پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

قیمت نفت پایین 100 دلار نمی آید

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 281739
معاون امور اوپک وزارت نفت گفت: قیمت نفت طی سه ماه اخیربر روی بشکه ای 105 تا 110 دلار ثابت مانده و تغییری نکرده که این عامل بی سابقه بوده است.
معاون امور اوپک وزارت نفت گفت: قیمت نفت طی سه ماه اخیربر روی بشکه ای 105 تا 110 دلار ثابت مانده و تغییری نکرده که این عامل بی سابقه بوده است.

به گزارش جهان، رضا مدیرقمی درگفتگو با اقتصادپرس ، اوضاع بازار نفت را با ثبات و آرام توصیف کردو گفت:قیمت نفت خام شاخص" برنت و دبلیو تی آی "،طی دوسه ماه گذشته تغییر قابل توجهی نکرده است ، اگرچه رسانه های داخلی ایران به این موضوع نپرداخته اند اما از نظررسانه های بین المللی این مهم شگفتی آور بوده است.

وی تصریح کرد: نوسانات نامحسوس قیمت نفت نشان از کاهش اثرات عوامل موثربرقیمت نفت است.

مدیرقمی میانگین قیمت نفت ایران را در بازارها 100 تا 105 دلار عنوان کرد و گفت: این میانگین قیمت با توجه به اینکه میزان صادرات نفت ایران کاهش زیادی داشته است از نظر کسب درآمدهای ارزی مطلوب است.

به گفته وی، پیش بینی می شود در فصل بهار که میزان تقاضای نفت کاهش می یابد 5 تا 10 دلار این قیمت کاهش یابد اما با فرا رسیدن فصل رانندگی در آمریکا و بالا رفتن تقاضا دوباره برمیزان تقاضای نفت افزوده می شود.

وی میزان تقاضای جهانی نفت را در حال حاضر 87 تا 88 میلیون بشکه در روز دانست و گفت: پاسخگویی به 30 تا 30 میلیون و 500 هزاربشکه از این میزان تقاضا بردوش کشورهای عضواوپک است.

وی میزان تقاضای کشورآمریکا را روزانه 20 میلیون بشکه دانست و گفت : قاره اروپا نیز روزانه 14 تا 15 میلیون بشکه نفت از بازار تقاضا می کند.

مدیرقمی درپاسخ به سوال دیگرخبرنگار اقتصادپرس مبنی براینکه سایه کدام عوامل تاثیرگذار برقیمت نفت کمرنگ تر شده استپاسخ داد: اثرعوامل ژئوپولوتیک و تهدیدات نظامی فروکش کرده است زیرا در این چند ماه اخیر درصحنه اقتصادی اقدام و یاتهدید نظامی خطر آفرینی صورت نگرفته است و از سویی دیگرتهدید کشورهای غربی بر روی کشورهای خاورمیانه مانند بستن تنگه هرمز و جنگ خنثی شده است.

مدیرقمی درحال حاضر میزان تقاضا برای نفت ثابت بوده و تغییر چندانی پیش بینی نمی شود.

آمارهای منتشره حاکی است که ایران در شرایط کنونی روزانه دومیلیون و 800 هزاربشکه نفت تولید می کند که یک میلیون و 700 هزارآن بشکه در داخل کشور مصرف و مابقی صادر می شود.

مدیرقمی پیش بینی کرد که فعلا قیمت نفت ایران به زیر 100 دلار کاهش نمی یابد و این با توجه به کاهش میزان صادرات شانس بسیار بزرگی است.

درحال حاضرعمده نفت ایران به چین، هند، کره ، ترکیه و مقداری محدود به نقاط دیگر صادر می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *