنبال آدم‌های بزرگ بگردیم و کارها را به افراد با تجربه و دوراندیش واگذار کنیم.

محمد کیهان عضو کمیته فنی فدراسیون جودو گفت: تیم ملی جودو ما در کویت نتیجه بسیار ضعیفی گرفت و تک مدال برنزی هم که کسب شد از روی شانس و براساس قرعه خوب بدست آمد و مولایی اگر توان لازم را داشت ژاپن را می برد ولی وقتی از ژاپن شکست می خورد، شکست دادن جودوکاران کشورهای دیگر اهمیتی ندارد.

جودو ما رنجور و بیمار است و تا زمانی که سیستم اداری و داوری درست نشود اوضاع بهتر که نخواهد شد هیچ، از این بدتر هم خواهد شد.

جودو ما سالم نیست و آلوده است و هر کسی آمده در این فدراسیون نقشی بازی کرده و متاسفانه الان آب در مسیر اصلی نمی‌رود، برای نجات جودو باید دنبال آدم های بزرگ بگردیم و کارها را به افراد با تجربه و بزرگ واگذار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فراهانی
یادش بخیر چه جودویی داشتیم الان در رشته جودو فقط شکست می خوریم امان از مدال..........
میلاد
میراسماعیلی جودو را نابود کرد
محمد
همشهری وزیر ورزشه واسه همین بیرونش نمی کنن
علی
Iran, Islamic Republic of
تا چشمت دربیاد
رضا
تحریمها!!!!!!!!!!1
مراد
جانا سخن از زبان ما میگویی
Iran, Islamic Republic of
یادمه تو انتخابات 88...تو فیلم انتخاباتی میر حسین موسوی اومد و ارز وضعیت جودو و بی کفایتی مسئولین مینالید
در حالی که اون زمان خیلی اوضاع جودوی ما بهتر بود
حالا کفایت اقای ...رو هم دیدیم
تابان
وزیر ورزش بخاطر میراسماعیلی خیلی ضربه خورد
ali
Iran, Islamic Republic of
با سلام

با سلام دکتر رستگار یک جودوکار شیر مرد و مدیر کاردرست است. حتما فدراسیون نتونستند تحملش کنن.
بی شک پای یک برنامه ریزی سیستمی در میان است.
کاش یک مناظره برگزار شود تا حقیقت روشن شود.
خلیل
درست است میراسماعیلی جودو را نابود کرد ولی رستگار قربانی شد...همشهری دیگه...
United States
میر اسماعیلی اگر نتواند بعنوان مربی نتیجه خوبی را بدهد چگونه می تواند- به عنوان ریاست فدراسیون یعنی همان چیزی که آرزویش را می کند نقش آفرین باشد در آنحا دیکر کسی نیست که او بتواند بعنوان سرمربی و بهتر از خود به اردودعوت کند . میر اسماعیلی قدر محبت های رستگار را ندانست