جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هشدار روزنامه آمریکایی به اروپا درباره ایران

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 436412
یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی با اشاره به تلاش کشورهای اروپایی برای تجارت با ایران پس از توافق تصریح کرد که آمریکا در صورت هرگونه نقص توافق توسط ایران می‌توانند تحریم‌ها را علی رغم میلیاردها یورو سرمایه گذاری احیا کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی با عنوان اشتیاق کشورهای اروپایی برای تجارت با ایران نوشت: قبل از آنکه جوهر توافق هسته‌ای ایران و ۵+۱ خشک شود، مقامات ارشد و اجرایی کشورهای اروپایی با حضور در فرودگاه خود را آماده رفتن به ایران کردند تا تجارت با ایران برای رسیدن بازار قابل توجه ایران را آغاز کنند.

این روزنامه با اشاره به سفر هیئت عالی رتبه آلمانی و فرانسوی به تهران در هفته گذشته تاکید کرد که به زودی وزیر دولت ایتالیا نیز به تهران عزیمت می‌کند و هیئت اقتصادی فرانسه نیز با حضور ۷۰ الی ۸۰ شخصیت اقتصادی در سپتامبر به ایران می‌روند.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی در ارتباط اقتصادی با ایران و رسیدن به بازار طلایی در حال عجله کردن هستند، درباره ریسک بالای سرمایه گذاری در ایران در صورت احیا تحریم‌ها در راستای فشار بر ایران در صورت تلاش دوباره جهت رسیدن به سلاح هسته ای هشدار داد.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه آمریکا تقریبا در ایفای نقش به عنوان بازیگر در بازار ایران تنها مانده است تصریح کرد که هرچند تحریم‌های هسته‌ای از مسیر همکاری اقتصادی ایران با آمریکا برداشته می‌شوند ولی تحریم‌های مربوط به حقوق بشر و حمایت از تروریسم علیه ایران باقی هستند.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی درباره توقف همکاری‌های اقتصادی در صورت نقص توافق با ایران برای احیا تحریم‌ها آمادگی دارند،‌ نوشت: شکی نیست که فریبندگی بازار ایران برای اروپا و آمریکا دلیلی مهم برای حمایت از توافق توسط طرفین بوده است.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه نظرسنجی برگزار شده از میان ۲۰ سیاستمدار و فعال اقتصادی در اروپا نشان می‌دهد که آنها بازار ایران را اغوا کننده ولی نامطئن می دانند و تصریح می کند که ترس از باقی ماندن بسیاری از تحریم‌های آمریکا عامل نامطئن بودن بازار ایران است.

نیویورک تایمز با هشدار به کشورهای اروپایی درباره اینکه تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند در صورت نقض توافق توسط تهران به سرعت بازگردد حتی در صورتی که میلیاردها دلار در ایران سرمایه گذاری شود، می‌نویسد: هنوز هیچ تحریمی برداشته نشده و دستکم تا ۶ ماه دیگر تحریم‌ها برجای خودشان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *