پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اظهارات یک پرسپولیسی درباره فساد فوتبال

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 441731
فساد در فوتبال، موضوعی است که در فضای رسانه‌ای به دفعات شنیده شده است. این موضوع نخ‌نما شده را گروهی تایید و گروهی دیگر نفی می‌کنند اما آنچه از اتفاقات موجود استنباط می‌شود ظاهرا برتری بر تایید این ادعاهاست.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ماجرای کارت به کارت، تبانی تیم‌ها، کم‌کاری بازیکنان و به تبع آن محرومیت‌هایی که ایجاد شد نشان می‌دهد فساد، موضوعی که در گفت‌وگوی ویژه خبری سیما هم بر روی آن بحث شد، وجود دارد. محمد دادکان یکی از میهمانان این برنامه فدراسیون فوتبال را مسبب فسادها دانست و گفت، داور محروم شده فوتبال ایران (محسن قهرمانی) بیان کرده، برخی فدراسیون‌نشین‌ها از وی خواسته‌ بودند نتیجه برخی بازی‌ها را مشخص کند.

 یکی دیگر از افرادی که با قاطعیت از وجود فساد در فوتبال صحبت می‌کند سرپرست سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران است. غلامرضا احمدی که با توجه به دوستی نزدیک با حبیب کاشانی سرپرستی تیم فوتبال پرسپولیس تهران را در کارنامه دارد می‌گوید، فساد در فوتبال از در محل تمرینات شروع می‌شود و تا سایر قسمت‌ها ادامه پیدا می‌کند. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی بی‌پرده این عضو سابق تیم پرسپولیس با خبرنگار ایسنا است.

یکی از موضوعاتی که در فوتبال ما همیشه داغ مانده بحث فساد است، شما با وجود آن که در برهه‌ای سرپرستی تیم پرسپولیس را بر عهده داشتید و از نزدیک با اتفاقات فوتبالی برخورد داشتید این موضوع را تایید می‌کنید یا خیر؟

حاشیه همواره با ورزش عجین بوده و این موضوع امری کاملاً طبیعی محسوب می‌شود. تا هنگامی که این حاشیه‌ها در حد زد و خورد فوتبالی و کری‌های معمول باشد هیچ اشکالی ندارد اما متاسفانه در فوتبال ما این حاشیه‌ها به سمت و سوی فساد رفته و این مشکل بزرگی به وجود آورده است.

پس فساد را تایید می‌کنید؟

بله، من در مدت حضورم در باشگاه پرسپولیس با چشمانم چیزهایی دیدم که بیان آنها جز دامن زدن بر حاشیه‌ها، عایدی دیگری برای ورزش نخواهد داشت.

فسادی که از آن یاد می‌کنید چگونه تعبیر می‌شود، به عبارت ساده‌تر این معضل در کدام نقاط رخ می‌دهد، داوری‌، فدراسیون‌، بازیکنان‌، تیم‌ها، مدیران‌، دلالان یا لیدرها؟

وقتی می‌گویم فساد از در محل تمرین‌ها شروع می‌شود و به ابعاد دیگر سرایت می‌کند بدانید که گستردگی آن زیاد است.

فدراسیون و داوران دچار فساد هستند؟

به شخصه از فدراسیون و داوران فسادی ندیدم، شاید وجود داشته باشد اما من در مدت حضورم در باشگاه پرسپولیس این موارد را در آنها ندیدم.

تغییر نتایج در فوتبال ایران را چه مقدار تایید می‌کنید؟

روز‌های خوبی در پرسپولیس داشته‌ام. من در برهه‌ای که در پرسپولیس بودم در سه بازی پشت سر هم که امروز چندان به خاطرم نیست بازنده شدیم (سپاهان، یک تیم از کرمانشاه و نام دیگر را فراموش کرده‌ام). جالب است بدانید قبل از بازی‌ها به ما فشار می‌آوردند که اگر فلان کار را انجام ندهیم با فلان نتیجه مغلوب می‌شویم که واقعاً این اتفاق رخ می‌داد! به چشم خودم قبل از یکی از دیدارها با تعداد گل‌های مشخص اعلام کردند که می‌بازیم و این اتفاق افتاد.

شما در صحبت‌هایتان اعلام کردید از در باشگاه‌ها و محل تمرین‌ها مشکلات شروع می‌شود، کمی در این باره توضیح می‌دهید؟

نیازی به توضیح من نیست و موضوعی است که دوستان می‌دانند چه می‌گویم. وقتی اسم هتل محل اسکان تیم‌ها در مقابل در محل تمرین خرید و فروش می‌شود تا آخر آن را حدس بزنید.

با وجود خاطرات بدی که از مدت حضورتان در فوتبال دارید، قهرمانی با پرسپولیس را هم تجربه کردید که می‌تواند خاطره خوبی در ذهن شما تداعی کند، اینطور نیست؟

این قهرمانی بسیار شیرین بود، اما باید بدانید که این عزت را خدا محبت فرمود چرا که خیلی‌ها از جمله برخی مجموعه تیم دوست نداشتند این قهرمانی به دست آید.

در زمان قطبی شایعه کم‌کاری بازیکنان نیز به گوش می‌رسید، این موضوع حقیقت داشت یا خیر؟

یکی از موضوعات فساد در فوتبال ایران همین بازیکنان هستند، تبانی بازیکنان با تیم‌ها و کم‌کاری از جمله اقداماتی بود که از سوی برخی بازیکنان به وضوح قابل لمس بود. در همین پرسپولیس بودند برخی بازیکنانی که در تمرین خود را به مصدومیت می‌زدند و با تایید پزشک چند روزی از تمرین منع بودند و در کیش به تفریح مشغول می‌شدند.

دوباره به محیط فوتبال باز خواهید گشت یا خیر؟

بعد از جدایی باز هم پیشنهاد برای بازگشت داشتم اما با قاطعیت آن را رد کردم . تا شرایط اینگونه باشد به هیچ عنوان به محیط ورزش باز نخواهم گشت.

در شرایط فعلی به چه کاری مشغول هستید؟

مدتی در خارج از ایران زندگی کردم و قصد دارم دوباره فعالیتم را با سازمان صدا و سیما آغاز کنم. من قرآنی بودم و هستم و به جرات می‌گویم هیچ محیطی را پاکیزه‌تر و تمیزتر از محیط‌های قرآن ندیده‌ام. من حتی روی نیمکت پرسپولیس در هر بازی یک حزب قرآن می‌خواندم اما خیلی‌ها این کار من را یا نقد می‌کردند و تهمت می‌زدند و یا آن که با غرض‌ورزی آن را نشان نمی‌دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *