پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
وزارت نیرو اعلام کرد:

دولتی‌ها بزرگترین اتلاف کننده برق

جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 419132
یک مقام مسئول در وزارت نیرو از اتلاف بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برق در ساختمان های دولتی خبر داد و گفت: سالانه بالغ بر ۶.۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در ساختمان‌های دولتی کشور مصرف می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد حسن زربخش درباره وضعیت مصرف برق و انرژی در ساختمان‌های دولتی کشور، گفت: هم اکنون حدود ۹ درصد از برق مصرفی در بخش عمومی و ۳ درصد آن در ادارات دولتی مصرف می شود.

این مقام مسئول با اشاره به کمبود حدود ۳۰۰۰ مگاواتی برق برای تابستان سال جاری، تصریح کرد: بر این اساس یکی از سناریوهای برای تامین برق تابستان پیش روی کاهش مصرف برق در ساختمان‌های دولتی است.

مدیر آموزش سازمان بهره وری انرژی ایران با اعلام اینکه کاهش مصرف انرژی در دستگاه های دولتی تا حد استاندارد از طریق اجرای راهکارهای بی هزینه و کم هزینۀ مدیریت مصرف، آموزش عمومی و فرهنگ بهینه سازی قابل مدیریت است، اظهار داشت: علاوه بر این طرح مدیریت مصرف انرژی در ادارات دولتی یکی از برنامه های کلیدی وزارت نیرو است.

وی با تاکید بر اینکه براساس مطالعات انجام شده حدود ۶۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی مصرف می شود، تاکید کرد: این میزان مصرف معادل سه درصد از کل مصرف برق کشور است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به وجود پتانسیل صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف برق و انرژی ساختمان های دولتی، خاطرنشان کرد: این میزان صرفه جویی در مصرف برق معادل ۱۵۱ میلیارد تومان در سال ارزش ریالی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *