جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

تلویزیون پس از حذف فوتبال ایران چه کرد؟

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 403436
شبکه سه سیما پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران از مسابقات جام ملت‌های آسیا، تلاش کرد در بخش کوتاه کارشناسی که نسبتا کوتاه روی آنتن رفت، بر انتقال حس امیدبخشی به بینندگان و علاقمندان فوتبال تاکید کند.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، «آسیا 2015» به تهیه‌کنندگی و اجرای رضا جاودانی از ساعت 8 صبح امروز به روی آنتن رفت و تا حدود ساعت 13 و 15 دقیقه ادامه داشت؛ به نحوی که جاودانی اعلام کرد این برنامه یکی از رکوردهای پخش برنامه‌های زنده در تلویزیون را ثبت کرد.
 
صبح امروز جمعه (سوم بهمن ماه) تیم ملی کشورمان در یک بازی حذفی مقابل تیم فوتبال عراق قرار گرفت که در جریان یک بازی نفس‌گیر، در نهایت از جام ملت‌های آسیا حذف شد. بازی ایران و عراق در یک روز تعطیل برگزار شد و در شرایطی که زمان برگزاری بازی‌های جام‌ملت‌های آسیا چندان با کشور ما همخوانی نداشت و بازی‌های ملی به دلیل برگزاری در ساعات کاری به نسبت از مخاطب کمتری برخوردار بودند، تیم ایران در روزی مقابل عراق قرار گرفت که بسیاری از ایرانی‌ها در خانه‌هایشان نظاره‌گر این دیدار از تلویزیون بودند.
 
پس از حذف تیم ایران در جریان ضربات پنالتی، ویژه برنامه «آسیا 2015» با حضور دکتر حمیدرضا صدر (پژوهشگر فوتبال) و محمد پنجعلی (بازیکن سابق تمی ملی و پرسپولیس) روی آنتن رفت و این کارشناسان در استودیو به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی روند بازی پرداخته و سعی در انتقال حس آرامش و امید بخشی به مخاطبان داشتند.
 
محمد پنجعلی که خود در یکی از بازی‌های ملی، پنالتی از دست داده بود، در پاسخ به پرسش مجری درباره‌ی احساس احسان حاج‌صفی و وحید امیری در روزی که پنالتی از دست دادند، با یادآوری آن زمان، خاطرنشان کرد: وقتی پنالتی را از دست دادم، دلم می‌خواست زمین دهان باز کند و هیچ چیز را نشنوم و نبینم.
 
بازیکن سابق تیم ملی کشورمان، در بخشی از صحبت‌هایش تاکید کرد که جاذبه‌ی فوتبال به همین مسائلش است.
 
کارشناسان آسیا 2015 همچنین با نگاهی اجمالی به آینده فوتبال کشورمان، توجه به استعدادها و سپردن فوتبال به بخش خصوصی را در صحبت‌هایشان مطرح کردند و تاکید داشتند که ایران پر از استعداد در حوزه فوتبال است و می‌توان از نو شروع کرد.
 
جاودانی نیز در این برنامه تاکید کرد که پس از این شکست نباید دنبال کسی بگردیم تا اشتباهات را بر گردن او بیندازیم.
 
حمیدرضا صدر هم که به انتقال حس امیدبخشی به مخاطبان پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران توجه ویژه داشت‌، در صحبت‌هایی خاطرنشان کرد که ما استعداد و توانایی اول شدن در آسیا را داریم و فوتبال فقط با پیروزی و شکست تعریف نمی‌شود.
 
او بر لزوم بسترسازی و ساختارسازی در فوتبال تاکید کرد و گفت: اگر بسترسازی و پویایی فوتبال در کشور درست انجام شود‌، با یک شکست تیم ملی همه مردم افسرده نمی‌شوند چرا که می‌دانند فوتبال ادامه دارد؛ اما چون چرخه فوتبال در کشور معیوب است‌، تمام علاقه‌مندان آمال و آرزوهایشان را در یک برد می‌بیننند. واقعیت این است که اگر ما الان پیروزی مقابل عراق را هم جشن می‌گرفتیم، بسیاری از بچه‌ها در کشورمان حتی آرزوی لمس توپ فوتبال را دارند.
 
در پایان برنامه «آسیا 2015» دکتر حمیدرضا صدر بار دیگر تاکید کرد: زندگی ادامه دارد و این کشور پر از استعداد است؛ امیدوارم ما بعد از این شکست جلو و جلوتر برویم.
 
به گزارش ایسنا،‌ علاوه بر شبکه سه، شبکه اچ‌دی هم مسابقه ایران و عراق را زنده پخش کرد. این شبکه آزمایشی دیجیتال، پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا، به سراغ پخش فوتبال امارات و ژاپن رفت و این مسابقه را به صورت زنده به روی آنتن برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *