سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

برق سراسری پاکستان قطع شد!

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 403733
به دنبال از کار افتادن یک خط انتقال کلیدی در جنوب پاکستان ۸۰ درصد این کشور در خاموشی فرو رفت.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از رسانه های پاکستانی خبر داد، به دنبال از کار افتادن یک خط انتقال کلیدی برق در جنوب پاکستان در اوایل روز یکشنبه، این کشور در خاموشی فرو رفت و بار دیگر بحران فلج کننده انرژی در این کشور را به مردم و دولتمردان این کشور یادآوری کرد.

کمبود برق، که یکی از بدترین مشکلات پاکستان محسوب می شود، موجب قطعی برق در شهرهای مهم این کشور از جمله اسلام آباد، پایتخت شده است.

این خاموشی زمانی اتفاق افتاد که یک خط ۵۰۰ کیلوواتی انتقال برق از شرکت برق خصوصی هابکو به شبکه ملی انتقال برق این کشور دچار اشکال شد.
وزیر آب و برق پاکستان ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل این خاموشی گسترده، گفت، کارشناسان در تلاش اند تا مجددا برق وصل شود.

وی در پیامی که در تویتر منتشر شد افزود: «به دستور نخست وزیر، تا زمانی که این مشکل مرتفع نشود، ما حق نداریم بخوابیم.»

یک مقام پاکستانی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: «حدود ۸۰ درصد کشور برق ندارد و تقریبا ۸ ساعت طول می کشد تا برق دوباره وصل شود.»

خبرگزاری فرانسه در شهر لاهور گفت، فعالیت های فرودگاه این شهر نیز از قطعی برق تاثیر پذیرفته است.

سیستم توزیع برق پاکستان، سیستمی پیچیده است و اغلب بروز یک مشکل در یک بخش منجر به واکنش های زنجیره ای و از کار افتادن نیروگاه های تولید برق و شبکه انتقال می شود.

اوایل هفته جاری نیز، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان سفر خود به داووس برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد را به دلیل کمبود شدید بنزین در کشور لغو کرده بود.

حل بحران انرژی پاکستان یکی از وعده های اصلی دولت نواز شریف قبل از رسیدن به قدرت در سال ۲۰۱۳ بود و حل نشدن این مسئله، اکنون فشارها بر دولت وی را افزایش داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *