جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۲
۳

هشدار درباره انتشار ویروس خطرناک کرونا

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب: 286815
مرکز مدیریت بیماری های واگیر با اشاره به انتشار ویروس سرماخوردگی "کرونا" به مسافران هشدار داد: در صورت بروز علائم شبیه سرماخوردگی از خود درمانی پرهیز و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت : ویروس کرونا از ویروس های سرماخوردگی است که شدت و سرعت ویروس آنفولانزا را ندارد و تاکنون 34 نفر در دنیا به آن مبتلا شده اند.

دکتر محمد مهدی گویا افزود : تا کنون 18 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

وی اضافه کرد: علائم ویروس کرونا شبیه یک بیماری سرماخوردگی ساده است و باید توجه داشت بعضی از انواع این ویروس می تواند علائم شدیدی مثل گرفتاری ریه و نارسایی کلیه ایجاد کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت : البته در تمام افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند این علائم شدید وجود ندارد .

وی افزود: معمولا افرادی که سامانه  ایمنی ضعیف یا یک بیماری زمینه ای دارند اگر مبتلا به این ویروس شوند علائم این بیماری برای آنها شدید تر و خطرناکتر خواهد بود.

دکتر گویا گفت:این بیماری سال گذشته اولین بار در عربستان شناخته شد و به طور همزمان در کشورهای قطر، امارات و انگلستان هم مواردی از ابتلا گزارش شده است .

وی افزود : در10 روز گذشته هم یک مسافر که از فرانسه به عربستان سعودی سفر کرده بود به این ویروس مبتلا و برای درمان در یکی از بیمارستانها بستری شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت:پس از بستری شدن این بیمار در بیمارستان یک نفر دیگر به دلیل تماس با این بیمار ،به بیماری کرونا مبتلا شده است.

دکتر گویا اظهار داشت: مسلم است قضاوت در مورد سرعت انتشار بیماری هنوز زود است ولی از شدت و سرعت ویروس آنفولانزا برخوردار نیست و هم اکنون سازمان های بهداشتی در دنیا در حال رصد و انجام تحقیقات روی این ویروس هستند.

وی با بیان اینکه مامورین بهداشتی کشورمان در فرودگاه ها اقدام به اطلاع رسانی درباره این ویروس کرده اند،تصریح کرد: علائم این بیماری به مسافران توضیح داده می شود تا اگر احتمالا علائمی شبیه بیماری سرماخوردگی دارند خود درمانی نکند و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت : تا کنون سازمان جهانی بهداشت دستورالعمل سخت گیرانه ای صادر نکرده و همه کشورها را به آموزش و اطلاع رسانی در خصوص این ویروس توصیه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


alikoohi
باسللام آیا راه درمانی برای ریشه کن شدن این ویروس هست؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
چرا رفتن را ممنوع نمی کنی؟ اگر این بیماری همه گیر شود جوابی دارید؟؟؟؟؟؟؟؟
سنا
آیا راه درمانی دارد؟